سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند باش، یا دانشجو، یا شنونده، و یا دوستدار آنان . پنجمین مباش که هلاک می شوی . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :9
کل بازدید :316327
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/1/9
4:57 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
دانشجو پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته
فاجعه منا

روز عید بزرگ قربان بود ولی دیگر عیدها هم بدون وجود «او» رنگی از شادی ندارند! روزهای عید هم انگار دریافته‌اند که شادمانی حقیقی و دائمی، منوط به حضور و ظهور اوست.
این قلم ناتوان، چه می‌تواند بگوید از غم بزرگ آخرین حجت پروردگار در روز عید قربان امسال. روزی که مهمانان پروردگار رحمان، از همه‌جای دنیا برای انجام مناسک حج، گرد هم آمدند تا دلهایشان را محلی برای تابش نور هدایت قرار دهند و با امنیت خاطر و آرامش روان به آغوش خانواده‌های خود برگردند، اما فاجعه‌ی سرزمین منا، «اندوهی بزرگ در جهان اسلام، پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است.»[1]
حالا دیگر بیش از گذشته می‌توان درک کرد که تا حضرتش ظهور نکند وضع مسلمین و بلکه اوضاع دنیا درست نخواهد شد. چه دردناک است که امروز، حرمین شریفین مکه و مدینه را در اشغال آل‌سعود وهابی می‌بینیم که جان و امنیت مسلمین، کمترین ارزشی برای آنها ندارد.
واقعه‌ی هولناک سرزمین منا حتی به وجهه و چهره‌ی نورانی و تابناک اسلام عزیز هم ضربه زده و در چشم جهانیان، بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمین را به محلی برای قربانی‌شدن و عزادارشدن مسلمانان تبدیل کرده است! موضوعی که کاملاً منطبق با سیاست‌های اسلام‌هراسی در دنیاست. و چه چیزی دردناک‌تر از این مساله است؟! و چه کسی نسبت به آبروی اسلام، حساس‌تر و دل‌سوزتر از امام عصر(علیه‌السلام) است؟
چه بسیار حاجیانی که با یک یا چند همراه به این سفر معنوی رفتند ولی اکنون باید بدون آنها برگردند! چه بانوانی که همسرانشان را از دست دادند و چه برادرانی که در سوگ برادرشان نشستند. چه بسیار خانواده‌هایی که برای استقبال از عزیزان خود و انجام مراسم ولیمه، آماده می‌شدند ولی اکنون باید در تدارک پارچه‌نوشته‌های عزا و مراسم سوگواری باشند!
«این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)»[2] باید تسلیت گفت؛ چراکه کشته‌شدگان، افرادی بودند که به‌خاطر دارابودن مقام ایمان، مخاطب سلام حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) بودند[3] و هنوز عطر زیارت حرم نبوی از وجودشان قابل استشمام بود.
دل داغدار امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را فقط پروردگار عالَم می‌تواند تسلّی دهد چرا که ابعاد این مصیبت‌ بزرگ، بسیار فراتر از حد تصور ماست و بنطر نگارنده، مرهم این زخم و زخم‌های مشابه در جهان اسلام، فقط و فقط، ظهور آخرین حجت پروردگار است.
اعلام عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب و نایب امام زمان(علیه‌السلام) نشان از عمق این فاجعه‌ و مصیبت دارد: «اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه‌ی خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامی‌اش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم.»[4]

پی‌نوشت:
[1] بخشی از پیام امام خامنه‌ای به مناسبت فاجعه‌ی عظیم منا
[2] همان
[3]«وَإِذَا جَاءکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِنَا فَقُلْ سَلاَمٌ عَلَیْکُمْ...» (انعام/54) «و چون کسانى که به آیات ما ایمان دارند نزد تو آیند، بگو: سلام بر شما»
[4] بخشی از پیام امام خامنه‌ای به مناسبت فاجعه‌ی عظیم منا


94/7/5::: 11:56 ص
نظر()