سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زینت توانگران و توانگری مستمندان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :36
کل بازدید :316793
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/6
11:33 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته
انفجار ماکت ناو هواپیمابر "یو اس اس جان نیمیتز " در تنگه هرمز به کمک شلیک 400 موشک از پاترول کرفت‌ها (Patrol craft) و موشک‌های ضد کشتی (Anti-Ship Missile) سیگنال قدرتمندی برای آمریکاست که اگر اقدامی کند باید نگران عواقب آن باشد.

 چند روزی است که از واقعه توبیخ کشتی "مرسک" متعلق به "جزایر مارشال" می‌گذرد؛ با این حال همچنان اخبار پیرامون آن نظر رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده و جوسازی های ماشین تبلیغاتی امپریالیسم باعث شده است آمریکا در تصمیمی جدید  ناوجنگی به خلیج فارس گسیل دارد.

اعزام ناوجنگی آمریکا به خلیج فارس/ آیا درگیری نظامی رخ می‌دهد؟/ ماجرای ناوشکن


کشتی "مرسک" متعلق به "جزایر مارشال" است که به دلیل بدهی مالی در خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز توقیف می‌شود که توقیف آن هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و نظامی ندارد و دلیل آن صرفا اقتصادی و مالی است.

*سازوکار توقیف کشتی "مرسک"

جریان از این قرار است که کشتی مذکور در حین توقیف از ناوهای جنگی فرامنطقه‌ای کمک خواسته و ناوشکن امریکایی این موضوع را متوجه شده، اما فقط به نظاره نشسته و این یعنی ایالات متحده در برخورد با موضوع پیش آمده دچار تشویش گردیده است.


*اعزام ناوجنگی به منطقه غرب آسیا

اما تصمیمات مسئولین ارشد امریکایی حاکی از آن است که این کشور قصد دارد تا ناوگانی از کشتی‌های جنگی را به منطقه اعزام کند که به نظر می‌رسد استقرار آنها کمی دورتر از خلیج فارس است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا درگیری نظامی بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی (خصوصا سپاه پاسداران) و ایالات متحده  در منطقه رخ می‌دهد؟

*کشتی "بریجتون" عبرت آمریکاست

برای پاسخ به این سوال باید به گذشته بازگشت داشته باشیم. واقعه کشتی "بریجتون" و مین‌گذاری و ایجاد حفره چند صد اینچی در این کشتی نشان می‌دهد که شاید ایالات متحده از این واقعه که حدود دو دهه قبل و در سال 1987 رخ داده عبرت گرفته باشد.


در آن زمان ایالات متحده برای اسکورت کشتی‌های تجاری مبادرت به ایجاد یک تیم نظامی برای حمایت از کشتی‌های کشورهای منطقه کرد که با پاسخ نیروی دریایی سپاه در اواخر جنگ تحمیلی مواجه شد که نقش آفرینی "شهید نادر مهدوی" در آن دوران بی‌بدیل بود. 
*دریادار فدوی: کشتی "بریجتون" با وجود عملیات روانی گسترده هدف قرار گرفت

دریادار "علی فدوی " فرمانده نیروی دریایی سپاه در این باره  اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای ادامه سلطه در دنیا به دنبال حضور در خلیج فارس بودند و ما به دنبال جلوگیری از این حضور هستیم. قرار بر این شد که ناوهای آمریکایی از کشتی‌های نفتی حفاظت کنند و کشتی 402 هزار تنی با ظرفیت سه میلیون بشکه نفت با یک پوشش خبری وسیع توسط سی‌ان‌ان پیش‌بینی شد. وی  با اشاره به توصیه امام (ره) برهدف قرار دادن ناوها تصریح کرد: اگر این ناوها عبور می‌کرد یعنی شاخ ایران شکسته شده و مسئولین سیاسی پیش امام رفتند و ایشان فرمودند ناوها را بزنید.

دریادار فدوی با اشاره به اسکورت چهار ناو جنگی از دو کشتی نفتی اضافه کرد: که چهل روز عملیات روانی در رسانه‌ها انجام شد و همه کشتی "بریجتون" را می‌شناختند اما با این حال این کشتی مورد اصابت قرار گرفت. پس از آن ناو یک میلیارد دلاری ساموئل بی. رابرتز آمریکا با سرعت 29 گره دریایی منهدم شد. این عملیات با سه فروند شناور و 10 تا 12 پرسنل انجام شد و ناو فوق‌الذکر منهدم شد و در طول تاریخ ایالات متحده چنین تحقیقی بی‌سابقه بود.

وی تاکید کرد: انگلیس هم در تنش‌ها و درگیری‌ها دخیل بود و دستور داده شد کشتی نفتکش انگلیسی را هدف قرار دهیم که با هدف قرار دادن این کشتی خانم تاچر گفت: این برای انگلیسی‌ها سخت و غیر قابل قبول است که به کشتی‌ها در خلیج فارس تجاوز شود.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: در روز 23 مهر ماه 66 کشتی سانگاری که مسئول اسکورت و حفاظت از نفت کش‌ها بود با موشک HY2 مورد اصابت قرار گرفت و ریگان گفت: این کشتی وظیفه داشت 11 کشتی دیگر را محافظت کند که 20 ساعت بعد یکی از آن 11 کشتی که تغییر پرچم داده بودند مورد اصابت قرار گرفت.

