سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بر ملک دست یافت تنها خود را دید و از دیگران رو بتافت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :36
کل بازدید :317423
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/18
4:27 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته

 

حجت الاسلام حسن رجبی استاد حوزه علمیه شاهرود ضمن عرض تسلیت وفات عقیله بنی هاشم، حضرت زینب (س) را از جمله شخصیت های تاثیرگذاری عنوان کرد که در ماندگاری و جاودانی نهضت عاشورا نقش بی بدیل داشته است و گفت: این بانو از نادرترین بانوان تاریخ اسلام است که در دامان پر مهر و محبت فاطمه زهرا(س) و حضرت امیرالمومنین علی (ع) تربیت یافته و درس زندگی را آموخته است. زینب (س) امین پدر و محرم راز برادر بود . وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زینب (س) در نزد پدر اظهار کرد: حضرت زینب (س) امین پدر بود وی هر گاه بر پدر وارد می شد، امام علی (ع) از جای خود بر می خاست و آن حضرت را با احترام زیاد در جای خود می نشاند. استاد حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه بعد از شهادت حضرت علی (ع) نیز حضرت زینب نزد برادرانش امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از منزلت ویژه ای برخوردار بود افزود: این دو امام نهایت احترام را در حق خواهر روا می داشتند و تمام تلاش آنها بر این بود که حضرت زینب (س) متوجه مصایب و مشکلاتی که برایشان پیش می آید نشود و ناراحت نگردد. رجبی علاقه و محبت بین امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) را علاقه ای متقابل و استثنایی عنوان کرد و بیان کرد: امام حسین (ع) فوق العاده حضرت زینب (س) را عزیز و گرامی می داشت تا جایی که محرم راز و امین امام حسین(ع) بود و اسرار امامت را به ایشان سپرد.
زینب (س) در حجاب و عفاف یگانه روزگار بود
وی حجاب و عفت را یکی از فضایل حضرت زینب بر شمرد و اذعان داشت: حضرت زینب (س) زینب در حجاب و عفاف، یگانه روزگار بوده است و تا پیش از واقعه عاشورا و ماجرای اسارت هیچ فرد نامحرمی آن حضرت را ندیده بود.
استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: اهمیت ویژه حضرت زینب به حجاب و عفت تا جایی بود که هنگامی می خواست به مسجدالنبی کنار قبر رسول خدا(ص) برود، علی(ع)دستور می داد شب برود و به امام حسن و امام حسین(ع) می فرمود همراه خواهرشان باشند.
در وادی صبر و استقامت زینب (س) یکه تاز میدان است
رجبی یکی دیگر از فضایل حضرت زینب (س) را صبر و استقامت دانست و تصریح کرد: صبر و ثبات شگفت انگیز و غیر قابل وصف آن حضرت همگان را به تعجب واداشته است، زینب (س) از پنج سالگی با مصیبت آشنا شد و داغ عزیزترین کسان خود را یکی پس از دیگری دید ولی در برابر تمام این مصیبت ها صبر و ایستادگی کرد.
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در وادی صبر و استقامت یکه تاز میدان است گفت: در بزرگی صبر، بردباری و شکیبایی آن حضرت هیم بس که در روز عاشورا وقتی در برابر پیکر خونین و نورانی برادرش امام حسین (ع) قرار گرفت رو به آسمان کرد و گفت: بار خدایا! این اندک قربانی و کشته در راه خودت را از ما (خاندان پیامبر) بپذیر.
ماندگاری نهضت عاشورا مدیون شجاعت زینب (س) است
این استاد حوزه علمیه شجاعت و قهرمانی را از دیگر فضایل حضرت زینب (س) برشمرد و اظهار کرد: اگر ذره ای ترس از حکومت یزید در وجود حضرت زینب (س) راه پیدا می کرد، نهضت کربلا چنین پیروزی به ارمغان نمی آورد.
رجبی خطبه های افشاگرانه حضرت زینب (س) بر ضد دستگاه امویان و گفتار صریح و کوبنده اش برای دفاع از نهضت حسینی در هر فرصتی و صلابت و ایستادگی بی نظیر آن حضرت در کوفه و شام را بیانگر قهرمانی و شجاعت آن حضرت عنوان کرد و افزود: زینب(س) به عنوان بانوی نمونه کربلا و خطیب پیام رسان خون شهیدان در پیشانی اسلام تابید و جهاد و دفاع آن حضرت از اسلام به ابدیت پیوست.