سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :19
کل بازدید :316685
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/1/31
1:56 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته

از مدت‌ها قبل معلوم بود که هیلاری کلینتون یکی از گزینه‌های مطرح در حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز 8 نوامبر 2016 خواهد بود اما هر وقت که در این مورد از او پرسش می‌شد، سعی می‌کرد به نوعی از جواب دادن طفره رود. سرانجام، او در روز یک‌شنبه 12 آوریل و با انتشار ویدیویی به صورت رسمی کاندیداتوری خود را برای این انتخابات اعلام کرد و چنان که یکی از نزدیکان او در حزب دموکرات گفته؛ هیلاری بعد انتشار این ویدئو به ایالت‌های آیوا و نیوهمشایر می‌رود تا رقابت انتخاباتی درون حزبی خود را شروع کند. هیلاری با انتشار این ویدئو قدم به مسیری گذاشته که پیش از این و در 2008 رفته بود اما آن موقع از باراک اوباما شکست خورد و امیدوار است که این بار بخت با او یار باشد.

اوباما یک روز قبل از انتشار این ویدئو و در حاشیه هفتمین اجلاس سران قاره آمریکا حمایت خود را از کاندیداتوری هیلاری اعلام کرد و با تایید توانایی‌های او گفته که مطمئن است هیلاری رییس جمهوری قابل خواهد بود. این حمایت اوباما به نوعی استقبال از اعلام کاندیداتوری هیلاری است اما دلیلی بر حمایت یک‌پارچه درون حزبی و دیگر دموکرات‌ها از او نیست و هیلاری باید سال جاری میلادی را با مبارزه‌ای طولانی در ایالت‌های آمریکا پشت سر بگذارد تا آن که حداقل بتواند بر رقبای درون‌حزبی خود پیروز بشود، رقبایی که در وضعیت فعلی چندان برای او جدی به نظر نمی‌رسند.


رقبای درون‌حزبی

اولین حرکت انتخاباتی هیلاری در مبارزه درون‌حزبی است تا آن که بتواند با پیروزی بر رقبای هم‌حزبی خود، به عنوان کاندید برگزیده حزب دموکرات در برابر کاندید نهایی جمهوری‌خواهان قرار بگیرد. این به معنای یک دور مبارزه سخت انتخاباتی در ایالت‌های آمریکا است که چیزی نزدیک به یک سال از مبارزه انتخاباتی او را پوشش می‌دهد. از هم اکنون، نام‌های آشنای دموکرات مثل جو بایدن، معاون 73 ساله رییس جمهور آمریکا، الیزابت وارن، سناتور 67 ساله از ایالت ماساچوست، برنی ساندرز، سناتور 75 ساله از ایالت ورمونت، جیم وب، سناتور سابق از ایالت ویرجینیا، و مارتین اومالی، فرماندار سابق ایالت مریلند، در برابر نام هیلاری به عنوان نامزد‌های حزب دموکرات مطرح هستند که هیلاری باید برنامه فعلی انتخاباتی را برای پیروزی فعلی بر این افراد بچیند.

نظرسنجی‌ها حکایت از پیش بودن قابل توجه هیلاری بر این افراد دارد چنان که او در این نظرسنجی‌ها نظر مثبت 60 درصدی را به دست آورده و فرد بعد از او بایدن است که تنها حدود 15 درصد از نظر مثبت آمریکایی‌ها را به دست آورده است. با وجود این، مشاوران هیلاری نگران مبارزه در پیش رو هستند و به او توصیه کرده‌اند که از اظهار نظرهای حتمی و قطعی خودداری کند چرا که هر نشانه‌ای حاکی از اطمینان او به پیروزی نهایی، می‌تواند واکنش معکوس در میان رای‌دهندگان داشته باشد. این نگرانی مشاوران او تنها به توانایی‌های او در برابر رقبای هم‌حزبی مربوط نمی‌شود بلکه آنها نگاهی به تخریب شخصیت او از سوی رقبای اصلی جمهوری‌خواه دارند که حتی می‌تواند بر انتخابات درون‌حزبی هم تاثیر داشته باشد.


 

آیا آمریکایی‌ها کاخ سفید را به هیلاری می‌سپارند؟


رقبای مقابل

معلوم نیست که رقبای درون حزبی او بخواهند تا چه اندازه بر این نکات انگشت بگذارند چرا که مهم‌ترین آنها به زمان تصدی او بر وزارت خارجه برمی‌گردد و به چالش کشیدن آن دوره به معنای انتقاد از دولت دموکرات باراک اوباما است. اگر رقبای هم‌حزبی او در طرح آن نکات جدی نباشند، مسلم است که رقبای جمهوری‌خواه در تاکید بر این نکات اصرار خواهند کرد. استفاده او از ایمیل‌های شخصی، حادثه حمله به کنسول‌گری آمریکا در بن‌غازی لیبی و کشته شدن چهار آمریکایی از جمله کرسیتوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی، و منفعت‌طلبی‌های او در جریان سفرهای خارجی از جمله نکات اصلی چالش‌برانگیز در کارنامه هیلاری است که او حتی در زمان حضورش در دولت اوباما هم نتوانست به این مسائل پاسخ توجیه‌پذیری بدهد و هم‌چنان به عنوان سوءسابقه‌ای در کارنامه او ثبت شده‌اند.