حال پس از آنکه تقریبا دو دهه از آن اتفاق می‌گذرد، بازهم آمریکا از آن اشتباه عبرت نگرفته و امروز برای اعزام ناوجنگی برای اسکورت کشتی‌های تجاری پیش بینی‌هایی را داشته است.

*سردار نقدی: اعزام ناوشکن به بهانه توقیف کشتی مرسک بی نتیجه و مردود است

سردار سرتیپ "محمد رضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین : درباره تصمیم آمریکا به ارسال "ناوشکن" به منطقه به دلیل توقیف کشتی "مرسک" اظهار داشت: ناوهای جنگی 36 سال است که در منطقه حضور دارند و هیچ نتیجه‌ای نداشته و اعزام ناوشکن به بهانه کشتی مرسک بی نتیجه و مردود است.  وی ادامه داد: ملت‌های منطقه، روز به روز آمریکا را با لگد از کشورشان بیرون می‌کنند و شکست امپریالیسم  در کشورهای منطقه  کاملا محرز است.

*قدرت نظامی جمهوری اسلامی در سال 2015 قابل قیاس با سال 1987 نیست

در گام اول این نکته ضروری است که اولا قدرت نظامی جمهوری اسلامی در سال 2015 قابل قیاس با سال 1987 نیست  و پاسخ ایران به گفته فرماندهان با سرب داغ خواهد بود.

*واکنش‌های سه گانه سپاه پاسداران

ثانیا واکنش‌های سه گانه سپاه پاسداران (Triple Response of IRGC)؛  لازم است تا دوباره یادآوری شود که استفاده از موشک‌های بالستیک با دقت 8.5 متر و موشک‌های نقطه‌زن که بردی معادل 200 مایل دارند و استفاده از پاترول کرفت‌ها (Patrolcraft) و مین‌های جنگی (Mine Warfare) شرایط سختی را در تنگه هرمز برای آمریکا فراهم می‌کند و حضور ناوهای جنگی ایران را نگران نخواهد کرد.

*سردار جوانی: اعزام ناو به منطقه در راستای عملیات روانی و حمایت از متحدان است

 سردار سرتیپ "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه درباره "اعزام ناو هواپیما بر توسط آمریکا به منطقه غرب آسیا" اظهار داشت: این اقدامات در چارچوب عملیات روانی است و آمریکا تلاش می‌کند تا از متحدان خود دفاع کند.  وی ادامه داد: حرکت ناوهای هواپیمابر برای حمایت از همپیمانان بوده و این چهره آمریکایی‌ها را بیش از پیش آشکار می‌کند.

*انفجار ماکت ناوهواپیمابر آمریکایی

ثالثا به نظر می‌رسد آمریکا از رزمایش پیامبر اعظم (ص) درس عبرت گرفته یا نگرفته که البته این موضوع با گذر زمان مشخص می‌شود. انفجار ماکت ناو هواپیمابر "uss جان نیمیتز " در منطقه به کمک شلیک 400 موشک از پاترول کرفت‌ها و موشک‌های ضد کشتی سیگنال قدرتمندی برای آمریکاست که اگر اقدامی کنند باید نگران عواقب آن باشند.

ایالات متحده فقط در تجهیزات برتر بوده و نه در نیروی انسانی کارآمد؛ در سال گذشته میلادی که بحران "اوکراین" به صورت جدی کلید خورد ناوشکن "دونالد کوک" برای حمایت لجستیکی از "اوکراین" به منطقه (دریای سیاه) آمد و با غرش جنگنده سوخوی "فدراسیون روسیه"،  27 خدمه آن پس افتادند. اگر همین سربازانی که ماموریت خود را در دریای سیاه ناتمام و شکست خورده به پایان رساندند به منطقه خلیج فارس اعزام شوند چه فاجعه ‌ای برای سردمداران کاخ سفید و ژنرال مارتین دمپسی رقم می‌خورد؟

*اندیشکده آمریکایی "مرکز امنیت دریانوردی بین‌المللی": توانایی ایران در جنگ نامتقارن چالش جدی برای نیروی دریایی ارتش آمریکا است


اندیشکده آمریکایی «مرکز امنیت دریانوردی بین‌المللی» در مقاله‌ای به بررسی چالش‌های جدی پیش روی آمریکا در مقابله با نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس پرداخت و  نوشت: اگرچه نیروی دریایی ایران از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای در این زمینه برخوردار نیست، اما ایران توانایی بسیاری در زمینه جنگ‌های نامتقارن و استفاده از تاکتیک‌های نظامی غیرمتعارف دارد و همین امر نیز تهدیدی جدی برای نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شود.

این اندیشکده می‌افزاید: در سال 2002 میلادی رزمایش مشترکی با عنوان «چالش هزاره 2002» توسط نیروهای ارتش آمریکا انجام شد. این رزمایش در آن زمان با هدف ارزیابی آمادگی آمریکا در صورت درگیری با یکی از دشمنان این کشور در منطقه خاورمیانه صورت گرفت. نتایج این رزمایش نظامی برای آمریکا بسیار فاجعه‌آمیز بود به طوری که 16 ناو جنگی آمریکا در این رزمایش نابود و غرق شد و به واسطه نبرد دریایی نامتقارن و غیرمتعارف نیز هزاران تن از نیروهای نظامی ارتش آمریکا کشته و یا زخمی شدند. می‌توان گفت 14 سال بعد باز هم جنگ‌های نامتقارن ایران می‌تواند همان تأثیرات مخرب را بر آمریکا و نیروهای متفقین در منطقه خاورمیانه داشته باشند. برای چندین دهه است که جنگ‌های نامتقارن همچنان به عنوان پاشنه آشیل و نقطه ضعف اصلی آمریکا باقی مانده است و ارتقاء و بهبود قابلیت‌های آمریکا در محیط‌های نامتقارن مستلزم انجام رزمایش‌های بیشتر و آموزش در این زمینه خواهد بود.

