سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :10
کل بازدید :316702
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/1
10:21 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته
درباره فضیلت و ثواب گفتن تسبیح حضرت زهرا (س) روایات زیادی از ائمه معصومین (ع) وارد شده است.

پرسش
 تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) چیست؟ 2. در قنوت چه چیزهایی می توان گفت؟

پاسخ
1.تسبیح حضرت زهرا (س) عبارت است از: (34) مرتبه «اللَّه أکبر»، بعد (33) مرتبه «الحمد للَّه» و بعد از آن (33) مرتبه «سبحان اللَّه». از تعقیب‏هایى که بعد از نمازهای پنجگانه خیلى سفارش شده است، تسبیح حضرت زهرا (س) است.[1]

درباره فضیلت و ثواب گفتن تسبیح حضرت زهرا (س) روایات زیادی از ائمه معصومین (ع) وارد شده است که به برخی اشاره می شود:

الف) ابو هارون مکفوف مى‏ گوید: امام صادق (ع) به من فرمود: اى ابو هارون، ما کودکان خود را همان گونه که به نماز فرمان مى‏ دهیم به تسبیح حضرت زهرا (ع) نیز امر مى‏ کنیم. پس بر این ذکر مداومت کن، زیرا هر بنده‏اى بر آن مداومت کند تیره بخت نمى‏ شود.[2]

ب) امام باقر (ع) فرمود: هر کس تسبیح حضرت زهرا (ع) را بگوید سپس طلب آمرزش کند آمرزیده خواهد شد. این تسبیح به زبان یک صد مرتبه است ولى در میزان عمل یک هزار تسبیح به شمار مى‏ رود، و شیطان را دور مى‏کند، و خداوند رحمان را خشنود می سازد.[3]

2. در قنوت هر ذکر و دعایی گفته شود، کافى است؛ ولی بهتر است دعاهایی که در قرآن کریم آمده، مانند: «رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّار»[4] و یا در روایات وارد شده بخواند؛ مانند این دعا که بهتر است در قنوت خوانده شود:«لَا إِلهَ الَّا اللَّهُ الْحَلِیمُ الْکَرِیمُ لَا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ الْعَلِىُّ الْعَظِیمُ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ السَّماواتِ السَّبْعِ وَ رَبِّ الْأَرَضِینَ السَّبْعِ وَ ما فِیهِنَّ وَ ما بَیْنَهُنَّ وَ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ وَ الْحَمْدُ للَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ».[5]

منابع:
[1] . توضیح المسائل (المحشی للامام الخمینی)، ج 1، ص 606، م 1122.
[2] . شیخ صدوق، ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ترجمه انصارى محلاتى، محمد رضا، ص 315، نشرنسیم کوثر، قم، چاپ اول، 1382ش.  ‏
[3] . همان.
[4] . بقره، 201.
[5] . توضیح المسائل (المحشی للامام الخمینی)، ج 1، ص 604، م 1119.


  
  
هزاران زائر و مجاور در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) ضمن برگزاری مراسم سوگواری شهادت مادر شیعیان جهان در مراسمی نمادین پیکر مطهر حضرت زهرا(س) را در کربلای معلی تشییع کردند. همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه الزهرا(س) حرمین مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم(ع) غرق در عزا و ماتم است. هزاران زائر و مجاور در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) ضمن برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری شهادت بانوی بزرگ دو عالم و مادر شیعیان جهان در مراسمی نمادین پیکر مطهر حضرت زهرا(س) را در کربلای معلی تشییع کردند.
تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در کربلا + تصاویر
تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در کربلا + تصاویر
تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در کربلا + تصاویر
تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در کربلا + تصاویر
تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در کربلا + تصاویر
تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در کربلا + تصاویر
تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در کربلا + تصاویر

  
  

توان موشکی جمهوری اسلامی ایران موضوعی کاملاًَ مشخص است که نشان از اقتدار کشورمان دارد.جمهوری اسلامی ایران قدرت موشکی خود را در راستای ارتقای بازدارندگی و  امنیت ملی خود توسعه می‌دهد و بر این اساس اصول و چارچوب را همواره رعایت می‌کند.

موشک‌های کلاس "زلزال" از جمله موشک‌های برد کوتاه سطح به سطح (Surface to Surface Short Range Missile) بوده که توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل فراوانی داشته و با کلاس‌ها و بردهای مختلف نقش عمده‌ای در تغییر توازن قدرت در نبرد زمینی ایفا می‌کند.
موشک‌های "رعد 307" اخیراً مورد آزمایش قرار گرفته که دقت بالای این موشک حیرت‌انگیز است. بار اولی که آزمایش این موشک رسانه‌ای شد سردار "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه درباره این موشک توضیحاتی را هر چند کوتاه و اجمالی داشت که این موشک یک چادر را در یک صحرا با موفقیت کامل (با قدرت "نقطه‌زنی") مورد اصابت قرار داد.
دقت حیرت انگیز موشک فقدرتمند سپاه/مسیری که ژنرال
موشک‌های کلاس "زلزال" در اشکال مختلف بوده که "رعد 307" نیز زیرمجموعه این موشک‌ها بوده و هر چند اطلاعات دقیقی درباره "رعد 307" وجود ندارد اما اطلاعات بیشتری که در موشک‌های کلاس "زلزال" وجود دارد، باعث می‌شود تا ایده بهتری نسبت به موشک‌های "رعد 307" داشته باشیم.موشک‌های برد کوتاه جمهوری اسلامی ایران از جمله "زلزال" به خوبی می‌توانند باعث خسارات جدی و عمیق به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه وارد کنند و این مهم قدرت موشکی ایران را نمایش می‌دهد. سایت میسایل تریت (Missile Threat) درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران دارای تعداد زیادی موشک‌های بالستیک "زلزال" و "فاتح 110" بوده که می‌تواند ظرفیت‌های بالایی داشته باشد. سایت گلوبال سیکیوریتی (Global Security) با اشاره به سیستم نام‌گذاری موشک‌های ایرانی نوشت: موشک "زلزال 2" با طول 8/4 و 0/61 متر و وزن بیش از 3/5 تن توانایی حمل 600 کیلوگرم سرجنگی را در حداکثر برد 124 مایل (200 کیلومتر) دارد.
ادعای انتقال موشک های کوتاه برد به لبنان
این سایت مدعی شد در اکتبر سال 2002 گزارش شد که موشک بالستیک کوتاه برد "زلزال" در دست واحدهای مقاومت در منطقه "Beka Valley " در لبنان رسیده است و منابع صهیونیستی مدعی شدند که موشک‌های کوتاه برد به لبنان منتقل شده است.
** همه مناطق حساس اسرائیل در تیررس موشک‌های حزب‌الله
سایت گلوبال سیکیوریتی (Global Security) به نقل از یک مقام ارشد "حزب‌الله" در سال‌های گذشته نوشت: "همه مناطق حساس صهیونیست‌ها در تیررس آتش ما هستند". این سایت به همه موشک‌های ایرانی اشاره کرد.
** موشک "زلزال 1"
موشک "زلزال 1" موشکی سطح به سطح و کوتاه برد، با بردی معادل 125 تا 130 کیلومتر، قطر 0/60 متر، طول 8/3 متر، یک مرحله‌ای و وزن کلی موشک قریب به 3 تن و با سرجنگی 600 کیلوگرم است.
                                                                                                                                 
** موشک "زلزال 1 کلاس A"
این موشک سطح به سطح و کوتاه برد، با بردی معادل با 160 کیلومتر، قطر 0/60 متر، طول 8/3 متر، یک مرحله‌ای و وزن کلی موشک 2950 کیلوگرم و وزن سرجنگی 500 کیلوگرم است.
دقت حیرت انگیز موشک فقدرتمند سپاه/مسیری که ژنرال
** موشک "زلزال 2"
موشک تاکتیکی "زلزال 2" موشکی سطح به سطح و کوتاه برد، با بردی معادل 300 کیلومتر، قطر 0/61 متر و طولی معادل 8/3 تا 8/4، یک مرحله‌ای با وزن قریب به 3/5 تن و با وزن سرجنگی 210 تا 600 کیلوگرم است.
** موشک "فاتح 110 – موشک 120"
"فاتح 110" یک موشک سطح به سطح کوتاه برد، با بردی معادل 130 تا 170 کیلومتر، قطر 0/45 تا 0/61 متر، طولی قریب به 9 متر، یک مرحله‌ای و با وزن کلی 2/5 تن و وزن سرجنگی 500 تا 600 کیلوگرم است.
دقت حیرت انگیز موشک فقدرتمند سپاه/مسیری که ژنرال
** موشک "فاتح 110 کلاس A"
"فاتح 110 کلاس A" موشکی سطح به سطح و کوتاه برد، با بردی معادل 200 تا 210 کیلومتر، قطر 0/61 متر، طول قریب به 9 متر، یک مرحله‌ای با وزن کلی 3550 کیلوگرم و وزن سرجنگی 500 کیلوگرم است.
دقت حیرت انگیز موشک فقدرتمند سپاه/مسیری که ژنرال
** موشک "نازعات 6- NP110"
موشک "نازعات 6- NP110" یک موشک سطح به سطح کوتاه برد، با بردی معادل 105 کیلومتر، قطر 0/35 متر،‌ طول 6/5 متر، یک مرحله‌ای، با وزن کلی 900 تا 1300 کیلوگرم و وزن سرجنگی 85 تا 90 کیلوگرم است.
دقت حیرت انگیز موشک قدرتمند سپاه/مسیری که ژنرال

** موشک "نازعات 10 - NP110-A"
موشک "نازعات 10 - NP110-A" یک موشک سطح به سطح کوتاه برد، با بردی معادل 140 تا 150 کیلومتر، قطر 0/45 متر، طول 8/30 متر، یک مرحله‌ای، وزن کلی 1850 کیلوگرم و وزن سرجنگی 250 کیلوگرم است.
دقت حیرت انگیز موشک قدرتمند سپاه/مسیری که ژنرال
سایت دفنس آپدیت (Defence-Update) درباره موشک‌های کلاس "زلزال" نوشت: ایران سیستم پرتاب موشک‌های کوتاه برد "زلزال" را توسعه داده و این موشک‌ها به طور مؤثر مورد آزمایش قرار گرفته است.
** بازخوانی یک لفاظی ؛ توهم ژنرال استفانز
اخیراً پس از انجام رزمایش پیروز پیامبر اعظم (ص) 9، فشار آنچنان به مقامات آمریکایی آمده بود که تاب دیدن پیروزی سپاه پاسداران را در انهدام ماکت ناو هواپیمابر "یو-اس-اس جان نیمیتز" نداشتند و رو به لفاظی آوردند و ژنرال "کوین استفانز" سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا در "بحرین" در اظهاراتی مدعی شد: "قدرت موشکی ایران یک نمایش هالیوودی بود" که نشان می‌دهد مسئولان نظامی آمریکایی در توهم به سر می‌برند (بیشتر بخوانید).

دقت حیرت انگیز موشک قدرتمند سپاه/مسیری که ژنرال

با توجه به این که اطلاعات دقیقی از موشک "رعد 307" نیست، اما می‌توان گفت چون این موشک از خانواده "زلزال" بوده پس پتانسیل‌هایی برای مقابله با اهداف سطحی دارد که برای یک مورد از آن می‌توان به دقت بالای این موشک در تخریب یک هدف صحرایی اشاره کرد که صد البته اطلاعات بیشتری از آن موجود نیست.

گزارش از : محمد زرچینی

  
  

 روزهای پایانی سال 93 فرصت مناسبی است تا تقویم یک سال گذشته کشور را ورق بزنیم و اتفاقات یک سال گذشته کشور را مرور کنیم. اما از نظر شما امسال چه کسی چهره سال است؟ دلیل شما برای این انتخاب چیست؟

مجله مهر: سال 1393 نیز با تمام اتفاقات خوب و بد و فراز و نشیب هایش در تقویم ملی کشور ثبت شد تا از این سال فقط خاطره هایش بر جای بماند. سالی که تیم ملی فوتبال به جام جهانی رفت. والیبال ایران در عرصه جهانی خوش درخشید تا شور و نشاطی در عرصه ورزش کشور حاکم شود.

مذاکرات هسته ای، بالا رفتن قیمت نان، جنایات داعش در منطقه و دلاوری های مدافعان حرم، پر رنگ شدن شبکه های اجتماعی تلفن همراه میان مردم، هوای آلوده شهرهاش کشور، بیماری سرطان و شیوع آن میان هنرمندان، خرید خدمت سربازی و خیلی از موارد دیگر از جمله اتفاقاتی که مردم سال گذشته درباره آنها حرف زدند و یا به نوعی درگیرشان بودند.

اما مردم در سال 93 بیشتر درباره چه کسانی حرف زدند و یا اینکه چه کسانی چهره های سال 93 بودند؟

قاسم سلیمانی

سردار سرافراز سپاه ایران در مناطق بحرانی عراق و سوریه حضور پر رنگی داشت و تبدیل به برجسته ترین چهره مبارز علیه گروهک تروریستی داعش شد. محبوبیت این سردار ایرانی به شبکه های اجتماعی هم باز شد تا تبدیل به یکی از اسطوره های جوانان ایرانی شود.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر تمام مذاکرات و رفت و برگشت هایی که امسال در جریان توافقات هسته ای انجام داد

ظریف3.jpg

مرتضی پاشایی

خواننده جوان و محبوب کشورمان امسال با تمام تلاشی که انجام داد نتوانست سرطان را شکست دهد و درگذشت وی امسال داغ سنگینی برای مردم و به خصوص دوست دارانش بود. مراسم تشییع جنازه این هنرمند مردمی به قدری پرجمعیت بود که حمل نقل و عمومی در مناطق مرکزی پایتخت برای چند ساعت کاملا مختل شد.

بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم مرتضی پاشایی

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی

وزیر پرکار و محبوب دولت یازدهم امسال نیز توانست به چهره ای مردمی تبدیل شود. راه اندازی طرح جامع سلامت، تثبیت قیمت و کاهش هزینه درمان برای مردم و همچنین پیگیر بودن وزیر بهداشت نسبت به مصوبات این وزارت خانه از دلایل محبوبیت آقای وزیر است.

وزیر بهداشت گرد و غبار اهواز

احسان و سولماز

این زوج پر احساس با حضور در برنامه ماه عسل و شرح وقایع و مشکلات زندگی مشترکشان تبدیل به یکی از چهره های محبوب امسال شدند. صفحه اجتماعی این زوج در فیسبوک در سه ساعت چندین هزار لایک خورد و محبوبیت شان به حدی رسید که بارها به کنسرت ها و مراسم های مختلف دعوت شدند و از آنها تقدیر شد.

سولماز و احسان

مفسدان اقتصادی

حواشی حضور یکی از متهمان اقتصادی در زندان، آزادی یکی از مفسدان اقتصادی و دادگاه های متوالی یکی دیگر از متهمان اقتصادی و اعدام یک مفسد اقتصادی از اخبار امسال بود. البته رئیس قوه قضایی نیز چند روز پیش خبر یک اختلاس 6500 میلیاردی را نیز به مردم داد تا جمع مفسدین اقتصادی در سال 93 کامل شود.

فساد اقتصادی

نرگس آبیار

بانوی سینماگر ایرانی سال گذشته با ساخت فیلم «شیار 143» خودش را میان مردم مطرح کند اما اکران این فیلم در سال 93 و استقبال مردم به خصوص خانواده های شهدا باعث شد نرگس آبیار یکی از زنان خبرساز و چهره امسال شود.

نرگس آبیار

شهرموش‌ها 2

آخرین ساخته مرضیه برومند توانست کودکان امروز و دیروز زیادی را به صندلی های سینما بکشاند. فروش حدود 10 میلیاردی این فیلم توانست این فیلم را به یکی از اتفاقات سال 93 تبدیل کند تا این نکته را نیز یادآور شود که به سینمای کودک و نوجوان باید بیشتر اهمیت داد.

شهر موش ها

مهرداد پولادی

اخراج مدافع تیم فوتبال کشورمان در نیمه اول بازی ایران و عراق و تاثیر اخراج این بازیکن در روند بازی که موجب شکست ایران مقابل عراق شد صدای مردم را حسابی در آورد تا دوباره حرف و حدیث ها درباره مشکلات خدمت سربازی پولادی بالا بگیرد. بسیاری از فوتبال دوستان معتقدند پولادی برای تیم ملی نیز نتوانست سرباز خوبی باشد.

مهرداد پولادی

جوان ترین پدر ایران

بهزاد 13 ساله در سال 93 پدر شد تا تبدیل به یکی از چهر های امسال شود. خبر بچه دار شدن بهزاد و اوضاع زندگی این زوج نوجوان چند روزی در صدر اخبار کشور قرار داشت.

بهزاد ; جوانترین پدر ایرانی

معصومه ابتکار

مهمان ناخوانده کشور امسال بیشتر از هرسال ماندنی شد تا نفس کشیدن را برای اهالی جنوب و جنوب غرب کشور سخت تر کند. هجوم ریزگردها و عملکرد معصومه ابتکار در مقابله با ریزگردها سبب شد تا ابتکار هم بتواند جایی در این لیست پیدا کند.

ابتکار

 منبع : خبرگزاری مهر

 


  
  

 

پیکر شهید "فرهاد خوشه بر"، با حضور اقشار مختلف مردم لنگرود از مقابل مقر سپاه این شهر به طرف گلزار شهدا تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید فرهاد خوشه بر در سال 1360 در یک خانواده مذهبی در خراط محله کوشالشاه از توابع شهرستان لنگرود به دنیا آمد. وی شامگاه یکشنبه دهم اسفندماه جاری، در جوار حرمین عسکریین عراق (شهر سامرا) به فیض عظیم شهادت نائل شد. شهرستان لنگرود در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.


  
  

بخشی ازپرسش ها وپاسخ های آیت الله العظمی مظاهری درخصوص حضرت صدیقه طاهره که درکتاب «اندیشه های ناب» به چاپ رسیده را در ادامه بخوانید.

*- چرا به حضرت زهرا (س)بضعة‌النّبی‌ (پارة تن رسول الله (ص) می‌گویند؟

این مطلب، اخذ شده از روایاتی است که از نبّی مکّرم  نقل شده است. و حکایت از شدّت تعلّق آن حضرت به وجود مقدّس حضرت زهرا (س)دارد، زیرا نسل مبارک پیامبر اکرم ، یعنی وجود مبارک ائمّة اطهار( از ناحیة مقدّسة حضرت زهرا(س) است.

*- معنای حقیقی کلام نبیّ اکرم  که خطاب به حضرت زهرا(س) می‌فرمودند: «فِداها اَبوها» چیست؟ آیا صرفاً یک بیان عاطفی است یا حقیقتی بالاتر از آن؟

  این‌گونه عبارت‌ها ـ که در زیارات مختلف نیز نسبت به حضرات معصومین(، به طور مکرّر آمده است، مانند «بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی‏»، یا «بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی وَ أُسْرَتِی» که در زیارت عاشورا و زیارت جامعة کبیره وارد شده است ـ کنایه از شدّت محبّتی است که معلول شناخت حقیقت و درک شأن و شخصیّت آن حضرات بوده است و کنایه از این‌که اگر همه چیز فدای آن حقایق قدسی و آن عظمت‌های معنوی و آن شخصیّت‌های الهی گردد، به‌جا و شایسته است؛ بنابر این تعبیر «فِداهَا أبوها» که پیامبر اکرم  خطاب به حضرت زهرا(س) می‌فرمودند و نیز تعبیرهای مشابه به آن، که به صورت مکرّر بیان فرموده‌اند، معلول شناخت ایشان از مقام رفیع و قدسی حضرت فاطمة زهرا(س) است.

* سخن نبیِّ اکرم  که‌ می‌فرمایند: «وقتی مشتاق بوی بهشت می‌شوم، فاطمه را می‌بویم» به چه معنایی است؟

  اگر چه همة‌ اهل بیت( رایحة طیّبة سبحانی دارند و منوّر به نور مقدّس الهی هستند، لکن حضرت زهرا&، مظهر لطافت تامّ‌ و نور اتمّ الهی هستند. و چنان‌که پیش از این نیز گفتیم، منشأ و سرچشمة وجودی آن حضرت، بنـا بر روایات اهل ‌بیـت(، از بـهشت خـداوند تعالی بوده است. و آن حضرت، یک موجود قدسی و ملکوتی بوده‌اند که به شکل انسان در این عالم، ظاهر و بارز شده‌ است .

*-‌ در جریان مهاجرت پیامبر(ص) به مدینه، حضرت‌ زهرا(س) چگونه مهاجرت کردند و همراه با چه کسانی به مدینه رفتند؟

عدّه‌ای و از جمله حضرت زهرا(س)، به سرپرستی امیرالمؤمنین  مهاجرت کردند.

*- فدک چه بوده است و حضرت زهرا(س) چگونه مالک آن شده بودند؟

فدک منطقه‌ای واگذار شده از سوی خداوند متعال به حضرت رسول  بوده است که در قرآن و روایات به این‌گونه موارد «فیء» گفته شده و در تحت مالکیّت نبّی مکرّم  بوده است و آن حضرت به امر خداوند سبحان، آن را به حضرت زهرا(س)واگذار فرموده‌اند و چنانکه از روایات استفاده 
می‌شود، این واگذاری به‌خاطر حقّی بوده است که حضرت خدیجه(س) به اسلام عزیز داشته‌اند.

*- تظلّم خواهی اهل بیت(ع) در مورد فدک به خاطر چه بود؟ آیا  دفاع از مال شخصی بوده یا دفاع از مال امّت؟

اوّلاً دفاع از مال واجب است؛ به ویژه آن‌که قصد تقویت اسلام را با آن مال داشته باشند .لکن آن‌چه را باید توجّه داشت، نکتة دوّم است و آن این‌که غصب فدک، به‌عنوان این‌که بیت‌المال‌ است و یا به‌‌بهانة این‌‌که پیامبر  از خود ارث، باقی نمی‌گذارد، یک بدعت تاریخی و یک ظلم بزرگ بود که ایستادگی در مقابل بدعت و ظلم از واجبات بزرگ در اسلام است و اهل‌بیت( در مقابل این بدعت و ظلم ایستادگی فرمودند.

*-‌ علّت دشمنی برخی از زنان پیامبر  با حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین چه بوده است؟

 این‌گونه دشمنی‌ها از صفات رذیله، به‌ویژه رذیلت بزرگ حسد سرچشمه می‌گیرد.

  
  
به تازگی جزئیات جدیدی از شبکه تروریستی مخوف مستقر در سوریه، موسوم به "جان جهادی" درز کرده که در این گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی کامل از تازه‌ترین اطلاعات در این باره، به سه بخش زیر می‌پردازیم:
الف) آیا چشم‌های ما به سناریوی گردن زدن نارنجی‌پوش‌ها در کویر عادت کرده‌اند؟

ب) روابط مسالمت‌آمیز پلیس و ارگان‌‌های نظارتی با نخاله‌های تروریست

ج) بالاخره "عبدالماجد" جلاد داعش بود یا "اموازی"؟ JJ مدتهاست مُرده!

*** الف) آیا چشم‌های ما به سناریوی گردن زدن نارنجی‌پوش‌ها در کویر عادت کرده‌اند؟
چنانچه می‌دانیم تنها دستاویز افکارعمومی برای باور کردن یا نکردن اخبار هولناک مربوط به داعش، تنها بر اساس همان تصاویر و فیلم‌هایی است که رسانه‌های غربی در فضای مجازی در اختیارشان قرار می‌دهد. فیلم‌هایی که امروز به خوبی می‌توان گفت چشم‌های ما و تمام مردم دنیا به صحنه‌های مشمئزکننده و حیوانیِ آن عادت کرده است:
رمزگشایی از هویت جلاد داعش، تا کی؟ / مژدگانی ده میلیون دلاری برای سر
یک صحرای کویری بی‌آب و علف، از یک سو به اصطلاح "قربانیان" ماجرا (یک یا چند نارنجی پوش، نشسته روی زمین یا زانو زده، یا آرام و بی‌صدا به روبرو خیره می‌شوند، یا پیام کوتاهی را در کمال آرامش با لحنی بی‌تفاوت خطاب به فرد یا گروهی می‌گویند)؛ از سوی دیگر بالای سرشان یک یا چند جلاد (مرد/مردان سرتاپا سیاه‌پوش که گاهی با صورت‌های پوشیده و گاهی با چهره‌های کاملاً نمایان، خنجر در دست بالا گرفته، صحبت می‌کند).
دوربین فیلمبرداری با تصاویر و صداهایی با کیفیت عالی در تمام زوایا می‌چرخد تا مطمئن شود بیننده به حد کافی وحشت‌زده  و شوکه شده که حالا نوبت این باشد که "سیل خون" ببیند؛ در مرحله بعد، فیلم با تصاویر نشان می‌دهد همان نارنجی‌پوش که تا چند دقیقه پیش در حال صحبت کردن بود، سرش جدا و روی سینه‌اش گذاشته شده؛ ویدئو پایان می‌یابد و ساعاتی بیشتر طول نمی‌کشد که انسان‌ها در کلّ کره زمین می‌توانند با چند کلیک، این نمایش وحشت‌آور  را در تلویزیون‌ها یا کامپیوترهای شخصی‌شان مشاهده کنند.
درباره کیفیت، آغاز و پایان، اهداف پشت پرده، نتایج و پیام‌های این قبیل فیلم‌ها و تصاویر، تجزیه تحلیل‌های اندکی توسط کارشناسان بین‌المللی و نخبگان رسانه صورت گرفته که شک و تردیدهای مطرح شده در آن‌ها در نوع خود بسیار قابل تأمل است، ‌اما پرداختن به آن در حیط? این گزارش نمی‌گنجد.
تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها در پروپاگاندای غرب حکایت از آن دارد که افرادی که بر اساس ویدئوهای ضبط شده، تاکنون قربانی "جلاد داعش" در این فیلم‌ها بوده‌اند، احتمال می‌رود توسط یک فرد ثابت و آن هم مرد جوانی ملقب به "جان جهادی" (Jihadist John) سربریده شده باشند. قربانیانِ یا اسیرشدگان در دست این جلاد، همراه با تاریخ اسیر/کشته شدنشان عبارتند از:
رمزگشایی از هویت جلاد داعش، تا کی؟ / مژدگانی ده میلیون دلاری برای سر
-"جیمز فولی" (James Wright Foley) روزنامه‌نگار و عکاس آمریکایی از نشریه گلوبال ریسرچ – اوت 2014
-"جان کانتلی" (John Cantlie)، روزنامه‌نگار و عکاس انگلیسی از نشریه ساندی تایمز –  نوامبر 2012
-"استیون ساتلوف" (Steven Joel Sotloff) خبرنگار آمریکایی نشریات کریستین ساینس‌مانیتور، فارین پالیسی و تایم – سپتامبر 2014
-"الن هینینگ" (Alan Henning) امدادرسان انگلیسی – اکتبر 2014 
-"دیوید هینز" (David Haines)، امدادرسان انگلیسی، سپتامبر 2014
-"هارونا یوکاوا" (Haruna Yukawa) گروگان ژاپنی اسیر داعش – ژانویه 2015
-"کنجی گوتو" (Kenji Goto) گروگان ژاپنی اسیر داعش – ژانویه  2015 
آیا هر بار پشت نقاب سیاهی که به جلاد داعش معروف شده و جهان، وی را به سمبل شیطان می‌شناسد، چهر? یک نفر است؟
رمزگشایی از هویت جلاد داعش، تا کی؟ / مژدگانی ده میلیون دلاری برای سر
اوت 2014 یعنی درست همزمان با پخش شدن ویدئوی سربریده شدن "جیمز فولی"، سرویس‌های اطلاعاتی غرب اعلام کردند که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته در شناسایی قاتل جیمز، موفق شده‌اند به احتمال قریب به یقین هویت جلاد را شناسایی کنند.
این تحقیقات، یک خواننده موزیک رپ و هیپ‌هاپ 23 ساله به نام "عبدالماجد عبدالباری" را تاپ نیوز گذاشت. به هر حال طبیعی است که عوام، توجه زیادی به این قبیل خبرها نشان دهند، به کشفیات نهادهای امنیتی از فعالیت‌های مخوف تروریست‌ها دلگرم شوند و دل خوش کنند.
امروز نزدیک به شش ماه از آن خبر می‌گذرد و خبر دیگری درست با همان مضمون، از کشف هویت همان فرد (جهادی جان) منتشر شد! روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در روز 28 فوریه 2015: هویت "جان جهادی" مشخص شد. این بار:
"جان جهادی"، همان "محمد اموازی" 27 ساله فارغ‌التحصیل رشته برنامه‌ریزی کامپیوتر، با لهجه انگلیسی بریتیش، اصالتاً اهل کویت، از خانواده‌ای ثروتمند و ساکن محله میدا واله (Maida Vale) در غرب لندن بوده است. یکی از آشنایان سابق اموازی می‌گوید:
«او در بچگی عاشق سیب زمینی سرخ کرده و کارتون سیمپسون بود. آرزو داشت فوتبالیست مشهوری شود، پسر مهربانی بود ولی ناگهان بعد از سفری که به آفریقا داشت، ذهنش منحرف شد. هیچ شکی ندارم که JJ  (جان جهادی)، خود اموازی است، او مثل یک برادر به من نزدیک بود.»
رمزگشایی از هویت جلاد داعش، تا کی؟ / مژدگانی ده میلیون دلاری برای سر
چهره اموازی در زمان دانشجویی در لندن
به گزارش سازمان کمک‌رسانی انگلیس "کیگ" (CAGE ) ابتدای آتش "جلاد داعش" را که ردیابی کنیم، از گور یکی از دوستان آلمانیِ "اموازی" بلند می‌شود و مستندات کمترفاش‌شده‌ای حاکیست اموازی، در ماه مه سال 2009  به همراه یک جوان آلمانی در دارالسلام، کشور تانزانیا دستگیر شده بوده است. نام مستعار این آلمانی تکفیری، "عُمر" است.
آمارهای متعدد، گسیل شدن افراطیون زیادی از کشورهای غربی به سومالی در شمال آفریقا را در آن سال ثبت و ضبط کرده‌اند. اموازی مدتی بعد به آمستردام فرار کرده و از آنجا دوباره رهسپار لندن شد.
اموازی، به گفته یکی از دوستانش، زمانی که "عافیه صدیقی" (Aafia Siddiqui) مشهور به بیوه القاعده در سال 2010 به 86 سال حبس محکوم شد، بسیار ناراحت شد و اگر کشتن گروگان‌های آمریکایی واقعاً به دست اموازی صورت گرفته باشد، هنگام سر بریدن آن‌ها، اعلام کرد برای آزادی "لیدی القاعده" دست به این کار زده است.
رمزگشایی از هویت جلاد داعش، تا کی؟ / مژدگانی ده میلیون دلاری برای سر
*** ب) روابط مسالمت‌آمیز پلیس و ارگان‌‌های امنیتی آمریکا-اروپا با نخاله‌های تروریست
نهادهای انگلیسی اکنون در برابر این پرسش بی‌جواب قرار گرفته‌اند که آیا واقعاً نمی‌شد زودتر از این جلوی "جان جهادی" را گرفت و او را جایی در مسیر شیطانی شدنش، متوقف کرد؟ چطور ممکن است کسی که تحت نظر مستقیم پلیس است، بتواند به سوریه سفر کند؟
"کریس فیلیپس" (Chris Phillips) رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ضدّ ترور در انگلیس در مصاحبه با این خبرگزاری آلمانی گفت: «همچین اتفاقاتی نشاندهند? سهل‌انگاری پلیس است. دستگاه‌های امنیتی فعلی، هیچ تروریستی را متوقف نمی‌کنند؛ بلکه روز به روز نخاله‌های بیشتری از طریق اینترنت، رادیکالیزه و سپس مجذوب تکفیری‌ها می‌شوند.» 
رمزگشایی از هویت جلاد داعش، تا کی؟ / مژدگانی ده میلیون دلاری برای سر
طبق برآورد سرویس امنیتی انگلیس، هر ماه به طور میانگین، 20 نفر با گرایش‌های افراطی از این کشور برای پیوستن به تروریست‌ها به سوریه یا عراق می‌روند.
*** ج) بالاخره "عبدالماجد" جلاد داعش بود یا "اموازی"؟ آیا JJ مدتهاست مُرده؟
خبرگزاری بیلد در گزارشی می‌نویسد: با اینکه این تروریست مشکوک، از بعد از دستگیری در تانزانیا تحت نظر پلیس بوده، با این حال موفق شده بین پاییز 2012 تا 2013 عازم سوریه شده و به داعش بپیوندد. امروز فردی که بیشترین توجه و تعقیب پلیس را به خود اختصاص داده، همین مرد جوان است.
این خبرگزاری در ادامه مدعی شده هر کس سر جلاد داعش JJ را بیاورد، مژدگانی به مبلغ ده میلیون دلار دریافت خواهد کرد، این رقم به اندازه مژدگانی‌ای است که برای سر ابوبکر البغدادی تعیین شده؛ این در حالی است که برخی کارشناسان با آنالیز جدیدترین ویدئو از جان جهادی (در صحن? آشنای کویر با دو گروگان ژاپنی) معتقدند JJ مدتهاست مُرده و اکنون فرد دیگری است که در ویدئوها ظاهر می‌شود و وظیفه مخوف وی را به عهده دارد.
رمزگشایی از هویت جلاد داعش، تا کی؟ / مژدگانی ده میلیون دلاری برای سر
آیا باز هم مظنونین دیگری در راهند که نگاه افکار عمومی را محدود کنند و ذهنشان را به بافتن این کلاف ریز مشغول کنند که عبدالماجد خواننده رپ بود و اموازی سیب‌زمینی سرخ کرده دوست داشت و...؟!
آیا عبدالماجد یا اموازی یا هر تروریست دیگر، به تنهایی و مستقلاً خنجر به دست می‌گیرد و با یک یا چند نارنجی‌پوش جلوی دوربین می‌رود؟ یا اینکه جزء کوچکی از شبکه‌ای منسجم است که باید دید نهادهای امنیتی دنیا که خود را پلیس بین‌الملل می‌دانند، تاکنون برای انهدام یا حداقل تضعیف آن شبکه چه کرده‌اند؟
گزارش از طاهری

  
  

امیر جعفری: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج‌قاسم»‌


لفاظی‌های تمسخر‌آمیز نتانیاهو در کنگره امریکا همانطور که به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های جهان تبدیل شده و البته تمسخر و انتقاد از او را به‌خاطر مطرح کردن سخنانی تاریخ گذشته، تکراری و بی‌پایه و اساس در پی داشته، در داخل کشورمان هم مورد توجه و انتقاد بسیاری از مردم قرار گرفته است، حتی برخی هنرمندان کشورمان هم در روز گذشته به روش خود به این سخنان نخست‌وزیر اسرائیل واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش «جوان»‌، سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا، یکی دیگر از اتفاقات شرم‌آور را برای اسرائیل و طرفداران آنها رقم زد تا آنجا که حتی رسانه‌های اسرائیل هم از پوشش زنده سخنرانی وی در کنگره امریکا سر باز زدند. ظاهراً آنها می‌دانستند که نتانیاهو حرف تازه‌ای برای زدن ندارد و استدلال‌هایی که قرار است برای سنگ انداختن در مسیر توافق هسته‌ای ایران و غرب مطرح کند مانند همیشه بی‌پایه و اساس و بدون پشتوانه منطقی است.

در روزهایی که مذاکرات میان ایران و امریکا و قدرت‌های برتر دنیا در سوئیس با سرعت زیادی در حال انجام است، تحلیلگران سیاست و دنیای آن تنها مشتریان اخبار این مذاکرات نیستند؛ واکنش چند هنرمند به سخنرانی نتانیاهو به خوبی گویای عمومیت داشتن بحث مذاکرات هسته‌ای و اخبار آن در این روزها است. امیر جعفری و الهام کردا از جمله هنرمندانی هستند که به صحبت‌های نتانیاهو در کنگره واکنش نشان داده‌اند. امیر جعفری، بازیگر سینما در صفحه اینستاگرام خود در قبال مواضع نتانیاهو و ادعاهایش درباره ایران عکسی از سردار سلیمانی را منتشر کرده و نوشته است: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج قاسم».

امیر جعفری: «کابوس نتانیاهو سردارمون حاج‌قاسم»‌



این عبارت امیر جعفری گویای محبوبیت سردار سلیمانی، چهره نظامی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر و توأم با عملیات ایران در عراق و سوریه برای به چالش کشیدن نیروهای تروریستی داعش است. کما اینکه براساس نتایج نظرسنجی شماری از رسانه‌ها که معمولاً در پایان سال اقدام به سنجش نظر مخاطبان و مردم ایران درباره چهره‌های برتر سال می‌کنند، سردار سلیمانی در رتبه اول بیشتر این نظرسنجی‌ها قرار گرفته است.

 هنرمند دیگر الهام کردا، بازیگر و کارگردان تئاتر است که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به نقد سخنان اخیر نتانیاهو پرداخته است. هنرمندان ایرانی پیشتر هم در مواجهه با فجایعی چون کودک‌کشی به دست رژیم صهیونیستی واکنش‌های دلسوزانه و بشردوستانه خود را نسبت به این اقدام شنیع علیه کودکان معصوم فلسطینی ابراز و تنفر خود را از نتانیاهو، رژیم صهیونیستی و این قبیل جنایات اعلام کرده بودند.

 موج واکنش هنرمندان به سخنان تمسخرآمیز نتانیاهو البته موجی داخلی نیست چه بسا در یکی از جالب‌ترین اقدامات رسانه‌ای، روزنامه گاردین انگلیس نیز روز گذشته در گزارشی بند به بند برخی اظهارات نخست وزیر اسرائیل را در کنگره امریکا برجسته کرده و به استدلال بی‌پایه و اساس بودن آنها پرداخته است.

در حالی‌که تلاش دولتمردان ایران برای دستیابی به یک توافق مقتدرانه برای کشورمان در سوئیس در انجام حال است، پیش‌بینی می‌شود نظیر این قبیل واکنش‌ها از سوی جامعه هنری کشور و نیز سایر جوامع باز هم مشاهده شود.

نویسنده : الناز خمامی‌زاده


  
  

حراج نوروزی خدمات زیبایی در کمین سلامت


در روزهای پایانی سال فقط بنگاه‌های اقتصادی نیستند که به دنبال جلب مشتری بیشتر به برگزاری حراج و ارائه تخفیف ویژه نوروز اقدام می‌کنند بلکه شاهد سیل پیامک‌ها و تبلیغات متعدد کلینیک‌های زیبایی و پوست هستیم که افراد را برای داشتن چهره‌ای جدید و جوان در سال جدید ترغیب می‌کنند و برای این جشنواره نوروزی تخفیف‌های متنوعی هم در نظر گرفته‌اند. هر چند با سر زدن به مطب جراحان زیبایی درمی‌یابید که حتی بدون در نظر گرفتن مشوق تخفیف، این گروه از پزشکان در این روزهای آخر سالی وقت سر خاراندن ندارند.

«سال نو چهره نو» ترفند جدیدی است که با هضم جامعه در ظواهر و تجملات توانسته است تعداد قابل‌توجهی از افراد را به سمت کلینیک‌های زیبایی بکشاند؛‌افرادی که می‌روند تا با تزریق ژل یا استفاده از انواع پروتز در سال تازه در کنار تغییر دکوراسیون خانه چهره تازه‌شان را هم به رخ فامیل و دوست و آشنا بکشند.

علاوه بر این خیلی از افراد می‌خواهند در دید و بازدیدهای نوروز 94 برای نخستین بار از بینی عمل‌کرده‌شان رونمایی کنند و برخی دیگر با بهره‌برداری از تعطیلات نوروزی برای استراحت و گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل، این رونمایی را به آغاز سال کاری تازه موکول می‌کنند. به هر حال استقبال گسترده از جراحی زیبایی برای داشتن چهره جدید در سال تازه موجب شده است متخصصان زیبایی و کلینیک‌‌های  پوست و مو در روزهای آخر سال اگر سرشان از سایر اصناف شلوغ‌تر نباشد، ‌خلوت‌تر نیست.

 افزایش دو برابری بار کاری جراحان زیبایی
این بار مثل همیشه پای شبکه‌های اجتماعی در میان است. هرچند انواع و اقسام تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات پیامکی و تبلیغات رسانه‌ای را هم نباید نادیده گرفت اما این تبلیغات در مجموع موجب شده است به گفته دکتر حامد باطنی فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تمایلات مردم برای انجام جراحی زیبایی در ایام نوروز به قدری افزایش ‌یابد که از چند ماه قبل و تقریباً اواسط سال برای انجام جراحی در این ایام وقت رزرو ‌کنند. وی برای آنکه این شلوغی را بهتر نشان دهد، می‌افزاید: ‌به طور مثال اگر یک متخصص جراح پلاستیک و زیبایی در ایام عادی ماهانه میانگین 25 تا 40 عمل جراحی را انجام می‌دهد، این آمار در اسفندماه که نزدیک به آغاز سال جدید است به 60 تا 70 جراحی می‌رسد. به گفته این عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، این آمار در بین افراد غیرمتخصص که با هزینه بسیار کم جراحی زیبایی را انجام می‌دهند، بیشتر هم هست، به گونه‌ای که تا پنج برابر بیش از آمار افراد متخصص عمل جراحی انجام می‌دهند.

 بازار داغ بوتاکس‌های تقلبی در بازار عید
طبق آمار و اطلاعات انجمن جراحان پلاستیک، روزانه در تهران به طور متوسط بین 2 تا 3 هزار نفر زن و مرد برای تزریق بوتاکس به مطب‌ها و کلینیک‌های پوست و زیبایی مراجعه می‌کنند که البته مردان هم تعدادی از این مراجعه‌کنندگان را تشکیل می‌دهند و تزریق آن بین 150 تا 250 هزار تومان هزینه دارد. فقط در تهران سالانه بیش از 100 میلیارد تومان، صرف زیبایی از طریق تزریق بوتاکس می‌شود. تزریق بوتاکس، ‌ژل و چربی اما فقط به مطب پزشکان و کلینیک‌‌های  زیبایی محدود نمی‌شود و به جز ورود پزشکان غیرمتخصص در حوزه زیبایی به وادی اعمال جراحی زیبایی و انواع تزریق‌ها، آرایشگاه‌های زنانه نیز پاتوق افرادی است که می‌خواهند در سال تازه چهره‌ای تازه داشته باشند به خصوص اینکه از این طریق ارزان‌تر هم به مقصد می‌رسند. این در حالی است که رئیس سازمان غذا و دارو درباره تزریق بوتاکس توسط غیر پزشک هشدار می‌دهد. بنا به تأکید رسول دیناروند این قبیل مراکز به دلیل ارزان بودن عمدتاً از داروهای غیراستاندارد و غیرمجاز استفاده می‌کنند که در مواردی با مخاطراتی از قبیل حساسیت و آلرژی‌های شدید همراه است.

علاوه بر این مواد تقلبی و قاچاق توسط افرادی به مشتری تزریق می‌شود که آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند. وی تصریح می‌کند: نتایج چنین فرآیندی شکایت‌هایی است که توسط افراد آسیب‌دیده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی کشور و قوه‌قضائیه وجود دارد. دیناروند تصریح می‌کند: متأسفانه بسیاری از بوتاکس‌های موجود در بازار، از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود که استفاده از آنها عوارض جدی برای پوست صورت دارد.  حتی اگر در دام شیادان هم نیفتیم، بوتاکس تنها شش ماه می‌تواند چهره را جوان‌تر کند و جراحی زیبایی بینی و افتادگی پلک و غیره نیز با مرور زمان اثرشان را در زیبایی چهره از دست می‌دهند و چهره شما دوباره در سرازیری پیری خواهد افتاد پس دویدن در این مسیر فقط ما را از نفس می‌اندازد.

نویسنده : زهرا چیذری


  
  

همزمان با ایام شهادت مظلومانه بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) ، شهادت غریبانه مدافع حرم اهل بیت (ع) برادر فرهاد خوشه چین (به دست بنو صهیون مزدوران استکبار جهانی داعشی های تکفیری وهابی) را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر ، مهدی موعود (عج) و نایب بر حقشان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی و  امت حزب الله تبریک و تسلیت عرض می نماییم . شهد شهادت گوارایش باد.


93/12/13::: 11:43 ص
نظر()
  
  
<      1   2   3   4   5      >