به نظر می‌رسد که رقبای جمهوری‌خواه بخواهند با انگشت گذاشتن بر این نکات و برخی مسائل دیگر در سابقه کاری هیلاری از او چهره‌ای بسازند که در عرصه سیاست از صداقت لازم برخوردار نیست و حاضر نیست تا مسئولیت کارهایی که می‌کند را به عهده بگیرد. نظرسنجی‌های فعلی هم نشان می‌دهد که با وجود اعتقاد 67 درصد از آمریکایی‌ها به موفقیت احتمالی او در انتخابات 2016 اما 49 درصد از آنها معتقدند که او صادق نیست. جمهوری‌خواهان از هم‌اکنون دست به کار شده‌اند و فیلم و برنامه‌های تبلیغاتی علیه هیلاری را بر حول همین محور به افکار عمومی آمریکایی‌ها عرضه می‌کنند.


وجه زنانه

هیلاری از همین ابتدای کار سعی دارد وجه زنانه‌اش را یکی از محورهای اصلی انتخاباتی خود کند. بر اساس همین محور است که گفته: «من اولین زنی بودم که توانستم در یک انتخابات مقدماتی پیروز شوم، و در ادامه هم چندین پیروزی دیگر داشتم و چیزی نمانده بود تا بیش از 18 میلیون رای کسب کنم» و در توجه به حقوق زنان خود را ادامه دهنده مسیری می‌داند که پیش از او مادلین آلبرایت رفته بود. به نظر می‌رسد که هیلاری بر اساس این محور به زنانی مثل آنگلا مرکل، دیلما روسف و کریستینا فرناندز دی کشنر توجه دارد که توانسته‌اند رهبری کشورهای آلمان، برزیل و آرژانتین را به دست آورد.

در مقابل، جمهوری‌خواهان به همین محور و البته سن و سال او توجه دارند و حمله خود را با تحقیر جنسیتی و به رخ کشاندن سن بالای 67 سال او پیش می‌برند. گفته می‌شود که در برخی شبکه‌های اجتماعی انگلیسی‌زبان همین دو نکته مورد توجه قرار گرفته و این دست جملات رد و بدل می‌شود: «حراج 30 درصدی کت و شلوار زنانه»، «او زمین خورد و نتوانست بلند شود»، «برو پیراهن شوهرتو اتو کن»، «او می‌گوید: به من رای بدهید! من بیش از هر نامزد دیگری هورمون مردانه دارم»، «هیلاری میگه: من 469 سالمه با حساب سال سگ‌ها». هر چند که این نحو تخریب شخصیت در مبارزات انتخاباتی آمریکا معمولی است اما مشاوران هیلاری به تاثیر آن توجه داشته و به همین جهت است که از او خواسته‌اند احتیاط را چاشنی مبارزه انتخاباتی خود بکند.

در هر حال، هیلاری را باید از پیشگامان انتخابات 2016 دانست که با اعلام رسمی کاندیداتوری راه بی‌بازگشتی را شروع کرده است. او اکنون تجربه 8 سال قبل را دارد و امیدوار است که دیگر مثل آن دوره رقیب جدی مثل اوباما در حزب خود نداشته باشد تا آن که با اطمینان به رقابت با جمهوری‌خواهان فکر بکند. این وضعیت انتخاباتی در سال آینده میلادی معلوم می‌شود تا با تعیین کاندیدای نهایی از سوی جمهوری‌خواهان بتوان ارزیابی بهتری از شانس هیلاری برای پیروزی در انتخابات داشت.


نویسنده : سید رحیم لاری 


  
  

کتابخانه نانوایی





















رشت - ناصر بلباسی نانوای خوش ذوقی است که تنها دغدغه اش برای مشتریان، آماده کردن نان سالم و با کیفیت نیست بلکه برای مشتریانش دغدغه دانایی دارد.

کمتر کسی است که در شهرک لاکانشهر واقع در 5 کیلومتری شمال شهر رشت اسم ناصر بلباسی نانوای جوان شهرک را بشنود و دهانش به تعریف باز نشود. نه به خاطر اینکه بعد از مدتها آمده و نانوایی نیمه جان شهرک را راه انداخته است. حتی به خاطر اخلاق خوش و لب همیشه خندانش هم نیست. و یا حتی بخاطر نان های با کیفیت و شیرمال های خوش طعمی که به دست مردم می دهد. همه ناصر را بخاطر خوش ذوق و مبتکر بودنش می شناسند. نانوایی که به فکر دقایق معطلی مشتریانش در صف نانوایی است و برای آن دغدغه دارد. توی نانوایی ناصر که پا می گذاری، اولین چیزی که نظر هر تازه واردی را جلب می کند کتابخانه کوچک گوشه نانوایی و پیامهای اخلاقی است که به دیوار زده است. ناصر به خبرنگار مهر می گوید: زیاد کتاب می خوانم و هر وقت توی کتاب جمله جالبی می بینم جایی یادداشت می کنم که از آن استفاده کنم. این جمله ها هم که به دیوار نانوایی زده ام در کتابهای مختلف خوانده ام. خوشم آمد، یادداشت کردم و زدم به دیوار نانوایی تا دیگران هم از آن استفاده کنند.

برای اینکه مشتریان از وقتی که در نانوایی می گذرانند خوب استفاده کنند به فکرم رسید که تعدادی کتاب از کتابخانه شهرک قرض بگیرم و با کتابهایی که خودم داشتم، در اختیار مشتریان بگذارموی درباره کتابخانه کوچکش توضیح می دهد: تاثیر کتاب خواندن را در زندگی ام زیاد دیده ام و همه دور و اطرافیانم را هم به کتاب خواندن تشویق می کنم. به همین خاطر به فکر افتادم تا برای مشتریان نانوایی که وقت زیادی را اینجا می گذرانند، چاره ای بیندیشم.

