سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مرا با عصمت تأیید فرما و زبانم را به حکمت بگشای . [امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعای استغفار ـ]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :16
کل بازدید :316343
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/1/10
5:16 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
دانشجو پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته
نباید از خاطر برد که زیاده‌روی در خوردن این خوراکی‌ها به راحتی می‌تواند کالری مازاد را وارد بدن کند و اضافه وزن به بار آورد.

 قسمتی از دستگاه عصبی ما به نام سیستم لیمبیک، مربوط به احساس لذت است و با یادآوری خاطرات تلخ و شیرین، فعال می‌شود و همان احساسی که در آن زمان خاص در بدن ما رخ می‌دهد، با یادآوری‌اش هم اتفاق می‌افتد.
 
به عنوان نمونه، کسی که معتاد است با دیدن یک سوزن یا شخصی که یک بار از او مواد خریده، هوس می‌کند که سراغ موادمخدر برود! در مورد خوراکی‌ها هم همین اتفاق در مغز ما می‌افتد. به عنوان نمونه مغز با دیدن یا شنیدن نام خوراکی‌های ترشی مانند لواشک یا قره‌قروت یا حتی به یادآوردن آنها، تحریک می‌شود و سیستم گوارشی و بلعمان را فعال می‌کند و به همین دلیل، ما با دیدن و شنیدن نام خوراکی‌های ترشی مانند لواشک، دهانمان آب می‌افتد.
 
چرا اسم لواشک دهان را آب می‌اندازد؟
نکته مهمی که باید در این‌باره بگویم این است که سیستم لیمبیک تنها زمانی فعال می‌شود که ما برای یک بار هم که شده، تجربه انجام دادن یک کار یا خوردن یک خوراکی خاص را داشته باشیم. بنابراین کسی که تا به حال لواشک یا آلوچه نخورده باشد به هیچ‌وجه با شنیدن نام آنها دهانش آب نمی‌افتد اما به محض تجربه کردن و لذت بردن از خوردن آنها، این واکنش در دهانش احساس می‌شود.
 
البته نباید از خاطر برد که زیاده‌روی در خوردن این خوراکی‌ها به راحتی می‌تواند کالری مازاد را وارد بدن کند و اضافه وزن به بار آورد. پس با هر تعارفی نباید مقدار زیادی از این خوراکی‌ها را میل کنید؛ زیرا به راحتی چاق خواهید شد؛‌ چیزی که برای خیلی از ما پیش می‌آید و وقتی با چند کیلو اضافه وزن روبه‌رو می‌شویم، اغلب می‌گوییم من که هیچی نمی‌خورم، نمی‌دانم این اضافه وزن از کجا آمده است؟!