سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که به بلایى سخت دچار است چندان به دعا نیاز ندارد تا بى بلایى که بلایش در انتظار است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :46
کل بازدید :317264
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/15
12:51 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته

احمد عبدالله‌زاده منهه نویسنده، ‌محقق، مترجم و کارشناس نهج‌البلاغه از دیار مشهدالرضاست. وی که به عنوان روزنامه‌نگار سال‌ها در این عرصه قلم‌زده سهم بسزایی در ترجمه آثار مربوط به تازه مسلمانان و معرفی آنها به جامعه را داراست. از آثار این خادم حرم امام رضا می‌توان به کتاب «و خدا ما را خواند» اثری درباره تازه ‌مسلمانان، «سلمان‌های غیرفارسی» مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با تازه ‌مسلمانان، «حجره‌ای برای گانگستر» ژسرگذشت تازه‌مسلمانی امریکایی، «اسلام در کتاب‌مقدس» کتابی درفضای گفت‌وگوی ادیان به قلم دکتر«توماس مک‌اِلوِین» کشیش شیعه‌شده امریکایی، «بالاخره باحجاب می‌شوم» مجموعه مصاحبه‌ها و نوشتارهایی درباره حجاب که بسیاری از آنها را تازه ‌مسلمانان نوشته‌اند و «دنیای کوچک، امام بزرگ» مجموعه مصاحبه‌های او  با زائران خارجی امام رضا(ع) و روایت خاطرات آنان از زیارت اشاره کرد.همچنین دو مجموعه هم درباره عاشورا و ماه رمضان از نگاه تازه ‌مسلمانان و غیرمسلمانان. وی کتاب «عقاید شیعه در کتاب‌مقدس»، اثر دیگری از دکتر توماس مک‌الوین را نیز در دست ترجمه دارد. فرصتی دست داد تا با این جوان متعهد و پرکار مشهدی درباره کتاب« و خداوند ما را خواند» گپ‌و‌گفتی داشته باشیم.

چه شد که تصمیم گرفتید کتاب «و خدا ما راخواند» را ترجمه کنید؟
من بیش از 10 سال است که به حوزه تازه ‌مسلمانان علاقه‌مند شده و به‌طورتخصصی در این زمینه کار می‌کنم ولی درباره این کتاب باید بگویم که آن را کاملاً اتفاقی در یکی از کتابخانه‌های مشهد دیدم و با اجازه مؤلف، ترجمه آن را شروع کردم. البته عنوان انگلیسی کتاب«Converts to Islam» (تازه ‌مسلمانان) است.

 چقدر با نویسنده کتاب آشنا هستید؟ آیا از نزدیک با او ملاقاتی هم داشته‌اید؟
مؤلف کتاب- خانم «زینب ترنر» - اولین تازه‌مسلمانی است که با او آشنا شدم و مصاحبه کردم. ایشان سایتی با نام تازه ‌مسلمانان (convertstoislam. com) راه‌اندازی کرده است. 12سال پیش در پی جست‌وجوی مطلبی به زبان انگلیسی درباره حضرت فاطمه به این سایت رسیدم. پس از آن ارتباطم را با زینب ترنر ادامه دادم. ابتدای کار پل ارتباطی من با سایر تازه ‌مسلمانان بود. البته خودشان را از نزدیک ندیده‌ام، ولی همسرشان را که برای زیارت به مشهد آمده بود، ملاقات کردم.

در کشور افراد زیادی داریم که با وجود این‌ همه فعالیت فرهنگی در مباحث دینی- مذهبی سست هستند و زود تحت‌تأثیر هجوم غرب قرار می‌گیرند. به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد که افرادی مثل زینب ترنر با وجود هجمه تبلیغاتی و ضعف شدید فرهنگی و تبلیغی شیعه در غرب همچنان بر سر اعتقاد خود مانده‌اند و از خیلی از ما مصمم‌ترند؟
هر کس چیزی را به‌سختی به دست آورد، در حفظ آن هم بیشتر تلاش می‌کند. ما این دین و اعتقاد ناب را راحت به دست آورده‌ایم برای همین قدرش را نمی‌دانیم، ولی افرادی مانند زینب ترنر برای رسیدن به حقیقت و متقاعد کردن خودشان سختی‌های روحی و پیامدهای زیادی را تحمل کرده‌اند، بنابراین قدرش را می‌دانند. البته در جوامع مسلمان هم باید فعالیت‌های دینی و فرهنگی آسیب‌شناسی و به‌روزرسانی شود تا شاهد تأثیرگذاری هر چه بیشتر باشیم.