ناصر ادامه می دهد: برای اینکه مشتریان از وقتی که در نانوایی می گذرانند خوب استفاده کنند به فکرم رسید که تعدادی کتاب از کتابخانه شهرک قرض بگیرم و با کتابهایی که خودم داشتم، گوشه نانوایی گذاشتم تا مشتریان وقتی در صف نانوایی هستند، هرچند کم ولی از این کتابها مطالعه کنند. وی درباره استقبال مشتریان از این حرکت جالب می افزاید: از روزی که این کتابها را توی نانوایی گذاشته ام، خیلی ها آمده اند و از کتاب ها استفاده کرده اند و حتی بعضی ها اینقدر از برخی کتابها خوششان آمده که آنها را به امانت برده اند. یادم هست روزهای اولی که کتابها را گذاشتم یکی از مشتریان وقتی کتابها را دید گفت: من خیلی کم مطالعه می کنم  ولی این حرکتت اینقدر جالب بود که از این به بعد مطالعه را در برنامه روزانه ام می گذارم و همین مشتری الان از طرفداران پرو پا قرص کتابخانه نانوایی است.

ناصر بلباسی

ناصر درباره انتخاب موضوعات کتابهای کتابخانه اش توضیح می دهد: مردم وقتی در تاکسی نشسته اند یا در صف نانوایی ایستاده اند حوصله شان زود سر می رود به همین دلیل باید کتابهایی را انتخاب می کردم که جذابیت داشته باشند به همین خاطر سراغ کتابهایی با موضوعات عمومی تر مثل روان شناسی، شعر، نکات پزشکی و تفریحات و سرگرمی رفتم که هم برای خوانندگان جذاب باشد و هم اینکه کمتر متوجه گذر زمان بشوند که خوشبختانه استقبال خوبی هم شد.

وی که تنها 28 سال دارد، از آرزوهای بزرگی که برای کتابخانه نانوایی اش دارد به خبرنگار مهر می گوید: روز اول که کتابها را گذاشتم، یکی از دوستانم کلی دستم انداخت و به این کارم خندید ولی دفعات بعد که به اینجا می آمد و استقبال مشتریان را می دید خیلی خوشش آمد. همین مساله انگیزه ای شد که به فکر گسترش کتابخانه ام بیفتم.

در حال حاضر کتاب خوب کم پیدا می شود بخاطر همین مردم کمتر مطالعه می کنند و ترجیح می دهند بیشتر وقتشان را با گوشی هایشان بگذرانند. نانوای خوش ذوق لاکانشهر می افزاید: هرچند که تعداد کتابهایم 30- 40 تا می شود اما دیگر تکراری شده اند. به این فکر هستم که تعداد کتابها و موضوعات آنها را بیشتر و متنوع تر کنم که مشتریان با رغبت بیشتری کتاب بخوانند و بخاطر تکراری شدن کتابها، مطالعه را کنار نگذارند.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر کتاب خوب کم پیدا می شود بخاطر همین مردم کمتر مطالعه می کنند و ترجیح می دهند بیشتر وقتشان را با گوشی هایشان بگذرانند اما اگر کتاب خوب باشد، مردم هم سر ذوق می آیند و کتاب می خرند و مطالعه می کنند.

ناصر که این روزها جدای دغدغه نان، به فکر تامین کتابهای مناسب برای کتابخانه کوچکش هم هست بیان می کند: به این فکر هستم که تعمیرات اساسی توی نانوایی انجام دهم و یک قفسه زیبا برای چیدن کتابها درست کنم و بزرگترین آرزویم این است که روزی توی همه نانوایی های شهر، چند تا کتاب برای مطالعه پیدا بشود.

اگر چه دغدغه های ناصر برای کتاب خواندن مشتریان و توسعه و بهبود کتابخانه اش تمامی ندارد اما دستش خالی است و نیازمند دستان یاریگری است تا به آرزوهای بزرگش جامه عمل بپوشاند.

گزارش : مریم قاضی زاده


94/1/26::: 1:1 ع
نظر()
  
  

یمن















در پاسخ به عملیات تجاوزکارانه «توفان قاطعیت » آل سعود علیه مردم یمن، کمپین بین المللی کمک رسانی به مظلومان یمن با نام «نسیم رحمت» راه اندازی شد.

تشکل های مردمی و دانشجویی داخلی و خارجی در واکنش به تجاوز وحشیانه رژیم آل سعود به یمن و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه و غیرنظامیان و زنان و کودکان و سالخوردگان، کمپینی بین المللی تحت عنوان «نسیم رحمت» طراحی کرده و ضمن محکوم کردن این حمله وحشیانه و و ابراز نگرانی شدید از وضعیت اسفبار مردم جنگ زده یمن، خواستار کمک رسانی به ایشان شدند.

? بنابر این گزارش درگاه اینترنتی مجمع جوانان امت واحده به آدرس:

http://unified-ummah.com/payment.php

و شماره حساب قرض الحسنه 202655270 بانک تجارت شعبه شریعتی-بهارشیراز به نام «مجمع جوانان امت واحده» قابل پرداخت در تمامی شعب بانک تجارت در سراسر کشور جهت این امر اعلام شده است.
شماره شبای این حساب نیز جهت واریز اینترنتی IR450180000000000202655270  اعلام شده است.