اینکه آمریکا از نظر تجهیزات نظامی انبوه قوی‌تر از ایران بوده شکی نیست. زیرا بودجه نظامی آمریکا تقریبا برابر با بودجه دو سال کل کشورماست. اما، آیا کارشناسان نظامی آمریکایی درباره توانمندی ایران در جنگ ناهمگون (Asymmetric Warfare) و روحیه و تدبیر سربازان خود اندیشیده‌اند؟
نیروی دریایی سپاه قطعا جهت مقابله با ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس برنامه دارد ضمن اینکه احتمال رویارویی نظامی بسیار ناچیز به نظر می‌رسد چون اندیشکده های آمریکایی از تبعات یک جنگ تاسف بار به سردمداران کاخ سفید هشدارهای لازم را داده اند.

گزارش از محمد زرچینی


  
  

فردی که خود را از مواهب الهی محروم می‌کند، در ذهنش نداشتن شایستگی از این مواهب القا می‌شود. پس هر انسانی می‌تواند از مواهب الهی لذت برده و از نعمتهای خالق بی همتا بهره‌مند شود.
به عنوان مثال هر فردی می‌تواند از منظره‌های سبز، تفریحگاه‌ها و مکانهای سرگرم کننده سالم همچون پارکها، سفرهای زیارتی و سیاحتی و ... استفاده کند همچنین در صورت علاقمندی به یک ورزش شاد و مفرح پرداخته  و از لذت برد.
در قران بارها به استفاده کردن از مواهب و نعمتهای الهی تاکید شده است. پس از هم اکنون با چشم بازتر و دقت زیاد به جهان اطراف خود نگاه کنید تا متوجه شوید که از چه امکانات و مواهب بیشماری که خداوند در اختیارتان قرار داده، استفاده نکرده‌اید وپس باید نعمتهای خداوندی در راه سالم و پسندیده استفاده کرد و شکرگزار پروردگار بود.

  
  
استعمال دخانیات بویژه سیگار، خطر ابتلا به بیماری استوماتیت را 25 تا 30 درصد افزایش می دهد و در افراد مبتلا نیز موجب تشدید بیماری می‌شود.

حسام کبیری متخصص بیماری‌های دهان و دندان :
استوماتیت التهاب دهان شامل مخاط دهان، لب‌ها، زبان و کام است، که معمولاً با علائمی نظیر التهاب، قرمزی و خونریزی، درد شدید تا خفیف، زخم‌های دهان، تنفسی بد‌بو و حتی بی‌اشتهایی، خستگی، تب و تحرک پذیری همراه است.
وی، با بیان اینکه برخی از عوامل عفونی، تحریک کننده، حساسیت‌زا، تروما و خشکی می‌تواند موجب بروز استوماتیت شوند، افزود: مشکلات تغذیه‌ای نظیر کمبود ویتامین و کم خونی نیز احتمال ابتلا به استوماتیت را افزایش می‌دهد.
کبیری تاکید کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، خطر ابتلا به بیماری استوماتیت را 25 تا 30 درصد افزایش داده و در افراد مبتلا نیز موجب تشدید بیماری می‌شود.وی، یادآور شد: افراد سیگاری علاوه بر اینکه بیشتر در معرض بیماری استوماتیت هستند، علائم و عوارض این بیماری در این افراد نیز بیشتر است.
کبیری خاطر نشان کرد: هر چقدر میزان مصرف سیگار افزایش یابد، به همان اندازه خطر ابتلا به استوماتیت، تشدید بیماری و طولانی‌تر شدن عارضه بیشتر شده و کیفیت زندگی نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت. 

  
  


میلاد با سعادت مولود کعبه مولی الموحدین امیرالمومنین علی ع ( روز پدر ) بر شیعیان و دوستداران اهل البیت ع مبارک و خجسته باد

زندگانی امام علی ع در یک نگاه (بحث کوتاهی در باره امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب ع)
حضرت علی بن ابی طالب ع ، سی سال بعد از عام الفیل ، روز جمعه سیزده رجب در خانه خدا ( کعبه ) متولد شد ، و در سال چهل از هجرت شب نوزدهم ماه رمضان المُبارک ، وقت طلوع فجر با شمشیر ابن ملجم مرادی ضربت خورد و شب بیست و یکم همان ماه به شهادت رسید .
بنابراین عمر با برکت حضرت شصت و سه سال بود . ده سال قبل از بعثت و بیست و سه سال در حضور رسول اکرم ص ، و سی سال بعد از رحلت حضرت رسول زندگی کرد . زندگی علی ع ، زندگی پر برکتی بود برای اسلام ؛ بلکه برای بشریت ، و اگر آن بزرگوار نبود ، تاریخ ، تاریخ نبود . گوشه های درخشنده تاریخ ، روزهای عمر امیر المؤمنین ع است .
سخن گفتن در باره امیر المؤمنین ع کار آسانی نیست و ما فقط به ذکر فرازهایی کوتاه از زندگی امیرالمؤمنین ع در این نوشته می پردازیم : راستی علی کیست ؟

لام بر مولد و میلاد مولا
دشت گونه ها از باران دیدگان ، متنعم می شوند آنگاه که دست نیاز ، عنایت یار را بکاود و در قنوت عاکفین ، قلب ها را به کریم بی نیاز ، اهدا کنند . در باغ اعتکاف و در صحن صفا و ساحت سپیده ، اشک به امید عبور دلارام می افشانیم و هم آوا با معتکفان معراج ، نام خجسته علی را ترنم می کنیم . شاکر و شادمان از آنیم که کعبه شکافت و عدالت ، شکوفا شد . مباهات ماست که دیوار دل هایمان نیز بشکافد و ذره ای از آفتاب عنایت مولا در آن حلول کند .

یاران !
به شکرانه نزول عشق از سحاب رحمت ، سر به آستان دوست سایید و اجلال امیر حماسه به محفل خاکیان، خوشامد گویید . شکرا که آفتاب فتوّت از افق کعبه دمید و شبنم شرافت بر گلبرگ هستی نشست . همراز نبوت ، آغوش احمد می کاود و محراب مسجد کوفه را . از کعبه تا بیت المعمور را با قلب شیعیان آذین بسته اند . ولایت کل آمد و کل ولایت ظهور کرد . مولای ما با ولادت خویش کربلا را به ارمغان آورد و سمند حماسه را راهی میدان خلوص و مجاهدت نمود . شعف را به شیعه بخشید و گل تبسم را به رسول یار و فخر آفرینش اهدا کرد . بدر سخاوت تابید . هستی ، دوباره بهار را تجربه کرد و بر شانه های خسته زمین ، همای سعادت نشست و سایه سبز عدالت بر کویر تفتیده تاریخ، گسترده شد . جغرافیای مودت و محبت، ترسیم گردید . صدف بیت الله الحرام ، رخشا ن ترین گوهر کائنات را به خلقت عطا نمود . نکهت گل از مکه وزید و صاحب ذوالفقار، با وقار آمد . ساقی عطشناکان قسط با ساغر طهور معدلت ، پای در حلقه دلخستگان نهاد و نوید سپیده وصل ، انتشار یافت . دیده بگشایید که خورشید از خانه یار برآمد و بر آسمان و اهل زمین تابید . دل به شکوفه های امید بیارایید که امیر عدل و عاطفه ، خرامان به مسند احسان و عنایت دلدار آمد . یاور رسول ، جان مصطفی ، بشارت بهشت و نسیم احسان عرش و ولایت مطلق و آیت کرامت نازل شد.گرده روزگار ، بار اندوه بر زمین نهاد و باغ بلیغ احساس ، سرشار از عطر نرگس و یاس به تماشای دست افشانی گل ها و غزلخوانی عندلیبان نشست . شبنم شوق بر رخسار نسترن چکید و باران ستاره ، ساحت صبح را مصفا نمود و کرانه نور را امواج دریای سُرور، سرشار از نمناکی طراوات کرد . حُسن یوسف و اعجاز مسیح و بیضای کلیم و سطوت خلیل و رحمت احمد، جلوه مکرر یافت .

ای عاشقان و مستغفران در اسحار و معتکفان درگاه یار !
سجاده سپاس بگسترانید و نماز نیاز ادا کنید و یا علی گویان به استقبال بهار ایمان بیایید و بذر رجاء در مزرع سبز رجب بیفشانید و با مقیمان مقام قدس ، همنوا شوید و دل در دست مهرآگین مولا به ودیعت سپارید ، که آنک صلای سرخوشان باده پرست است فنای در فتوت حیدر و بقا بر ولای ساقی کوثر .
چه خجسته صباحی است زاد روز راد مرد میدان عباد ؛ آنگاه که از آسمان ، فلق می بارد و از هور ، سپیده می تراود . امروز در پیاله لاله به ناز ، نور ناب می ریزند . غنچه دل به عشوه با شبنم شوق ، رخسار می آراید .
امیر غدیر و مولای خدا جویان ، چونان آیات عشق بر کعبه نازل شد . توحید و ولایت و نور در خانه یار به هم برآمدند و به زیارت علی نایل شدند . کعبه ، گلدان زیبا ترین یاس هستی گردید . بهار در گستره زمین و آیینه در عرصه آسمان گسترد . سپاه سپیده ، طلوع طلعت مهر را به نظاره نشست .
یا علی ! به رواق دیدگان شیعه خوش آمدی !
ذوالفقار تو آیه عدالت بود و عدالتت سوره سعادت . جهاد و عزت و قسط ، آستانبوس سرای پاکت بودند . شهادت ، مشتاق تو بود و شجاعت ، خاضع درگاهت. بهشت شیعه ، خال گونه توست .
یا ابوتراب !
تمامی شب های قدر عاشقان ، فدای لیله المبیت تو باد . چشمان سیاه تو لیله القدر است و ابرویت محراب مستغفرین . دل های ما در سُرور میلادت از شوق ، بسان کعبه شکافت و شکوفه امیدمان شکفت .
یا اباالحسن !
سوگند به خاک قدومت که تا قیام قائم آل طه ، خاکسار آستان ولایتیم و بر پیمان الهی خویش ، پایدار .
سلام ساکنان مسکن صدق و ارادت پاک دلدادگان ، نثار مقدم قدسی تو باد . سلام شیعه بر قسیم نار و نور ، سالار حماسه و حضور ، امام شکیبا و شکور . سلام بر مولد و میلادت ، سلام بر مشهد و معراجت . ای مولای موحدان و امیر ایمانیان و مقتدای مجاهدان ! این کلام عرشی شیعه است که با ولادت با جلالت تو می گوید : « فزت و رب الکعبه »
سید مسعود علوی

علی با حق و حق با علی است

قال رسول الله (ص) : علی مع الحق و الحق مع علی
هر کجا حق است علی هم آنجاست و هر کجا علی است حق هم همراه اوست. (بحار ج 40 ص 25)
در مقابل اقیانوس وجود علی (ع) ما قطره هم نیستیم . او دومین شخصیت عالم امکان است.

آب دریا را اگر نتوان کشید ... هم به قدر تشنگی باید چشی

پیامبر در جای دیگر می فرمایند ، کلامی بسیار زیبا و ارزشمند :
 "علی منی و انا منه - علی از من است و من از اویم " (بحار جلد 38 ص 74)
از دوران کودکی در دامن من پرورش یافت ، اولین کسی بود که به من ایمان آورد ، لحظه ای بر من نگذشت مگر اینکه در کنار من بود ، علی از من است و من از اویم . یعنی راه من ، کتاب من ، دین من ، مرام من ، اهداف الهی من با ولایت و امامت علی (ع) ادامه پیدا می کند و پا بر جای می ماند .
 و نیز فرمود :
 " علی جان ! تو برای امت من همچون کشتی نوحی .
هر کس داخل این کشتی شد به ساحل نجات و فلاح و رستگاری خواهد رسید و هر کس سرباز زد در لابه لای امواج شکننده این دنیای مادی شکسته خواهد شد و در گرداب این دریای متلاطم از بین خواهد رفت . " یا علی مثلک فی امتی کمثل سفینه نوح من رکبها نجا و من تخلف عنها غرق " (الخصال جلد 2 ص 580 - بحار الانوار جلد 31 ص 432)
و باز این پیامبر رحمت فرمودند :
 " انا مدینه الجنه و علی بابها فمن اراد الجنه فلیاتها من بابها " . ای مردم ! من شهر بهشتم و علی در بهشت است هر کسی اراده رفتن به بهشت را دارد و می خواهد وارد آن شود باید از در آن وارد شود ." (بحار جلد 40 ص 207) و فرمودند : " یا علی انت قسیم الجنه و النار - یا علی تو تقسیم کننده بهشت و دوزخی . بحار جلد 49 ص 173 "
می فرماید کسی که حب و عشق تو را دارد و محبت تو در سینه ‌اش موج می ‌زند به بهشت خواهد رفت و کسی که دشمن توست و عداوت و بغض تو را دارد ، بی شک جهنمی خواهد بود.
علی (ع) انسان والایی است که در خانه حق (کعبه) پای به عرصه گیتی می گذارد و در محراب عبادت (مسجد کوفه) خروج خونین خود را آغاز می کند و از این سرای فانی رخت بر می بندد.


میسر نگردد به کس این سعادت ... به کعبه ولادت ، به مسجد شهادت

روایت بسیار زیبایی را علامه امینی در اثر جاودان خود الغدیر نقل می کند خیلی ارزنده است . می گوید روزی کسی از صحابه در کوچه‌ های مدینه فریاد می ‌زد : " من قال لااله الاالله و جبت له الجنه " هر کس بگوید لااله الا الله بهشت بر او واجب می شود .
عمربن خطاب جلوی او را گرفت و گفت چه می گویی ؟ این عبارت مردم را گستاخ می کند تا هر گناه و معصیتی انجام دهند آن شخص گفت : من از خودم نمی گویم ، این سخن رسول خداست . گفت چه کسی و کجا شنیده ؟ آن شخص گفت خودم امروز در مسجد شنیدم . رفتند خدمت پیامبر رو به‌ رو کنند . پیامبر (ص) و صحابه حضور داشتند عمر عرض کرد یا رسول الله شما فرمودید ؟ پیامبر (ص) پاسخ دادند : بله من گفتم ولی به شرط ولایت " هذا الرجل " و با انگشت مبارک اشاره به علی (ع) کردند . (الصوارم المحرقه ص 6)
همان سخنی که علی بن موسی الرضا (ع) در دروازه نیشابور فرمود :
 قال الله تبارک و تعالی - " لااله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی در ادامه فرمودند :‌ به شرطها و شروطها و انامن شروطها " موقعی این شعار انسان را به بهشت می برد که پرچم دست علی(ع) یا دست علی بن موسی ‌الرضا باشد . همین ولایت و همین قرآن و شعارها اگر دست علی (ع) باشد مردم به سوی بهشت هدایت می شوند و اگر دست معاویه ها باشد مردم را به جهنم می برد.
پیامبر (ص) فرمود :
حزب علی حزب الله و حزب اعدائه حزب الشیطان - حزب علی حزب خداست و حزب دشمنش حزب شیطان است . (هر کس که باشد) " بحار جلد 38 ص 95 "
و علی(ع) را نشان دادند و فرمودند : «کسانی که دنباله روی او هستند رستگارند . علی و شیعه هم الفائزون یوم القیامه . بحار جلد 40 ص 76»
علی (ع) کیست ؟ مظهر اخلاص و صفا ، مجسمه تقوا و عدالت و گذشت و ایثار و مروت و رادمردی ، قرآن ناطق ، مطیع و فداکار برای پیامبر(ص) است .
آیا جز علی (ع) کسی می تواند بگوید "انا عبد من عبید محمد - من بنده ای از بندگان محمد (ص) کافی جلد 1 ص 89 باب الکون و المکان "

 علی (ع) خودش چنین می فرمایند :
شما دیده اید یک کودک چگونه دنبال مادر می دود من این ‌گونه از پیامبر (ص) . پیروی می کردم ، چطور یک بچه خردسال تمام هستی خود را در وجود مادر می بیند ، قلبش به عشق مادر می تپد ، مادر دور می شود نگران می شود ... من این ‌گونه دنبال پیامبر بودم ، کودک بودم در دامان پیامبر بودم ، ده ساله بودم به او ایمان آوردم ، هنوز دعوت علنی نشده بود ، من بودم که در کوه ‌ها و غارها با پیامبر نماز می خواندم ، بیست و سه سال سایه به سایه پیامبر بودم ، او را رها نکردم ، در تمام جنگ ‌ها در رکاب او بودم ، تنها یک شب پیامبر را رها کردم و آن شب ، شبی بود که پیامبر از مکه به مدینه هجرت فرمودند ، می خواستند او را بکشند و من ضربت شمشیرهای آخته را به جان و دل خریدم تا پیامبر سالم از مکه به مدینه بروند .
پس علی (ع) یک ارتباط کامل وجودی با پیامبر (ص) داشت یعنی وجودش به وجود او بستگی داشت . هفت روز علی (ع) به دستور پیامبر (ص) از مدینه خارج می شود (توسط حضرت جبرائیل (ع) به پیامبر خبر دادند که عده‌ای شامی قصد جان تو را کرده اند، علی را تنها بفرست به جنگ با آنها ...) پیامبر بی تاب علی است ، آرامش ندارد ، مگر نه اینکه ذکر باعث آرامش دل‌ هاست .
" الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکرالله الا بذکرالله تطمئن القلوب - همانان که ایمان آورده اند و دل هایشان به یاد خدا آرام می گیرد ، آگاه باش که با یاد خدا دل ‌ها آرام گیرد . " مگر نه اینکه نماز ذکر است . " اننی انا الله لا اله الا انا فاعبدنی و اقم الصلاه لذکری . این منم خداوند که خدایی جز من نیست ، پس مرا پرستش کن و به یاد من نماز برپا دار . "

در این هفت روز چه شده بود که آرامش پیامبر تحت ‌الشعاع قرار گرفته بود ؟ پیامبر که می فرماید بلال اذان بگو ، راحتمان کن . انتظار وقت نماز را می کشد. پیامبر می‌ خواهد بفرماید علی (ع) امامت امت و اصول دین و نماز با همه عظمتش فروع دین است و این ارتباط دو طرفه است ، یک ارتباط کاملا وجودی و لذا می فرماید هر کس از علی برایم خبری بیاورد بهشت جایزه اوست . اینها همه برای ما درس است . خدا با ارتباط دارد ، قرآن و پیامبر و امام زمان و سایر معصومین (ع) با ما ارتباط دارند ولی چرا این ارتباط وجودی باید یکطرفه باشد ، چرا من هم همانند ارتباط وجودی بین پیامبر و علی (ع) نباید با امام زمانم ارتباط وجودی داشته باشم . متاسفانه ما می گوییم پدر و مادرم به فدای تو ولی به اندازه ‌ای که با پدر و مادرم ارتباط وجودی دارم با امام زمانم ندارم . که اگر داشته باشیم تمام گرفتاری ‌ها حل می شود و مفهوم واقعی انتظار همین است . ما منتظریم عزیزمان (پدر ، مادر ، همسر ، فرزند و ...) از سفر‌ی طولانی برگردد چقدر این انتظار شیرین است اما برای عزیزتر از جانمان هم این انتظار را در حد معرفت خود داریم ؟‌ اگر نداریم که نداریم ، معرفت نداریم.
علی نقطه آغاز بعثت پیامبر است و الگوی رستگاری است و اما نقطه پایان رسالت و بعثت پیامبر گرامی کجاست ؟ " یا ایهاالرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس ان الله لایهدی القوم الکافرین - ای پیامبر ! آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن ؛ و اگر نکنی رسالت او را انجام نداده ای ، و خدا تو را از گزند مردم نگاه می دارد . همانا خدا گروه کافران را هدایت نمی کند . (مائده 67) کافران کسانی هستند که حقایق را می پوشانند و می گویند پیامبر گفته من علی را دوست دارم ، شما هم بیایید علی را دوست داشته باشید.
با این همه جریانات غدیر و ... مقام علی (ع) را از برادری به دوستی تنزل دادند . اگر گفت دوست است چرا آمدید و گفتید . " آفرین ، آفرین بر تو باد یا علی که مولای من و هر مرد و زن مسلمانی ... و قال فیما قال بخ بخ لک یا علی اصبحت مولای و مولی کل مومن و مومنه ... (بحار جلد 21 ص 387) " دوستی که بیعت نمی‌ خواهد . تا همان روز با علی دوست بودید و علی (ع) با پیامبر (ص) صیغه اخوت خوانده بود ، دوستی این حرف‌ ها را نمی خواهد ، اگر دوستی است دیگر دعا نمی خواهد " من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم و ال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و ا خذل من خذله - مگر ما می گوییم هر که با دوست ما دشمن است او را بکش ... اگر دوستی ساده بود این آیه بعدش نمی آمد ... " الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی ... امروز کافران از (شکست) آیین تو ناامید شدند ، بنابراین از آنها نترسید و از من بترسید.
امروز دین شما را برای شما کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و دین اسلام را برشما پسندیدم ... (مائده 3) علامه امینی (ره) می فرماید صدو ده نفر از صحابه گرامی ، هشتاد و چهار نفر از تابعین و صد وشصت مورخ قابل اعتماد حادثه غدیر را نقل کرده اند .
طبری مفسر بزرگ سنی می گوید وقتی آیه یا ایها الرسول نازل شد خدا به پیامبر فرمود مردم را جمع کن بگو علی برادر من است، وصی من است ، خلیفه و جانشین من است ، اولی به تصرف به همه مومنین است. پیامبر (ص) فرمود : لو اجتمع الناس علی حب علی بن ابی طالب لما خلق الله عز و جل النار- اگر مردم در دوستی و محبت و عشق علی هماهنگ و یکپارچه می شدند هر آینه خداوند آتش را نمی ‌آفرید . "جهنم را خلق نمی کرد . " (بحار 39 ص 205)
اگر مردم با علی و ولایت علی (ع) هماهنگ بودند همان بهشت را که خدا وعده داده ، با حکومت و ولایت حضرت علی و اولاد پاکش (ع) به وجود می آمد، و در خانه اش به آتش کشیده نمی شد ، پیکر امام مجتبی (ع) فرزند عزیزش تیرباران نمی ‌شد و امام حسین (ع) و یارانش به شهادت و اسارت دچار نمی شدند و امروز یک مشت یهودی صهیونیست آواره در مقابل چشمان بیش از یک میلیارد مسلمان در قبله اول مسلمین پایکوبی نمی کردند ، امروز یک نظام اسلامی در دنیا مورد هجوم خودکامگان قرار نمی ‌گرفت ، امروز این‌قدر ساز مخالفت در برابر ولایت فقیه و حاکمیت مجتهد عادل زده نمی شد .
باید علی ‌وار زندگی کرد ، پیروی حق کرد و پیروی از پیامبر ؛ همان‌ طور که علی (ع) به دنبال پیامبر (ص) می دوید . الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت علی بن ابی طالب و اولاده المعصومین علیهم السلام.
مهندس محمود یادبودی


  
  

 تصاویری از محل زندگی حضرت علی علیه السلام در کوفه و اتاقی که حضرت امیرالمؤمنین در آن به شهادت رسیدند و همچنین نمای بیرونی خانه آن امام بزگوار و اتاق های منسوب به امام حسن و امام حسین علیهم السلام را مشاهده می کنید.


 
تصاویر قدیمی از خانه حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کوفه
تصاویر قدیمی از خانه حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کوفه
تصاویر قدیمی از خانه حضرت امیرالمؤمنین(ع) در کوفه

  
  
سوره حمد بر هیچ دردی خوانده نشد مگر اینکه دردش آرام می گیرد.

محسنی//

 من شنیده ام یک سوره در قرآن هست که خواندنش در زندگی معجزه می کند. این کدام سوره است؟

شاید این سوال عده ای از دوستان باشد. قرآن سر تا سر دارای اعجاز در زندگی مادی و معنوی می باشد که اگر ما با معرفت تلاوت کنیم حتما اثرات آن را خواهیم دید. لذا در اثرات سوره های قرآن اثرات عجبیبی ذکر شده که هر کدام یک معجزه ای می باشند. اما در سوره های قرآن آنچه که خیلی اثرات معجزه آسایی از آن ذکر شده است سوره مبارکه حمد می باشد که در کمتر سوره ای یافت می شود.  «سوره حمد» نسخه‎ای است برای درمان همه آلام جسمی و روحی. و چون انسان «العیاذ بالله» بیمار شد، راحت‎ترین درمان و کم ‎هزینه‎ ترین درمان، خواندن سوره حمد است.  «صادق آل‎ عبا» فرمود: «چنان‎چه بر مرده‎ای 70 بار سوره حمد خواندید و زنده شد تعجب نکنید.» (اصول کافى)  امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره ی «حمد» سوره ای است که ابتدایش «حمد» خدا و وسطش «اخلاص» و آخرش دعا است.  از سلمة بن محمد نقل است که گفت: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: کسی که سوره حمد، او را شفا نبخشد، چیزی او را شفا نمی بخشد. (خواص القرآن، ص48)  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: سوره حمد بر هیچ دردی خوانده نشد مگر اینکه دردش آرام می گیرد (قرآن درمانی روحی و جسمی ،ص 62) و...

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود: به تحقیق خدای متعال به من گفته: ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد.»

 پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمود:  فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می شود. (مستدرک الوسائل، ج4، ص330)
از پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود: به تحقیق خدای متعال به من گفته: ای محمد به تو هفت آیه از مثانی و قرآن عظیم داده ایم. پس فاتحه الکتاب را جدا کرد و بر من منت گذاشت آن را در برابر قرآن عظیم قرار داد».
در روایتی رسول خدا صلی الله علیه و آله  آمده است: اگر سوره حمد را در یک کفه میزان و باقی سوره های قرآن را در کفه دیگر قرار دهند، سوره «حمد» هفت برابر سنگین تر است. (مجمع البیان، ج1، ص36 )  
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هرکس سوره حمد را قرائت کند خداوند به عدد خواندن تمام کتاب هایی که از آسمان نازل شده به او ثواب و پاداش عنایت می فرماید. (الاختصاص، ص39)
سوره حمد, خواص سوره حمد,فضیلت سوره حمد «سوره حمد» نسخه‎ای است برای درمان همه آلام جسمی و روحی

برخی از خواص سوره حمد


 جهت رفع تب

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: هر کس، با ایمان سوره مبارکه فاتحه را چهل بار بر قدح آب با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند و آن آب را بر روی کسی که تب دارد بپاشد، تب از او زایل می شود. (همان ص12)

زیادی نور چشم

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: چون کسی را درد چشم باشد یا در بینایی او ضعفی باشد در اول ماه چون هلال ماه را ببیند دست بر چشم خود بنهد و سوره فاتحه را 10 بار با نیت خالص و توجه به معنی آن بخواند و در آخر سوره مبارکه «توحید» را 3بار بخواند بعد از آن 7بار بگوید: «یا ربِّ قَوِّ بَصَری».  سپس بگوید: «اللهم اکف انت الکافی، اللهم عاف انت المعافی». درد چشم و ضعف بینایی به صحت مبدل می گردد. (خواص آیات قرآن کریم، محمدتقی نجفی، ص10)

 ایجاد برکت

در کلامی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم آمده است: هرکس، هنگامی که وارد خانه خود می شود، سوره حمد و توحید را قرائت نماید خداوند فقر را از خانه او دور کرده و برکت زندگی او را به حدّی زیاد می کند که به همسایگانش نیز می رسد.  پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می شود  از حضرت امام صادق علیه السلام روایت شده است:‌ «هرکس سوره حمد را قرائت کند، به لطف و عنایت الهی، درهای خیر دنیا و آخرت به روی او گشوده خواهد شد.» (همان، ص 65 به نقل از الدرالمنثور، ج6)

 ختومات مجرب :

1) نماز عجیب و مشکل گشا / اگر کسی به نیت قضای حاجت دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت 19 مرتبه بسم الله الرحمن الرحیم بگوید و بعد از آن سوره حمد را تلاوت نماید و بعد از تمام شدن نماز 786 مرتبه آیه بسم الله الرحمن الرحیم را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده خواهد شد. ان شاءالله. (همان، ص67به نقل از شمس المعارف الکبری )

2)برکت و گشایش روزی / از مولا علی علیه السلام نقل شده است: «اگر رزق و روزی و ثروت زیادی می خواهی و دوست داری از هر بنده و آزادی بی نیاز باشی و به زودی به آرزوهایت برسی و از غل و غش و حیله در امان باشی؛ پس «فاتحة الکتاب» را بخوان که اسرار عجیبی در ان نهفته است.

برای رسیدن به آرزوها و حاجت هایت، این سوره را در پنج نوبت (صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا) 100 مرتبه تلاوت کن. (همان،ص 66به نقل از شمس المعارف الکبری)

3) جهت عزت و شخصیّت و حفظ آبرو / در روز جمعه شروع کند تا 41 روز، و هر روز 41 مرتبه سوره مبارکه حمد را بخواند و بعد از اتمام بلافاصله 13 بار این دعا را بخواند: «یا مُفَتِّحُ فَتَّح یامُفَرِّجُ فَرَّج یامُسَبِّبُ سَبَّب یامُیَسِّرُ یَسَّریامُسَهِّلُ سَهَّل یا مُتَمِّمُ تَمَّم برحمتک یا ارحم الراحمین» (دو هزار و یک ختم، ص48)


  
  
در یک پدیده نادر یک مادر به خاطر وضعیت پزشکی حاد خود بدون تزریق داروهای ضد درد و به طور طبیعی نوزادی با 2 برابر وزن عادی نوزدان بدنیا آورد.
 یک مادر 21 ساله انگلیسی از منطقه لنکسایر در یک زایمان  با درد پس از 8 ساعت یک نوزاد غول آسا با وزن تقریبی 12 پوند به دنیا آورده است.
مادری شجاع پس از 8 ساعت یک بچه غول بدنیا آورد + تصاویر
گفتنی است؛ این مادر نمی‌دانسته که وزن نوزاد او اینقدر زیاد و در حدود 2 برابر وزن یک نوزاد عادی است. در حال حاضر این نوزاد پسر از وضعیت سلامت مطلوبی برخوردار است و والدین او مجبور به پوشاندن البسه کودکان 3 ماهه به تن او هستند. بررسی نشان می‌دهند، پزشکان در حدود یک ماه قبل در مغز این مادر یک لخته خونی شناسایی کرده بودند که سبب سردردهای غیر قابل تحمل را در او شده بود. به خاطر کنترل دردها این مادر تصمیم گرفت که بدون عمل جراحی سزارین و یا تزریق داروهای ضد درد به وضع حمل طبیعی فرزند خود بپردازد. در طول دوران بارداری این مادر دچار اضافه وزن بسیار زیادی شده بود و حال پس از دنیا آمدن نوزاد غول‌آسا پزشکان علت آن را دریافته‌اند. وجود لخته‌ خونی باعث تغییر حالت چشم این مادر شده است و حال پس از دنیا آمدن نوزاد پزشکان می‌توانند درمانهای لازم برای رفع این مشکل را در او آغاز کنند.

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >