سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بی گمان در سوره حمد، کلماتی جامع ازخیر و حکمت در امور دنیا و آخرت گرد آمده است که نظیر آن رادر هیچ کجا نمی توان یافت . [امام رضا علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :36
کل بازدید :316788
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/6
7:52 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته

اخبار مربوط به مدافعان حرم از اولین روزهای سال 94 بارها شنیده شد و تا روزهای پایانی سال هم ادامه یافت. چهره شاخص سال 94 تک تک نیروهایی هستند که با عنوان مدافع حرم حضرت زینب(ع) از وجود دشمن احساس خطر کردند و حماسه آفریدند.

شاید تا پیش از این، واژه «مدافعان حرم» چندان در میان عامه مردم آشنا نبود و تنها قشر خاصی از جامعه با این عنوان آشنایی داشتند اما شهیدان مدافع حرم با شجاعت و ایمان‌شان سرفصلی جدید را در فرهنگ عامه ایران باز کردند. حالا نه تنها مردم ایران، بلکه کشورهای منطقه با مدافعان حرم آشنایی دارند. الان لفظ دفاع از حرم در ذهن هر شنونده‌ای تصویری از جوانان با ایمان با یکسری ویژگی و مختصات اخلاقی می‌سازد.مدافعان حرم با تمام ویژگی‌های منحصر‌به فردشان و اعتقادی که از عمق جان و دلشان نشئت می‌گرفت نماینده نسلی از جوانان پس از انقلاب هستند که گفتمان تازه‌ای را وارد فضای کشور کردند. شاید برای برخی این شبهه وجود داشت که نسل‌های سوم و چهارم آن دلبستگی و عشق و علاقه پدر و مادرهایشان را به انقلاب و مسائل دینی نداشته باشد ولی ظهور جوانانی که قید تمام مسائل مادی و دنیوی را زدند و جانشان را در راه دفاع از حرم اهل‌بیت فدا کردند، این شبهه را از بین برد. جالب اینجاست میانگین سنی بیشتر شهدای مدافع حرم مربوط به دهه 60 است. از سال‌های نخستین و پایانی دهه 60 و حتی تا سال‌های دهه 70، جوانان بسیاری عنوان «مدافع حرم» را بر دوش می‌کشند. ترکیب این نیروهای جوان در کنار نیروهای باتجربه و پیشکسوت دفاع مقدس مثل شهیدان همدانی، فرزانه و تقوی‌فر ترکیبی زیبا از همکاری دو نسل ساخته است. نسلی که به لحاظ زمانی شاید فاصله زیادی با هم داشته باشند ولی از لحاظ اعتقادی و فکری بسیار به هم نزدیک هستند. نکته جالب توجه دیگر درباره شهدای مدافع حرم ترکیب جمعیتی آنهاست. از همه شهرهای ایران نماینده‌ای در میان شهدای مدافع حرم دیده می‌شود. از خوزستان، تهران، شیراز، خراسان، رشت، سیستان و ارومیه و دهها شهر دیگر نام چندین شهید به چشم می‌خورد. حتی ترکیب دینی‌شان هم متفاوت است. شیعه و سنی شانه به شانه همدیگر و برای مقابله با تروریست‌های تکفیری از تمام هستی‌شان گذشتند تا حریم اسلام حفظ شود.  و از همه زیباتر روز تشییع پیکر شهدای مدافع حرم است. تشییع پیکر پاک شهدایی که حال و هوای همه را عوض می‌کنند و تازگی و طراوت خاصی به شهرها می‌دهند؛ درست همانند دوران دفاع مقدس که تشییع پیکر شهدا ولوله‌ای در شهر به پا می‌کرد، اکنون نیز بوی خوش عاشقی در سرتاسر هر محله‌ای پخش می‌شود و عاشقان را به سوی لحظه دیدار می‌کشاند. شهدای مدافع حرم با رفتن‌شان و با آمدن و نیامدن پیکرهایشان از معانی مختلفی رمزگشایی می‌کنند. الان دیگر تمام دنیا به چشم دیگری به جوانان ایرانی نگاه می‌کنند. پیام ایستادگی پای دین و میهن مدافعان حرم به تمام جهان مخابره شده است. قطعاً دشمنان ایران و به ویژه کشورهای معاند منطقه‌ای فهمیده‌اند با وجود چنین نیروهایی باید فکر تجاوز و تعدی به حریم اهل‌بیت(ع) را به گور ببرند.

باید در این روزهای آغازین سال 95 با افتخار از نام نیروهایی که در خط مقدم جنگ با وهابیون و تکفیری جنگیده‌اند یاد کنیم. اگر حضور آنها در آن سوی مرزها نبود، امنیت امروز ما هم نبود. آل‌سعود و هم‌پیمانانش به دلیل ترس از فرضیه هلال شیعی شکل گرفته در منطقه گروه‌های تروریستی را به وجود آوردند و جنگ‌های فرقه‌ای به راه انداختند. اما حالا که با این همه هزینه راه به جایی نبرده‌اند، با دیدن قدرت این جوانان ترس‌شان بیشتر از قبل شده است.


95/1/9::: 8:24 ص
نظر()