کتاب شما جزء معدود آثاری است که در زمینه تازه ‌مسلمانان منتشر شده و به بیان نحوه مسلمان شدن آنها می‌پردازد، بازخوردها را چگونه دیدید؟
این کتاب تاکنون فقط یک نوبت و در هزار نسخه چاپ شده و خداراشکر بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی مورد استقبال قرار گرفته است. خوانندگان زیادی نظر مثبتشان را درباره کتاب اعلام کرده‌اند تا آنجا که اطلاع دارم کتاب بین اعضای خانواده و دوستان خوانندگان دست‌به‌دست شده است.

خاطره خاصی هم در این‌باره دارید؟
بله. مدت کوتاهی پس از انتشار کتاب، خانم ترنر به من اطلاع داد که خانم جوانی از اصفهان به او ایمیل زده و بابت کتاب از او تشکر کرده است. او گفته بود که برای زیارت به مشهد آمده و کتاب را از یکی از کتابفروشی‌های دور حرم خریده است و از خواندن کتاب تحت‌تأثیر قرارگرفته و مصمم شده باحجاب شود.

شما با تازه ‌مسلمانان زیادی ارتباط مستقیم داشته‌اید. تأثیرگذارترین سرنوشت یا فرد از این افراد را کدام می‌دانید و چرا؟
سرگذشت هر یک از تازه ‌مسلمانان در نوع خود بی‌نظیر است، ولی برای خودم سرگذشت «شفا مصطفی» خواهر تازه ‌مسلمانان استرالیایی، خیلی جالب و تأثیرگذار بوده است. در مشهد با ایشان دیدار کردم. در رشته الهیات تطبیقی درس خوانده و با تلاشی خستگی‌ناپذیر پس از پیگیری نشانه‌های حقانیت پیامبر در کتاب‌ مقدس، سرانجام به اسلام و پس از مدتی به تشیع می‌رسد. جالب اینکه شفا هم‌اکنون با بیش از 70 سال سن، همچنان از طریق سخنرانی، روزنامه‌نگاری و... با شور و انرژی فراوان به تبلیغ اسلام در استرالیا مشغول است.

به نظر شما نوشتن درباره تازه ‌مسلمانان یا ترجمه آثاری از این دست چقدر لازم است و چطور می‌توان زیبایی اسلام را به نسل کنونی شناساند؟
آثاری از این دست، اگر هیچ فایده دیگری هم نداشته باشند، حداقل جذاب و خواندنی هستند. چنین نوشته‌هایی با یک تیر چند نشان می‌زنند. اول اینکه ما را از دریچه دیگری با حقایق و آموزه‌هایی درباره دینمان روبه‌رو می‌کنند که در زندگی روزمره‌مان حضور دارند، ولی به هر دلیلی از آنها غافل شده‌ایم. دوم، لایه‌های مهم ولی پنهان مانده اسلام را برایمان آشکار می‌کنند. مثلاً برای ما مسلمانان شناسنامه‌ای «توحید» مسئله‌ای ساده و پیش پاافتاده است، ولی می‌بینیم که بسیاری از مسیحیان به‌خاطر همین توحید به اسلام روی می‌آورند. نکته دیگر اینکه خواننده در سرگذشت تازه ‌مسلمانان نوعی صداقت و صراحت خاص حس می‌کند که تأثیرگذار است. پرداختن به موضوع تازه ‌مسلمانان ظرافت‌هایی هم دارد که باید به آنها توجه کرد. مثلاً تازه ‌مسلمانان هم مثل خود ما ممکن است برداشت‌های نادرست یا ناقصی از اسلام داشته باشند که هنگام مطالعه سرگذشت و گفته‌های آنان باید این نکته را در نظر داشت.