در تجاوز نظامی آل سعود که با الگو برداری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حملات هوایی به زیرساخت های یمن انجام شده قریب به 1000 نفر کشته شده اند که یک پنجم آنها کودکان و ده ها نفر نیز از زنان و سالخوردگان هستند. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جامعه ایمانی مشعر، موسسه گفتگوی دینی، جنبش عدالتخواه دانشجویی، جنبش دانشجویان جهان اسلام و... از جمله تشکل های دانشجویی و مردمی حامی این کمپین هستند.

پیش از این نیز اتحادیه بین المللی امت واحده کمک‌های انسان دوستانه‌ای را به کشورهای :
1- فلسطین (به ارزش 110 میلیارد ریال در قالب کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه و سرپرستی ایتام شهدا)
2- سومالی (به ارزش 2 میلیاردو 225 میلیون ریال)
3- میانمار (به ارزش 800 میلیون ریال)
4- پاکستان (10 هزار دلار)
5- و سوریه (به ارزش 1میلیارد و پانصد میلیون ریال)
ارسال کرده است.

مسلمانان مظلوم یمن، منتظر حمایت و یاری مردم شریف ایران هستند...


  
  

هک

















از نظر فنی، هر چیزی که به اینترنت وصل شود، قابلیت هک شدن را داراست. اما راه های مفیدی وجود دارند که می توانید برای محافظت از خود و داده هایتان انجام داده و امکان نفوذ هکرها را سلب کنید.

 در این مطلب شما را با هفت روش جلوگیری از هک شدن توسط هکرها و یا ویروس های مخرب آشنا می کنیم:

1. به ایمیل ها مشکوک باشید

بسیاری از حملات سایبری بوسیله ایمیل های ساده اما مخرب شکل می گیرند. ایمیل یک ابزار مفید برای ارتباط است زیرا بوسیله آن می توان هر چیزی را به هر کسی ارسال کرد؛ اما این مزیت می تواند خطرساز نیز باشد و ریسک امنیتی بالایی را موجب شود. برای مثال، در عمل فیشینگ، ایمیل های به ظاهر بی ضرری به قربانیان ارسال شده و آن ها را به وب سایت هایی تقلبی جهت آپدیت کردن اطلاعات شخصی شان فرا می خوانند. این اطلاعات اخذ شده سپس بر ضد قربانیان استفاده شده و می تواند کلاه برداری های گسترده ای را رقم بزنند.

بهترین راه برای جلوگیری از فریب خوردن توسط ایمیل های ساختگی آن است که چک کنید آیا فرستنده همانی است که شما فکر می کنید یا خیر. ابتدا آدرس ایمیل وی را چک کرده و با اطلاعات قبلی خود چک کنید تا از صحت آن مطمئن شوید. برای محکم کاری بیشتر می توانید آدرس IP ارسال کننده را نیز بررسی نمایید. بدین منظور، با کلیک بر روی گزینه Show Original در جیمیل، می توانید اطلاعات پایه ای ایمیل از جمله آدرس IP فرد ارسال کننده را مشاهده کرده و با گوگل کردن (سرچ کردن) این آدرس IP، سرچشمه ایمیل ارسال شده و اطلاعاتی راجع به مکان ارسال آن را بدست آورید.

2. مکان پیوندها را چک کنید

پیام های ناشناخته، حاوی پیوندهایی (لینک هایی) به وب سایت های ناشناخته هستند. گشت و گذار به یک وب سایت ناشناخته می تواند عواقب ناخواسته ای در پی داشته باشد. مثلا ممکن است وب سایتی، به حالت تقلیدی، شکل یک پایگاه اینترنتی معتبر و مورد اعتماد شما را بازسازی کرده و از این طریق اقدام به کلاه برداری فیشینگ و دزدیدن اطلاعات نماید یا بدافزارهای مخربی را به رایانه شما منتقل کند.

اگر بار دیگر اغوا شدید که بر روی یکی از این پیوندها کلیک کنید، بهتر است دقیقا بررسی کنید که با این کار به کجا منتقل خواهید شد. برای این منظور، می توانید بوسیله ابزارهایی چون URL X-ray از ماهیت پیوند اطلاع یابید. در نهایت، متوجه باشید که سایت های رمزگذاری شده بوسیله پروتکل HTTPS که حاوی این عبارت در ابتدای آدرس خود و همچنین یک آیکون قفل در کنار آدرس شان هستند، عموما امنیت لازم را دارند.

3. هیچ وقت پیوست ها را باز نکنید (بجز وقتی که واقعا به آن مطمئن هستید)

یک قانون مناسب و دقیق، باز نکردن پیوست ها (attachments) بجز وقتی است که 120 درصد به آن و فرد فرستنده اش مطمئنید! هکرها خیلی راحت می توانند کدهای بدافزاری را بوسیله باز شدن پیوست های ویروسی به رایانه تان نفوذ دهند.

4. استفاده از احراز هویت دو مرحله ای

وقتی بزرگترین کمپانی ها هک می شوند، امکان اینکه رایانه شخصی شما هک شود خیلی محتمل و آسان به نظر می رسد. در احراز هویت دو مرحله ای، از کاربر خواسته می شود ابتدا رمز عبور را وارد کرده و سپس عمل دیگری را جهت احراز هویت اش انجام دهد. برای مثال کدی را که به شماره تلفن همراه اش پیامک می شود، وارد نماید. به این صورت، برای هکرها بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن می شود که بتوانند یک ایمیل یا حساب کاربری که از این امکان استفاده می کند را هک کنند. پس همین الان سیستم احراز هویت دو مرحله را در ایمیل و سایر حساب های کاربری خود که این امکان را دارند، فعال نمایید.

