سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى پرده‏اى است پوشان ، و خرد شمشیرى است برّان ، پس نقصانهاى خلقت را با بردبارى‏ات بپوشان ، و با خرد خویش هوایت را بمیران . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :9
کل بازدید :316330
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/1/9
6:9 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
دانشجو پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته

 

 

  إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ

عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ‌.

[سوره نور، آیه ی 19]

آنان را که دوست دارند در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد،

در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا (فتنه گری و دروغشان) را می داند.


  
  

 

در میان ماه های قمری؛ ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان جایگاهی ویژه دارند. احادیث در باب اهمیت این سه ماه بسیار است و سخن ها دربار? آن ها بسیار.
بسیاری از ما شاید نتوانسته ایم آن طور که باید از ماه شعبان توشه برگیریم. پس چه خوب است قدر ادامه ماه شعبان را دانسته و از اعمال و اذکار این ماه آگاهی کسب کنیم. باشد مقدمه ای گردد برای درک هر چه بهتر ماه مبارک رمضان. ان شاء الله

1- تقرب جستن به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)
بر اساس روایت اسلامی ماه شعبان، ماه حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) است و در نتیجه توسل و تقرب جستن به آن نور الهی، بسیار مفید و راهگشا خواهد بود. کسی که می خواهد از این ماه بهترین بهره ها را نصیب خویش سازد، توسل به صاحب این ماه را باید در رأس امور قرار دهد. از این رو از جمله اعمال مشترک این ماه صلوات بر حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) دانسته شده و مردمان را به مداومت بر این ذکر در ماه شعبان توصیه کرده اند. در کنار ذکر "اللهم صلی علی محمد و آل محمد"، از امام سجاد(علیه السلام) روایت شده است که پیش از زوال و در شب نیم? شعبان این صلوات خاصه خوانده شود: "اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلاَّئِکَةِ ... ". "خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد درخت نبوت و جایگاه رسالت و محل رفت و آمد فرشتگان ...". (ر.ک: مفاتیج الجنان، اعمال مشترک ماه شعبان)

2- روزه گرفتن
روزه داری در ماه شعبان، در شمار اعمالی است که بسیار مورد توجه ائمه (علیهم السلام) قرار داشته است. روایات فراوانی در باب روز? ماه شعبان از پیشوایان دینی به دست ما رسیده است که اهمیت والای آن را می رساند.  در روایتی از امام رضا(علیه السلام) آمده است که اگر کسی یک روز از ماه شعبان را روزه بدارد خداوند بهشت را بر او واجب می سازد. (الخصال، ج ‏2، ص 582) . صدقه دادن و کمک به نیازمندان از دیگر اعمال مورد توجه در ماه شعبان است. رسیدگی به حال مساکین و یاری رساندن به دیگران اجری عظیم در پیشگاه حضرت حق خواهد داشت به گونه ای که امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: "اگر کسی در ماه شعبان صدقه ای ولو به انداز? نیمی از خرما دهد، خداوند جسم او را از آتش جهنم دور خواهد ساخت"
از جمله روزهایی که در این ماه برای روزه گرفتن بسیار مورد توجه قرار گرفته است سه روز آخر ماه است به گونه ای که فرد روز? ماه شعبان خویش را به ماه رمضان متصل سازد. بر اساس روایات اسلامی برای چنین کسی پاداش دو ماه روز? متوالی نوشته خواهد شد. (فضائل الأشهر الثلاثة، ص: 44)

3- استغفار
توبه و بازگشت به سوی خدا روز و ساعت خاصی ندارد. هر زمان که انسان در جان خویش احساس ندامت کرده و ابراز پشیمانی خویش را به سوی پروردگارش برد توبه صورت گرفته است. اما در برخی ایام زمینه های مساعد تری برای پذیرش توبه وجود دارد و یکی از آن ها ماه شعبان است. گفتن اذکار مربوط به استغفار در ماه شعبان، از دیگر اعمالی است که در این ماه شریف سفارش شده است. در حدیثی از امام رضا (علیه السلام) منقول است:
"بالاترین دعا در ماه شعبان استغفار است و اگر کسی در این ماه هر روز هفتاد مرتبه استغفار نماید همانند کسی است که در غیر این ماه هفتاد هزار بار استغفار کرده است. کیفیت استغفار نیز چنین است که بگوید: "أستغفر الله و أسأله التوبة". (فضائل الأشهر الثلاثة، ص: 56)
عجیب تر آنکه در روایت دیگری از پیشوای هشتم شیعیان آمده است که اگر کسی در کل این ماه هفتاد مرتبه استغفار نماید خداوند تمامی گناهان وی را می بخشاید ولو آنکه به انداز? ستارگان آسمان باشد!! (فضائل الأشهر الثلاثة، ص: 44)

4- صدقه دادن
صدقه دادن و کمک به نیازمندان از دیگر اعمال مورد توجه در ماه شعبان است. رسیدگی به حال مساکین و یاری رساندن به دیگران اجری عظیم در پیشگاه حضرت حق خواهد داشت به گونه ای که امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: "اگر کسی در ماه شعبان صدقه ای ولو به انداز? نیمی از خرما دهد، خداوند جسم او را از آتش جهنم دور خواهد ساخت". (الخصال، ج ‏2، ص 582)
با در نظر گرفتن این روایت، حتی افراد کم بضاعت نیز می توانند نام خویش را در زمر? صدقه دهندگان در این ماه قرار داده و از اجر عظیم آن بهره مند گردند.

نتیجه
شعبان ماه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) است. این ماه بزرگ مقدمه ای است برای درک هر چه بهتر ماه رمضان و دست یافتن به آمادگی برای حضور هر چه بهتر و بایسته تر در ماه مهمانی خدا. بررسی روایات اسلامی فضائل و اعمال فراوانی را برای درک هر چه بهتر ماه شعبان نشان می دهد که ذکر تمامی آن ها در این مجال ممکن نیست. در شمار اعمال مشترک این ماه می توان به توسل جستن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) به وسیل? ذکر صلوات، روزه گرفتن، استغفار و صدقه دادن اشاره نمود.
برای آگاهی از دیگر اعمال این ماه می توان از کتاب مفاتیح الجنان و فضائل الأشهر الثلاثة شیخ صدوق استفاده نمود.

امید است خداوند ما را در زمر? درک کنندگان ماه شعبان قرار دهد. ان شاء الله.


  
  

خطاب به اجانب : (( بفرمایید تو دم در بده ))

زمینی به مساحت 1.648.195 کیلومتر مربع ، مسکونی، اکازیون ، با چشم انداز عالی ، دسترسی به آبهای بین المللی ، دارای اقلیم های مختلف آب و هوایی ،چاه های نفت ، معادن و ...  فروش یکجا به قیمت ذلت و تحقیر و پایمال کردن خون دانشمندان شهید هسته ای و یا معاوضه با روابط گسترده با آمریکا و شاید هم اسراییل ! ( از کلیه پیشنهادات که موجب سر شکستگی مردم ایران اسلامی ، حذف دین و اسلام و نظام اسلامی و همچنین کاپیتولاسیون و مستعمره شدن می گردد به گرمی استقبال می شود ) . تماس فقط از طریق فیس بوک و سایر رسانه های بیگانه با تیم مذاکره کننده !


  
  

نگاه معصوم ، پاکی و بی ریایی ، صفا و صمیمیت و ... همه از شاخصه هایی است که کودکان دارند و مانه !

کاش همه کودک بودیم کوچک بودیم ، ولی پاک و ب ریا و ... ! برای عاقبت به خیری صلوات !


  
  

من به خود هیچ ندارم که به آن فخر کنم / هر چه دارم همه از آل محمد دارم

من خسی بی سر و پایم که به سیل افتادم / او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


  
  

سالروز فتح خرمشهر را به همه هموطنان عزیز به ویژه دوستان پارسی بلاگی تبریک عرض می نماییم .

شادی ارواح طیبه شهدای عملیات بیت المقدس صلوات .


  
  
<      1   2   3      >