وهابی‌ها در این زمینه چه کارهایی انجام داده‌اند؟
متأسفانه وهابی‌ها تازه ‌مسلمانان را به‌سرعت می‌قاپند و به نفع خود مصادره می‌کنند. بسیاری از مساجد، مراکز یا سایت‌هایی که حق‌جویان در دنیای غرب سراغشان می‌روند، مستقیم یا غیرمستقیم سر در آخور عربستان دارند. به همین دلیل است که بسیاری از تازه ‌مسلمانان، به اعتراف خودشان، اسلام را مساوی عربستان و وهابیت می‌دانند. جا دارد اینجا گله «مرضیه تیلور» تازه‌مسلمان انگلیسی را بازگو کنم که از شیعیان خواسته بود منتظر ننشینند تا کسی سراغ آنها برود. این خواهر گفته بود وهابی‌ها در انگلیس جلوی رهگذران را می‌گیرند و به آنها کتاب‌ها و جزوه‌هایی در تبلیغ عقاید خودشان می‌دهند.
شما به‌عنوان یک نویسنده، محقق، روزنامه‌نگار و یک فرد دغدغه‌‌مند در این زمینه، در رابطه با

نهادهای مسئول درباره این افراد و فعالیت‌هایشان پیشنهادها یا انتقاداتی دارید؟ به نظر شما
مهم‌ترین ضعف و قوت این نهادها چیست؟
اولین و مهم‌ترین پیشنهاد من این است که پدیده‌ای به نام «تازه ‌مسلمانان» را به رسمیت بشناسند و جدی بگیرند. به نظر من مهم‌ترین ضعف نهادهای مربوط همین است که دید درست و جامعی به این پدیده ندارند. یعنی نمی‌دانند که تازه ‌مسلمانان اولاً: چه چالش‌هایی در راه رسیدن به اسلام دارند. ثانیاً: پس از مسلمان شدن چه مشکلات و نیازهایی دارند. ثالثاً: چگونه می‌توان از ظرفیت آنان در تبلیغ دین استفاده کرد. رابعاً: ظرافت‌ها و حساسیت‌های کار درباره آنها چیست؟ مهم‌ترین قوت این دستگاه‌ها هم در امکانات مالی و اجرایی‌شان است که به‌جا خرج نمی‌شود.

به عنوان خادم امام رضا(ع) که هر هفته یک روز در حرم مطهر خدمت می‌کنید مهم‌ترین دغدغه تازه ‌مسلمانان در حرم مطهر رضوی چیست؟
خود فضای حرم در درجه اول بسیار تأثیرگذار است که بسیاری از کم‌کاری‌های ما را جبران می‌کند. ولی تازه ‌مسلمانان، مانند دیگر زائران خارجی، توقع دارند از این فضای معنوی استفاده معرفتی بیشتری ببرند. به نظر می‌رسد با وجود همه تلاش‌ها، هنوز در این زمینه کار کارشناسی انجام نشده است.

خاطره خاصی از خادمی امام رضا دارید؟
خاطره که زیاد است و مجموعه‌ای از آنها را به‌زودی در کتابی منتشر خواهم کرد اما گاهی دوستان تازه‌مسلمان از من می‌خواهند که برایشان در حرم دعا کنم. من هم وقتی به حرم مشرف می‌شوم، به همان زبان انگلیسی حاجتشان را با امام رضا(ع) در میان می‌گذارم و جالب اینجاست که با وجود سختی بیان احساس به زبانی بیگانه، باز هم همان حس زیارت و معنویت به من دست می‌دهد. معمولاً سعی می‌کنم در پایان خدمت هفتگی، از طرف خواهران و برادران تازه‌مسلمان، با ذکر نام، سلامی به آقا بدهم.

مگر بحث تازه ‌مسلمانان در کشور متولی ندارد که شما آثارتان را به حراج گذاشته‌اید؟
بابت پدید آوردن این آثار از کسی طلبکار نیستم. ماجرای حراج این کتاب‌ها در شبکه‌های اجتماعی، از سر فشار اقتصادی بود که به من وارد شده بود و البته هنوز هم دست از سرم برنداشته است! این اقدام که با عنوان «چوب حراج به سرمایه فرهنگی» صورت گرفت، در واقع نوعی «خودکشی فرهنگی» به شمار می‌آمد. در آن حراجی گفته بودم که چاپ مناسب یا نامناسب و خوانده شدن یا نشدن این کتاب‌ها دیگر برایم مهم نیست و این یعنی خودکشی فرهنگی. در واقع، این حراجی فریاد اعتراضی بود به این معضل که چرا در کشور ما فرهنگ و اقتصاد میانه خوبی با هم ندارند.
آیا انجمن‌ها و مجموعه‌های غیر دولتی در زمینه تازه ‌مسلمانان فعالیتی در ایران دارند؟
بله. «انجمن اسلامی شهید ادورادو آنیلی» در اصفهان هست که در سراسر کشور با برگزاری نمایشگاه و عرضه محصولات مرتبط فعالیت می‌کند و سایت «ره‌یافته»
(rahyafte. com) هم از فعالیت‌های این انجمن است. گروه «با مؤمنان» هم در زمینه مستندسازی درباره تازه‌ مسلمانان فعالیت می‌کند و سایتی به همین نام (withbelievers. net) راه‌اندازی کرده است. این دو مجموعه و افراد و مجموعه‌های مشابه دست‌ تنها و بدون اتکا به نهاد خاصی فعالیت می‌کنند و در حد خودشان پرمخاطب و تأثیرگذار هستند.

نویسنده : معصومه طاهری 


  
  

بازار شایعه و دروغ‌پردازی در ایران گرم است؛ بازاری که شبکه‌های مجازی به آن رونق داده‌اند و هر از گاهی مردم زودباور را با خودشان همراه و گاهی هم گمراه می‌کنند. «حاج قاسم سلیمانی»‌ مرد محبوب خط مقدم دفاع از ایران هم سوژه این شایعه‌پردازی‌ها شده است. این بازار شایعه از محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی نزد مردم سوء‌استفاده کرده و پیام جعلی او را به پادشاه و ولیعهدان عربستان سعودی رسانده است.
«ایرانی زود share کن. پیام ژنرال سلیمان به [. . . ] عرب. فوری. . خبری که هیچکس ازش خبر نداره. قسمتی از پیام دیشب سردار ایران قاسم سلیمانی در پاسخ به بی‌حرمتی پادشاه و ولیعهدان عربستان مبنی بر اینکه ایرانیان را غلام عرب خواندند و از دو مأمورشان حمایت کردند.
ای [. . . . ]. . . اگر رهبرم به من دستور دهد که با نیروهایم به عربستان بیایم بدان که حداکثر زمانی که به تو و خاندان کثیف تو می‌دهم فقط سه روز است و پس از آن خواهی دید که تو در جلوی ایرانیان زانو خواهی زد و غلام مردم عزیز میهنم خواهی بود. کاری نکن که کشورت را با خاک یکسان کنم، آن کسانی که از تو حمایت می‌کنند خود می‌دانند من چه کسی هستم.
من قاسم سلیمانی هستم. من همان فردی هستم که به وسیله افرادم به راحتی به کاخ سفید نفوذ کردم و نامه‌ام را توسط ایشان روی میز اوباما گذاشتم و بدان اگر اراده کنم شبانه در کاخت سر از تنت جدا می‌کنم. اگر رهبرم دستور دهد عربستان را مانند عراق در روز اربعین می‌کنم؛ همان روزی که جوانان و مردم عزیز وطنم با کارت‌های شناسایی خود وارد کشور عراق شدند.
ای حیوان آدم نما. . . روزی خواهد رسید که عربستان را از وجود تو پاک خواهم کرد.»
این متن شایعه‌ای است که خیلی زود در فضای شبکه‌های مجازی دست به دست شد؛ بی‌آنکه کسی از خودش بپرسد که آیا ادبیات ضعیف متن در چارچوب مکاتبه سیاسی، نظامی یا حتی شخصیت سردار شجاع ایرانی می‌گنجد یا خیر؟
این پیام چیزی نبود جز یک شایعه‌پردازی پوچ که نه منبع خبری معتبر درباره اهانت خاندان آل سعود به ایرانیان کشف شد و نه منبع انتشار این نامه از سوی حاج قاسم سلیمانی که معمولاً مردی عملگرا و قاطع است تا آنکه بخواهد به سراغ جنگ واژه‌ها برود. نظیر این قبیل شایعه‌پردازی‌ها و به دنبالش تکذیبیه‌ها را در شبکه‌های مجازی به وفور دیده‌ایم؛ اما نه از بار این دروغ‌پردازی‌ها کاسته شد و نه جامعه به احقاق حقوق خود در دریافت اخبار موثق و معتبر تمایلی نشان داده است. همه اینها مثل قطعات جورچین به هم وصل شده‌اند و همین موضوع عاملی شده برای تداوم انتشار اخباری که حفره‌های زیادی دارند و مخاطبانشان را نادان فرض می‌کنند.
بازار داغ این شایعات در سطوح مختلف جامعه باعث شده که حتی در ویکی پدیا یا دانشنامه آزاد صفحه‌ای تحت عنوان «‌کلک‌بازی‌ها و شایعه‌ها در ایران» راه‌اندازی شود؛ چراکه این هنجار فرهنگی - اجتماعی به شکلی خطرناک در حال ریشه دواندن در تار و پود جامعه است. در مواردی خاص حتی رسانه‌ها هم در انتشار این فرهنگ شایعه‌پردازی در جامعه نقش داشته‌اند. از دروغ نادر کج شدن برج میلاد گرفته تا شایعه اخیر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و تصمیم ملکه انگلیس برای بازپس فرستادن الماس «کوه نور»‌ در روز سیزده بدر که در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد و هر چند تکذیبیه آن با تأخیر در همان رسانه به انتشار رسید اما بسیاری را گمراه کرد. دروغ و شایعه‌پردازی به این ترتیب به شکلی خطرناک در حال گسترش در جامعه است و انتشار اخباری از این دست هم کم‌کم دارد به این پدیده مذموم سر و شکلی عادی می‌دهد.
شایعه‌پردازی هر چند مختص ایران نیست؛ این پدیده را می‌توان یکی از پدیده‌های اجتماعی همه جوامع بشری دانست که با رشد رسانه‌های اجتماعی به دردسر و معضلی جدید برای جوامع مختلف تبدیل شده است؛ اما در ایران ظاهراً پتانسیل بهتری برای رشد این پدیده وجود دارد. اینترنت به سرعت پیام‌ها را منتقل می‌کند و شایعات به عمد یا غیر عمد ظهور پیدا می‌کنند. آنها به عمد یا غیر عمد دست به دست می‌شوند و وقتی نوبت به توصیف شایعه می‌رسد، «‌آتش‌سوزی» استعاره خوبی برای آن است. وقتی جرقه دروغ و شایعه زده شد آنها نه‌تنها به سرعت گسترش پیدا می‌کنند بلکه به سختی قابل کنترل و جمع شدن هستند و مهمتر از هر چیزی تشخیص اینکه قرار است این آتش به کدام سو برود و کجا را بسوزاند، سخت‌تر است!

نویسنده : الناز خمامی زاده 


  
  

 

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر دیروز در هفتاد و هفتمین نشست خبری خود با تبریک آغاز سال جدید، پیروزی تیم کشتی آزاد را به ورزشکاران، مردم و تیم کشتی آزاد تبریک گفت و اظهار داشت: قوه قضائیه در سال 94 ضمن اینکه کارهای متعارف و مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد، روی چند موضوع زیر نیز متمرکز می‌شود.
معاون اول قوه قضائیه کارکرد قوه قضائیه در سال 93 را از این جهت خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حدود 808 قاضی جدید در سال 93 مشغول به کار شدند؛ همچنین 1200 نفر نیز جذب و مشغول آموزش شدند تا در سال 94 مشغول کار شوند.

  تشدید مبارزه با دانه‌درشت‌ها بدون تبعیض
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه همچنین یکی از اولویت‌های قوه قضائیه در سال 94 را اینگونه تشریح کرد: تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تبعیض و به خصوص با دانه درشت‌ها و کسانی که متکی به ثروت و قدرت هستند، اولویت دیگر دستگاه قضا است.
وی با بیان این مطلب که پیگیری این امر در ماه‌های گذشته نیز تشدید شده، گفت: در سال 94 برآنیم که در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت و بدون تبعیض با هر نوع فساد اقتصادی مقابله کنیم.
اژه‌ای مبارزه با زمین‌خواران و دست‌اندازان به منافع ملی را از جمله دیگر برنامه‌های قوه قضائیه دانست و افزود: در مبارزه با زمین‌خواران در تلاش بوده و هستیم اما مصممیم در سال 94 با همه کسانی که به هر بهانه‌ای در جهت تخریب و تعدی منابع ملی دست‌اندازی می‌کنند، برخورد کنیم.
 
 اسیدپاش‌ها هنوز دستگیر نشده‌اند
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه درخصوص آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: کمتر هفته‌ای ممکن است این موضوع را پیگیری نکنم اما متأسفانه هنوز سیستم انتظامی و اطلاعاتی نتوانستند فردی را که این جرم خشن را انجام داده دستگیر کنند.
خبرنگار دیگری گفت: پنج‌شنبه گذشته حسین یزدی از فعالان اصلاح‌طلب اصفهان به دلیل هماهنگ کردن عده‌ای برای حضور در مراسم ختم مادر رئیس دولت اصلاحات دستگیر شده که اژه‌ای گفت: هیچ‌کس با این عنوان بازداشت نمی‌شود و هماهنگی برای مجالس ترحیم نمی‌تواند دلیلی برای بازداشت یک فرد باشد.
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با اشاره به شعار سال 94 گفت‌: همدلی آرام آرام به وجود می‌آید برای مثال در موضوع هسته‌ای عده‌ای نگرانی جدی دارند چراکه ممکن است از یک سو از دشمن بدی دیده باشند، خلاف عهد دیده باشند و امریکا را دشمن خود و شیطان بزرگ بدانند پس نگران نامردی هستند.
اژه‌ای تأکید کرد: از سوی دیگر ممکن است این افراد در جریان جزئیات نباشند که در اینجا برای همدلی باید این موضوع هسته‌ای تشریح شود تا مسئولان نگران از موضوع آگاه شوند و بسیاری از مسئولان نیز در سطحی هستند که بتوان جزئیات را به آنها انتقال داد و بدین شکل موضوعاتی که ابهام دارد، تبیین خواهد شد و این توضیح و ابهام‌زدایی در راستای همدلی است.

  تعیین وقت دادگاه برای رسیدگی به شکایت یکی از صاحبان دم در حادثه بازداشتگاه کهریزک
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با اشاره به تعیین وقت دادگاه برای مرتضوی به علت شکایت یکی از صاحبان دم ماجرای بازداشتگاه کهریزک افزود: پرونده این شخص در رابطه با تأمین اجتماعی به طور کامل در دادسرا بررسی نشده و تعیین وقت صورت نگرفته است.
 
 عدم ارائه لیست اموال از سوی 3 نفر در دولت نهم و دهم

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود، در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در مورد اجرای اصل 142 قانون اساسی که مقامات را موظف کرده لیست دارایی‌های را خود در ابتدا و انتهای خدمت به رئیس قوه قضائیه اعلام کنند و چگونگی همکاری یا عدم همکاری دولت‌های نهم، دهم و یازدهم در این زمینه اظهار داشت: اصل 142 قانون اساسی بعضی از مقامات را موظف کرده که در ابتدای پذیرش سمت لیست دارایی خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کنند و پس از پایان خدمت نیز لیست اموال خود و خانواده‌شان را ارائه دهند که برخلاف حق افزایش نداشته باشد.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در دولت نهم و دهم، غیر از سه نفر همه افراد لیست اموال خود را اعلام کردند.
اژه‌ای ادامه داد: در دولت نهم ابراهیم عزیزی که در معاونت توسعه مدیریت بود، لیست دارایی‌های خود را اعلام نکرد؛ همچنین در دولت دهم علاوه بر همین فرد - ابراهیم عزیزی - محمدجواد محمدزاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین آقای ملک‌زاده که معاون رئیس‌جمهور و رئیس میراث فرهنگی بودند، لیست دارایی‌های خود را ارائه نکردند که البته چندین بار پیگیری شده است.
معاون اول قوه قضائیه به ارائه لیست اموال از سوی سایر افراد دولت نهم و دهم اشاره و تصریح کرد: غیر از پنج نفر که پرونده‌شان در حال رسیدگی است، بقیه لیست دارایی‌ها رسیدگی شده و افزایش من‌غیرحق تشخیص داده نشده است.
اژه‌ای در مورد دولت یازدهم گفت: لیست اموال از جانب همه کسانی که مشمول این اصل هستند از سوی دولت یازدهم ارائه شده البته تا پایان مسئولیت فرصت دارند که مجدد لیست اموال خود را ارائه دهند؛ البته چهار نفر در دولت یازدهم نواقصی در لیست‌شان بوده که اعلام شده تا رفع نقص شود.

  پرونده احمدی‌نژاد در حال رسیدگی است
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در مورد وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد گفت: بعضی از مقامات از جمله رئیس‌جمهوری اگر احیاناً اتهامی برایشان مطرح شود، این مورد در دادگاه مطرح می‌شود نه دادسرا لذا این مسئله در حال رسیدگی است و مدت زمان طی شده برای آن بستگی به دادیار دارد.
اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد پرونده جیسون رضائیان اظهار داشت: در مرحله اول چهار نفر از جمله خود این فرد و سه نفر دیگر تحت تعقیب بودند که نهایتاً پرونده یکی قرار منع تعقیب صادر شد و بقیه در حال رسیدگی است.

  در مورد رفع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات به صورت رسمی چیزی مطرح نشده است
 اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در ادامه هفتاد و هفتمین نشست خبری خود در خصوص اظهارات جهانگیری مبنی بر رایزنی برای رفع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات گفت: اطلاعی ندارم که ایشان با شخص خاصی صحبت کرده است ولی به صورت رسمی چیزی مطرح نشده، در حد یک اظهار امیدواری بوده است.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت دستیار ارشد رئیس‌جمهور گفت: دادستان ویژه روحانیت در این خصوص صحبت کرده‌اند و من چیزی اضافه بر آن ندارم، صحبت ایشان صحبت آخر بود.
معاون اول قوه قضائیه در خصوص پرونده میلیاردر نفتی گفت: کارهای زیادی با کمک دولت و بانک مرکزی در خصوص شناسایی اموال این فرد صورت گرفته و بخشی از اموال تحویل وزارت نفت شده است.
محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر اینکه ما در حال حاضر در مقام شناسایی آن اموال و ارزشیابی آنها هستیم، گفت: از جنبه استیفای حقوق دولت همه تلاش‌ها صورت گرفته و وزارت اطلاعات کمک‌های خوبی کرده، اموال قابل‌توجهی در داخل و خارج کشور شناسایی شده و در حال قیمت‌گذاری هستیم و هر مقداری که کار شناسایی تمام شود، در اختیار دولت قرار می‌گیرد.
سخنگوی دستگاه قضایی با تأکید بر اینکه هنوز کیفرخواستی در این پرونده صادر نشده است، گفت: قرار مجرمیتی صادر شده بود که جهت رفع نقص پرونده مجدداً برگشته است.
وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پرونده خبرنگار واشنگتن‌پست گفت: این پرونده در دادگاه انقلاب مطرح است و وکلای این خبرنگار در حال مطالعه این پرونده هستند.
وی افزود: توصیه من به قاضی این بود که به وکلای وی بگوید وقت بیشتری بگذارند تا کار مطالعه زودتر تمام شده و روز دادگاه مشخص شود.

  امیدوارم عربستان به قول خود در مجازات خاطیان عمل کند
اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر شکایت خانواده دو نوجوان ایرانی که در عربستان مورد تعرض قرار گرفته بودند، به قوه قضائیه و همچنین اخباری مبنی بر خودکشی آنان گفت: کاری که در عربستان صورت گرفت کاری زشت، خلاف قانون، اخلاق، شرع و عرف بود که به شدت باید تعقیب شود و دولت، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت این موضوع را پیگیری می‌کنند.
وی افزود: اگر گفته‌ها صحیح باشد طرف مقابل نیز قول داده است که خاطیان را به اشد مجازات برساند.
اژه‌ای در رابطه با موضوع خودکشی دو نوجوان نیز گفت: این مطلب به هیچ‌وجه صحت ندارد و نباید به این موضوع دامن زد، ضمن اینکه دولت بحمدالله در حال پیگیری موضوع است و امیدواریم عربستان به قول خود مبنی بر مجازات خاطیان عمل کند.
 اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در رابطه با اظهارات اخیر رئیس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر ظلم به زندانیان و انجام رفتار خشن در زندان‌های کشور گفت: چنانچه این ادعا بدون استناد باشد، می‌تواند در زمره تهمت و تشویش اذهان عمومی قرار بگیرد. پس توصیه می‌کنم افراد اگر مطلبی مستند دارند ارائه دهند تا در این صورت موضوع دنبال شده و اگر ظلمی صورت گرفته باشد حق فرد استیفا شود و با مرتکبین برخورد صورت گیرد.
وی افزود: لیکن در این موضوع بیان این مسئله به شکل کاملاً کلی خلاف است و صحیح نیست.

  تعدادی از افراد در پرونده حادثه شیراز احضار و بازجویی شدند
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در مورد حادثه شیراز گفت: در موضوع شیراز، شورای تأمین خود استان و دادستان نیز وارد شد و در این زمینه پرونده تشکیل شد، تعدادی احضار، افرادی بازداشت و با قرار آزاد شده‌اند.
وی در پایان نشست خبری خود در مورد حادثه تروریستی حمیدیه هم اظهار داشت: هیچ‌کس به بازداشتگاه نمی‌رود و دستگیر نمی‌شود مگر با حکم قانون، پرونده تشکیل شده، در حال بررسی است و در دستگاه قضایی است و امیدواریم دادگستری سریع‌تر پرونده را تکمیل و به دادگاه بفرستد.

  
  

آی قصه قصه قصه

نون و پنیر و پسته

علی بازم کناره عکس بابا نشسته

درد و دلش با بابا ببین چقدر باصفاست

اسم خودش علی و اسم باباش مصطفاست

همون علی که قلبش یه تیکه از آهنه

اسم فامیل اونا احمدی روشنه

میگه ببین باباجون حال ماها عالیه

فقط توی خونمون جای شما خالیه

امروز توی مدرسه دوباره بیست گرفتم

آقا معلم زیرش نوشت که من فرشتم

حال مامان باباجون بگی نگی غمینه

غصه زیاد میخوره کارش فقط همینه

همیشه توی اتاق زل میزنه به عکست

همون عکسی که منم هستم کنار دستت

میگه با چشم گریون خوش به حالت مصطفی

نمی بینی که شده رهبر غریب و تنها

خوش به حالت که رفتی نموندی که ببینی

تو هم مثل بعضی ها دست به سینه بشینی

یه عده ای اومدند با یه کلید تدبیر

هسته ای ماها رو بستند با قفل و زنجیر

یه عده ای اومدن پا رو … گذاشتن

دست مریزاد به همه هیچ چیزی کم نذاشتن

هیچ چیزی کم نذاشتن هرچی که داشتیم دادن

معاهده ، راکتور ان پی تی رو هم دادن

اونچه که بود مصطفی حق مسلم ما

دادن به دست دشمن آدمای بی …

خوش به حالت مصطفی رفتی به عرش اعلا

ندیدی که هسته ای شد به کام دشمنا

خوش به حالت ندیدی با یه فوت و دوتا فن

آب سنگین اراک رو چطور دادن به دشمن

بابا، میگفتش مامان اگه آروم بشینیم

تعلیق هسته ای رو تا عمر داریم می بینیم

من نمی فهمم بابا معاهده ، ان پی تی

میگفت که تعلیق شده! بابا تعلیق یعنی چی؟؟!!

مامان میگفت که یعنی یه عده ای بی …

پا گذاشتن رو خون پاک همه شهیدا

اینو بدون عزیزم حقی که مال ماهاست

عصاره ی خونیه که از همه شهیداست

میراثی که باباتو دوستاش به جا گذاشتن

یه عده … به روشون پا گذاشتن

انتقاد از اونا هم یه جور بازی با مرگه

سرش بالای داره هرکی که اهل درده

هرکی که اهل درده باید ساکت بمونه

چشم و گوشو ببنده فقط آواز بخونه!!

مگه میشه باباجون ساکت و بی صدا موند؟؟!!!

یا منتظر اعجاز از طرف خدا موند؟؟!!

باید یه کاری کنیم اینجوری هم نمیشه

اینقده ساکت شدیم تیشه زدن به ریشه

به نقل از مبارز کلیپ[با تشکر از روح الله خادمی]


94/1/24::: 1:54 ع
نظر()
  
  
  

امام خامنه ای (مدظله) : (( هسته ای بهانه است )) .


  
  

با مشت و چنگ و دندان ، دشمن زخانه راندیم

اما به ماهواره ، تا خانه اش کشاندیم


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >