سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاست علمی، شریف ترین ریاست است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :18
کل بازدید :316673
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/1/30
7:41 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته

متن شایعه 

   "تهران تنها پایتخت جهان است که اهل تسنن مسجد ندارند

تخریب نمازخانه؛ به جای حکومت خجالت می‌کشیم

 


یک نمازخانه اهل سنت روز سه شنبه در تهران تخریب شد؛ نمازخانه پونک پیش از این هم توسط نیروهای امنیتی پلمپ شده بود. در آن دوره ها پی گیری مولوی عبدالحمید و سایر چهره های شناخته شده اهل سنت به رفع پلمپ این نمازخانه انجامیده بود اما دیروز و در حالی که اهل تسنن در تهران از حق داشتن مسجد محروم هستند این نمازخانه تخریب شد.

ممنوعیت ساخت مسجد برای اهل سنت در تهران تازگی ندارد و هیچ یک از اعتراضات و پی گیری های شهروندان سنی مذهب در این زمینه هم طی 37سال گذشته نتیجه ای در پی نداشته.

اینکه اهل سنت اجازه داشتن مسجد در تهران نداشته باشند یا نمازخانه شان تخریب شود، بحث قابل تاملی است. البته در حاکمیت نگاه یکدستی به این مساله نیست و در راس حاکمیت چنین مساله ای را به عنوان تهدید می بینند خیلی بد است. این نگاه از عدم اعتمادی می آید که باعث خسارت سنگینی به کشور است و هیچ گونه هم نمی شود آن را جبران کرد.

تهران تنها پایتختی است در جهان که اهل سنت مسجد ندارند.  مسکو، واشنگتن، پاریس و هر شهر و کشور دیگری اهل سنت مسجد دارند،در اینجا اگر اهل تسنن مسجد داشته باشند موجب به هم خوردن چه نظمی می شود؟ منافع چه گروهی را به خطر می اندازد؟ وقتی ادعا می کنیم می توانیم دنبا را اداره کنیم چطور در پایتخت کشور خودمان نمی توانیم؟ این برخوردها موجب بدبینی مردم و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و از بین رفتن وحدت می شود. با توجه به موقعیت بحرانی منطقه، این رفتارها به مصالح کشور هم نیست. باید با نگاه یکسانی به همه شهروندان نگاه شود. باید از حقوق همه شهروندان حفاظت و دفاع شود و هرشهروندی احساس امنیت و آرامش بکند. ما ادعا می کنیم که اسلام را به دنیا صادر می کنیم ولی حتی اجازه نمی دهیم اهل سنت در تهران نمازشان را بخوانند."

پاسخ شایعه

1. مسجد خانه خدا و محل عبادت اوست و گذاشتن قید مسجد شیعیان یا اهل سنت خطاست . چنانکه شیعیان در مساجد اهل سنت عبادت می کنند .

2. در حال حاضر اهل تسنن در تهران حداقل 9 مسجد فعال دارند !
که عبارتند از
1- مسجد صادقیه، واقع در فلکه‌ دوم صادقیه 2- مسجد تهران ‌پارس، واقع در خیابان دلاوران 3- مسجد شهر قدس، واقع در کیلومتر 20 جاده‌ی قدیم 4- مسجد خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح 5- مسجد النبی، واقع در شهرک دانش 6- مسجد هفت‌جوب، واقع در جاده‌ی ملارد 7- مسجد وحیدیه، واقع در شهریار 8- مسجد نسیم‌ شهر، واقع در اکبرآباد 9- مسجد رضی‌آباد، واقع در سه ‌راه شهریار 

3. اهل سنت در ایران ، بیش از 15 هزار مسجد دارند که این تعداد بیشتر از مساجد شیعیان است .

4. سال گذشته این نمازخانه‌ که در منطقه پونک تهران قرار دارد از سوی مراجع قانونی پلمپ گردید که علت این موضوع غیرقانونی بودن آن و جذب اتباع بیگانه بوده است.
این اقدام پس از چندین نوبت اخطار شهرداری تهران به این افراد متخلف صورت گرفته است .

5. علی رغم اخطارها و برخورد سال گذشته ، این نمازخانه مجددا فعالیت غیر قانونی را آغاز کرد که با دستور مقام قضایی تخریب شد .

6. نمازخانه مذکور از تعدادی آپارتمان مسکونی تشکیل شده بود که توسط عده ای با عنوان مسکونی اجاره و با تغییر کاربری، به نمازخانه تبدیل گردیده بود. این عده با هدف ترویج برخی اندیشه های افراطی دست به چنین کاری زده بودند .

7. در چند سال اخیر تعدادی از اماکن  به ظاهر مذهبی اما در واقع افراطی توسط دستگاه های مختلف نظام پلمپ شده و یا گاهی تخریب شده است که حتی حسینیه ای در قم نیز در میان آنها قرار دارد .

8. در تخریب این مکان غرضی در کار نبوده چراکه سایر نمازخانه های اهل تسنن آزادانه فعالیت می کنند . تحرکات افراط گرایانه در این مکان متولیان امر را مجبور نمود موضوع را به دستگاه قضایی بسپارند تا برخورد قانونی صورت گیرد
اقدامات و جنایت های گروهکهای افراطی مانند "جند الله" و "جیش العدل" را فراموش نکرده ایم ...

9. دشمنان این موضوع را بهانه کرده اند تا با مظلوم نمایی برای اهل سنت، نظام را حکومتی مخالف آنان نشان دهند اما هموطنان اهل سنت هوشیارند و در پازل دشمنان بازی نمی کنند . نظام جمهوری اسلامی شیعیان و اهل تسنن را به یک دید می نگرد و در اثبات آن همین بس که از اهل تسنن فلسطین همانطور حمایت می کند که از شیعیان لبنان .

 

حق جو وحق طلب باشیم (به نقل از وبلاگ عاشقان ولایت قزوین )

لینک مطلب جهت انتشار:

http://shayeaat.ir/post/345


94/5/17::: 2:9 ع
نظر()