5. استفاده از رمزهای عبور پیشرفته

این توصیه، بسیار بدیهی است اما به آن توجه لازم نمی شود. یک رمز عبور قوی، شامل اعداد بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد، نمادها و نقطه گذاری های متعدد است. هیچگاه رمز عبوری انتخاب نکنید که به اطلاعات شخصی شما چون نام، نام خانوادگی، تاریخ تولید یا نام همسر و فرزندان تان برگردد. بعلاوه، هیچگاه رمزهای عبورتان را در فایلی بر روی رایانه خود ذخیره نکنید و سعی نمایید برای اکانت های مختلف خود از رمزهای عبور جداگانه استفاده کنید.

ابزارهای مناسبی چون LastPass  و 1Password وجود دارند که می توانید از آن ها برای ذخیره امن رمزهای عبور خود و به یاد آوردن ساده آن ها در هنگام لزوم استفاده نمایید. سعی کنید به طور دوره ای و در زمان های کوتاه، رمز عبور حساب های کاربری مهم خود چون ایمیل و حساب های بانکی را تعویض نمایید.

6. استفاده با احتیاط از فضاهای مجازی

اینجا یک قاعده سرانگشتی مناسب داریم: «اگر نمی خواهد مردم به اطلاعات تان دسترسی پیدا کنند، آن ها را منتشر نکنید.» به عبارت دیگر، هر چیزی که آنلاین شود، قابلیت انتشار عمومی آنلاین را نیز خواهد داشت. یکی از راه های انتشار اطلاعات می تواند از طریق فضاهای ابری ناامن (حافظه های آنلاین) باشد. اینکه صاحب یک فضای ابری ادعا می کند بسیار امن است و راهی جهت نفوذ به آن وجود ندارد، مهم نیست؛ مهم این است که به ذهن بسپارید نباید به دیگران اجازه دهید حریم خصوصی تان را تماشا کنند.

7. عدم اشتراک گذاری اطلاعات شخصی بر روی شبکه وای فای عمومی

آیا به این فکر می کنید که وقتی در یک کافه نشسته اید و به وای فای آن متصلید، با حساب بانکداری الکترونیک خود یک بلیط هواپیما بخرید؟ در این صورت، باید نسبت به این تلقی خود تجدید نظر کنید چون به امنیت این ارتباط اعتمادی نیست. موضوع مشابهی در مورد رستوران ها، هتل ها و مراکز علمی و کنفرانسی نیز وجود دارد و ترافیک های وای فای در بزرگترین و مجهزترین هتل های جهان نیز در معرض حمله هکرها قرار می گیرند.

از آن جایی که راهی برای آگاهی یافتن از این حملات وجود ندارد، بهتر است از قوه عاقله و احتیاط خود استفاده کرده و در مورد استفاده از اینگونه شبکه های بی سیم اینترنتی مراقبت جدی کنید. برای مثال، چک کردن ایمیل یا خریدهای اینترنتی خود را به زمانی دیگر که از شبکه امن خانگی استفاده می کنید، موکول نمایید. اگر به فرض مثال، ضرورتی بوجود آمد و مجبور شدید یک خرید اینترنتی را از طریق یک شبکه وای فای عمومی انجام دهید، استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) می تواند یک انتخاب عقلانی باشد چرا که به این وسیله ارتباطات رمزگذاری شده و برای هکرها سخت می شود که بفهمند شما در حال انجام چه گشت و گذارهای اینترنتی و تبادل چه نوع اطلاعاتی هستید. 


94/1/26::: 12:56 ع
نظر()
  
  

"دیوالینن وانکار" مادر 58 ساله به همراه "کانتا" دختر 19 ساله خود در حالی که در کنار رودخانه "ویشوامیتری"در 40 کیلومتری وادودارا، در غرب هند سرگرم شستن لباس‌های خود بودند که با حمله ناگهانی و دور از انتظار یک تمساح چهار متری غافلگیر شدند.

///////////////////محسنی///////////////////محسنی

بنا براین گزارش در حالی که این مادر شجاع 58 ساله موفق به فرار شد، یک پای دخترش بین دندان‌های اره‌ای تمساح عظیم الجثه 4 متری گرفتار شده بود.

نجات این دختر 19 ساله در حالی صورت گرفت که تمساح از یک طرف باگرفتن پای قربانی خود قصد کشیدن وی به درون آب را داشت و از طرف دیگر مادر دختر جوان با گرفتن دست‌های وی در برابر هدف نهایی تمساح مقاومت می‌کرد.

دست و پا زدن" کانتا "نتوانست تمساح را از هدف خود منصرف کند و به ناچار مادر وی با مسلح شدن به سلاح چوبی پس از 10 دقیقه نبرد نفسگیر موفق به نجات فرزندش شد.

600 ثانیه نبرد نفسگیر مادر فداکار با تمساح 4 متری‎ + تصاویر

این مادر شجاع قهرمانانه توانست با وارد کردن ضربه های محکم توسط سلاح چوبی‌اش که یک تخته مخصوص شستشوی دستی لباس بود دخترش را از آرواره های تمساح  چهار متری در یک نبرد طولانی 10 دقیقه ای نفسگیر، نجات دهد. به گفته" وانکار" به نقل از این خبرگزاری، "من با استفاده از تمام نیروی خود او را به جلو و عقب حرکت می‌دادم، اما تمساح چنان قدرتمند بود که تلاش من حتی برای جابجایی تمساح به اندازه یک اینچ هم کافی نبود. "من حتی برای یک لحظه احساس کردم تمساح دختر من را غرق و او را در مقابل چشمانم خواهد خورد و این تصور وحشتناک منجر به انتخاب اسلحه چوبی ام به عنوان آخرین تلاش برای نجات جان دخترم شد که در نهایت با ضربه های پی در پی به سر تمساح موفق به باز کردن دندانهای قفل شده تمساح و نجات جان دخترم شدم.به گفته "وانکار" خانواده های ساکن روستای وادودارا به دلیل کمبود آب و نداشتن برق قادر به استفاده از ماشین‌های لباسشویی نیستند وب رای شستن لباس باید به کنار این رودخانه بیایند. بعد از شنیدن هیاهوی این مادر و دختر ، روستاییان با عجله برای کمک در صحنه حاضر  و" کانتا" را به بیمارستان، منتقل کردند که به گفته پزشکان خطر جدی، محل گاز گرفته شده در پای راست این دختر را تهدید نمی‌کند. یک افسر حیات وحش گفت: پیش‌تر به روستاییان از وجود تمساح در آب رودخانه هشدار داده بودیم و علایمی را مبنی بر هشدار تمساح نصب کرده ایم. به گفته این افسر حیات وحش به نقل از این خبرگزاری، ""او به طور معجزه آسایی جان سالم به دربرده است. تمساح های این منطقه بزرگ و وحشی هستند.  سال گذشته، 6 نفر در حملات تمساح در سراسر وادودارا کشته شدند و بیش از 200 تمساح در رودخانه "ویشوامیتری"وجود دارد.

600 ثانیه نبرد نفسگیر مادر فداکار با تمساح 4 متری‎ + تصاویر


94/1/26::: 11:52 ص
نظر()
  
  

پژوهشگران لیستی از عجیب ترین دوقلوهای به هم چسبیده در دنیا را منتشر کرده‌اند که در دنیا به خاطر نوع خاص مشکل سلامتی شان مشهور شده‌اند. 

عجیب‌ترین دوقلوهای به هم چسبیده دنیا + تصاویر
گفتنی است، در میان این لیست یک دوقلوی دختر هندی به نام Veena و Vani وجود دارند که از ناحیه سر و جمجمه به هم چسبیده‌اند و نمی‌توانند راه بروند و تنها می‌توانند دراز بکشند. 
عجیب‌ترین دوقلوهای به هم چسبیده دنیا + تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان به مدت 12 سال است که آنها را در بیمارستان نگهداری می‌کنند و حال امیدوار هستند بتوانند راهی برای جدا کردن آنها از هم پیدا کنند، مشکل اصلی آنها یکی بودن رگ‌ اصلی تغذیه کننده ساقه مغزی است که کار تیم پزشکی را بسیار سخت می‌کند. 
عجیب‌ترین دوقلوهای به هم چسبیده دنیا + تصاویر
دوقلوهای دیگر Shiranath و Shirram دو دوقلوی هندی دیگر پسر هستند که از ناحیه‌ی معده و روده و نیز مجاری ادراری به هم متصل هستند و تنها 2 پا دارند اما هر کدام دو دست، دو قلب و دو مغز مجزا از هم دارند.با وجود فقر خانواده آنها برای انجام هزینه‌های درمانی پزشکان اعلام کرده‌اند می‌توانند آنها را از هم جدا کنند؛اما خود آنها از این وضعیت راضی هستند و دوست ندارند از هم جدا شوند. آنها به تدریج طی سالها یاد گرفته‌اند چگونه راه بروند، غذا بخورند بازی و حتی کار کنند.آنها در یک دهکده کوچک در مرکز شبه قاره هندوستان زندگی می‌کنند.

  
  

«کلاه قرمزی»، «در حاشیه» «شهر من شیراز»، «میکائیل» و «‌خندوانه‌» مخاطبان ثابت خود را پیدا کردند!

کافی است کمی به اطرافمان نگاه کنیم؛ از حق که نگذریم این روزها تعداد افرادی که در دور و برمان ساعات بیشتری را پای برنامه‌های رسانه ملی می‌نشینند، بیشتر شده است. همینطور تعداد افرادی که برای سرگرم شدن دیگر راه دور و سراغ ماهواره نمی‌روند. مجموعه کلاه قرمزی، ‌«‌در حاشیه »، ‌«‌شهر من شیراز‌» و ‌«‌میکائیل‌» کار خودشان را کرده‌اند. آیا تلویزیون ما بر حسب شانس به هدفی که سال‌ها در پی‌اش بوده، رسیده است؟

ظرفیت جامعه نسبت به طنز افزایش یابد


انتقادها همیشه بوده و هست و حتی خواهد بود اما در همین یک ماهی که به روزهای آخرش نزدیک شده‌‌ایم، رسانه ملی بسته‌ای از برنامه‌های جذاب را به ویترین خود آورده که ترکیبشان در کنار یکدیگر تبدیل به معجونی معجزه‌گر می‌شود برای جذب نگاه بینندگان از ‌«‌فاطما گل‌» ترکی و سایر سریال‌های سطحی ترکیه‌ای و همین طور سایر شبکه‌های ماهواره‌ای به سوی همین تلویزیون خودمان! این جریان تقریباً از همان روزهای اول سال نو آغاز شده است که در آن معمولاً مردم حتی آنهایی هم که بیشتر ساعات شبانه‌روز را پای شبکه‌های ماهواره‌ای می‌نشینند رجعتی دوباره به سوی رسانه ملی دارند. تلویزیون در صورتی برنده این فرصت ویژه است که این حلقه وصل را همچنان متصل نگه دارد.
امسال دقیقاً همین اتفاق افتاد. هر سال برنامه نوروزی با پایان روز سیزدهم یا در نهایت چهاردهم فروردین به پایان می‌رسد، تلویزیون به حالت اولیه‌اش باز می‌گردد و بیننده‌ها دچار حس رخوت می‌شوند اما امسال پخش سریال‌های ‌«‌کلاه قرمزی‌» و ‌«‌در حاشیه‌» ادامه پیدا کرد؛ یعنی بینندگان رسانه ملی و حتی آنهایی که وفاداری چندانی به تلویزیون خودمان ندارند هم با رسانه ملی همراه باقی ماندند. ‌«‌کلاه قرمزی‌» تمام شد اما «‌درحاشیه‌» این روزها همچنان ادامه دارد. پخش برنامه طنز ‌«‌خندوانه‌» از شبکه نسیم هم قرار است با دست پر از شنبه هفته آینده آغاز شود. در کنار این مجموعه‌های طنز، سریال‌های خوب ‌«‌میکائیل‌» و ‌«‌شهر من شیراز‌» را هم در نظر بگیرید که در ساعات مختلف و از شبکه‌های مختلف سیما شروع به پخش کرده‌اند. مجموع این سریال‌ها در این شب‌ها، تلویزیون خانه‌ها را قلمرو پخش خود کرده‌اند. شاید تدبیری پشت این ماجرا باشد اما به هر روی خوب است که فرمول ساخت این معجون حفظ شود و از دست نرود. مردم مشخصاً رسانه‌ای می‌خواهند که برای پخش برنامه‌های درجه یک خود مناسبت خاصی در نظر نگیرد.
 
 افزایش متقابل وفاداری میان تلویزیون و مخاطبانش
تلویزیون مدت‌ها است جایگاه خود را به عنوان «جعبه جادویی» از دست داده است. هم اکنون اینترنت جادوهای فراوان‌تر و در دسترس‌تری از تلویزیون در اختیار دارد. تلویزیون به معنای عام آن مجبور است راه‌های بقای خود را در فضای تعاملی اینترنت پیدا کند. از سوی دیگر نیز رسانه ملی که نماد اخلاقمندی است نمی‌تواند از بسیاری از ابزار‌های سرگرمی‌ساز و جذابیت‌آفرینی که شبکه‌های ماهواره‌ای از آن بهره می‌گیرند، استفاده کند و می‌توان آن را هم به جای خود به عنوان مزیت رسانه ملی دانست. صدا و سیما هم اکنون باید به دنبال راهی برای ایجاد وفاداری متقابل باشد. برای اینکه مردم برای استفاده از تلویزیون به جز شبکه‌های داخلی گزینه دیگری را مد‌نظر قرار ندهند و در مقابل هر آنچه می‌تواند یک سرگرمی اخلاق‌مدار با خود به همراه داشته باشد در تلویزیون دیده شود.
نمونه این روش را می‌توان در برنامه «90» مشاهده کرد که به رغم وجود برنامه‌های مشابه آن در شبکه‌های داخلی و ماهواره‌ای دوشنبه شب‌ها میلیون‌ها بیننده ثابت خود را دارد و در طول بیش از یک دهه اجرای مداوم این برنامه، خللی در اعتماد مخاطبان نسبت به آنچه برنامه به آنها عرضه کرده، ایجاد نشده است. حال که یک برنامه زنده ورزشی چنین قابلیتی دارد چرا نتوان آن را در‌باره مجموعه‌های نمایشی و به‌خصوص سریال‌های 90 شبی پیاده‌سازی کرد؟ کاری که سریال‌های «کلاه قرمزی»، «پایتخت» و برخی از مجموعه‌های طنز به آن نائل شده‌اند.


  
  

یک مسابقه تلفنی که تبلیغات گسترده آن از تلویزیون پخش می‌شود، به رغم تصریح به رایگان بودن، از هر شرکت‌کننده خود مبلغ 10 هزار تومان برای حضور در مسابقه دریافت می‌کند.

دیرین دیرین 10 تومن بده!


در متون علمی و حقوقی برای اینکه شک و شبهه‌ای در معانی واژگان پیش نیاید ابتدا تعریف هر واژه مشخص و معین می‌شود. اگر این کار را در برنامه‌های تلویزیونی نیز انجام می‌دادند بسیاری از مشکلات بینندگان حل می‌شد. به طور مثال در طول ایام عید تبلیغات مسابقه تلفنی «دیرین دیرین» در حجم گسترده‌ای از تلویزیون پخش شد. «دیرین دیرین» را علی درخشی کارتونیستی که پیش از این مجموعه انیمیشنی «حیات وحش» را تولید کرده بود، کارگردانی کرده است. «حیات وحش» با صداگذاری زیبای محمدرضاعلیمردانی چه در تلویزیون و چه در فضاهای مجازی طرفداران زیادی دارد. «دیرین دیرین» نیز با صدای علیمردانی کلیپ‌های کوتاهی را در نوروز از تلویزیون پخش کرد. در انتهای هر کلیپ شماره تلفنی برای شرکت در مسابقه اعلام می‌شد. مسابقه‌ای که 60 تبلت برای برندگان آن در نظر گرفته شده است. مسابقه تلفنی « دیرین دیرین» دارای سایت اینترنتی نیز هست که در آن برای علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه توضیح داده شده که این مسابقه به صورت «رایگان» برگزار می‌شود. اما در هنگام تماس به تلفن اعلامی، از علاقه‌مندان به شرکت درخواست می‌شود تا برای حضور در مسابقه مبلغ 10 هزار تومان واریز کنند!
این اولین بار نیست که تلویزیون برنامه‌ای مشارکتی و پولی را اجرا می‌کند اما در مرحله اول بینندگان را با وعده رایگان بودن به خود جلب می‌کند. پیش از این، چند برنامه تلویزیونی با راه‌اندازی مسابقات یا نظرسنجی‌های پیامکی که عمدتاً دارای جوایز چشمگیری از جمله سفر به برزیل برای تماشای جام جهانی فوتبال یا سفر به استرالیا برای همراهی تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا بودند و از هر پیامک ارسالی توسط بینندگان مبلغی را به عنوان در‌آمد از حساب شارژ خط تلفن همراه کم می‌کردند. امسال علاوه بر مسابقه «دیرین دیرین» مسابقه «ثانیه‌ها» که از شبکه دوم سیما پخش می‌شد نیز از کسانی که خواهان شرکت در مسابقه بودند، پول دریافت می‌کرد، این در حالی است که در خود برنامه تلویزیونی هیچ اشاره‌ای به این نکته نمی‌شد. به بازی گرفتن اعتماد مردم به تلویزیون تنها به صرف کسب درآمد در نهایت به نفع چه کسی خواهد شد، تلویزیون یا برنامه‌های مشارکتی؟!


  
  

تهیه‌کننده «پایتخت 4» از پایان ضبط بخش چین خبر داد و از شهر ممنوعه، اپرا، باغ وحش بزرگ، بازار بزرگ، دیوار چین، مترو و اماکن پرتردد چین به عنوان لوکیشن‌های اصلی این بخش نام برد.

الهام غفوری با اعلام خبر بازگشت عوامل «پایتخت 4» به کشور درباره سفر چین توضیح داد: در مدت کوتاهی که در چین به سر بردیم، ضبط در لوکیشن‌های مختلف این کشور به انجام رسید و البته در این سفر، از جمع بازیگران اصلی فقط احمد مهرانفر و ژانگ منگ هان مقابل دوربین رفتند.

وی افزود: از جمله لوکیشن‌هایی که ضبط «پایتخت 4» در آن به انجام رسید، می‌توان از شهر ممنوعه، اپرای چین، باغ وحش بزرگ چین، بازار بزرگ چین، دیوار چین، مترو و اماکن پرتردد چین نام برد. این تهیه‌کننده تأکید کرد: تصویربرداری در چین با نگاهی زنده و مستندگونه همراه بوده و بخش‌های مختلف آن قرار است در دل 26 قسمت کار دیده شود.

غفوری یادآور شد: خیلی زود چند بازیگر چهره به عنوان بازیگر اصلی به پروژه اضافه می‌شود. یکشنبه 30 اردیبهشت، گروه در شیرگاه مستقر می‌شوند و تصویربرداری بخش شمال کشور آغاز می‌شود.

 پیش‌بینی می‌شود از آنجا که کل قصه این سری از سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری که توسط محسن تنابنده طراحی شده و در حال نگارش است، در ماه مبارک رمضان روایت می‌شود، بیشتر قصه خانواده معمولی در مازندران بگذرد.

در این مجموعه تلویزیونی که اکثر بازیگران اصلی همچون محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، ژانک منگ‌هان، هومن حاجی‌عبدالهی و با حضور علیرضا خمسه بازی خواهند داشت، قصه‌ای دیگر از خانواده معمولی روایت می‌شود که در 26 قسمت در ماه مبارک روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

عوامل«پایتخت 4» عبارتند از تهیه‌کننده: الهام غفوری، کارگردان: سیروس مقدم، بازیگردان و مشاور کارگردان: محسن تنابنده، سرپرست فیلمنامه: محسن تنابنده، نویسنده: خشایار الوند ،سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: علیرضا نجف‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی: فهیمه کمالی، دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، مدیر فیلمبرداری: امیر معقولی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، طراح گریم: مجید اسکندری، مدیر تولید: محمود اتحادی، دستیار دوم کارگردان: عمار خطی، دستیار برنامه‌ریز: بهنام راهنمایی، دستیار اول تولید: ابوالفضل لطفی، دستیار: محمدرضا آهی، دستیاران: مسعود سلگی، امیر نیکو منظر، فرهاد نوری، ایمان احمدی، سرپرست اجرای گریم: مرتضی کهزادی، امور مالی: محمد رضا آرامی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: شهاب احمدلو، رضا امینیان، ،مشاور رسانه‌ای: مجتبی احمدی، فیلمبردار: حسین قلی‌پور، دستیاران: میلاد ملکوتی، میلاد مهرانی، مجتبی معظمی، دستیاران صحنه: وحید جعفری، احمد عبدالهی، دستیاران لباس: سامره جوانمرد، سارا طاهر، اجرای گریم آقایان: مصطفی کهزادی، کیوان بنایی یکتا، اجرای گریم بانوان: مریم تدریجی، مدیر تدراکات: آرش صالحی.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >