سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخت‏ترین گناهان آن بود که گنهکار آن را خوار بشمرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :31
بازدید دیروز :107
کل بازدید :317248
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/14
2:47 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته

حراج نوروزی خدمات زیبایی در کمین سلامت


در روزهای پایانی سال فقط بنگاه‌های اقتصادی نیستند که به دنبال جلب مشتری بیشتر به برگزاری حراج و ارائه تخفیف ویژه نوروز اقدام می‌کنند بلکه شاهد سیل پیامک‌ها و تبلیغات متعدد کلینیک‌های زیبایی و پوست هستیم که افراد را برای داشتن چهره‌ای جدید و جوان در سال جدید ترغیب می‌کنند و برای این جشنواره نوروزی تخفیف‌های متنوعی هم در نظر گرفته‌اند. هر چند با سر زدن به مطب جراحان زیبایی درمی‌یابید که حتی بدون در نظر گرفتن مشوق تخفیف، این گروه از پزشکان در این روزهای آخر سالی وقت سر خاراندن ندارند.

«سال نو چهره نو» ترفند جدیدی است که با هضم جامعه در ظواهر و تجملات توانسته است تعداد قابل‌توجهی از افراد را به سمت کلینیک‌های زیبایی بکشاند؛‌افرادی که می‌روند تا با تزریق ژل یا استفاده از انواع پروتز در سال تازه در کنار تغییر دکوراسیون خانه چهره تازه‌شان را هم به رخ فامیل و دوست و آشنا بکشند.

علاوه بر این خیلی از افراد می‌خواهند در دید و بازدیدهای نوروز 94 برای نخستین بار از بینی عمل‌کرده‌شان رونمایی کنند و برخی دیگر با بهره‌برداری از تعطیلات نوروزی برای استراحت و گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل، این رونمایی را به آغاز سال کاری تازه موکول می‌کنند. به هر حال استقبال گسترده از جراحی زیبایی برای داشتن چهره جدید در سال تازه موجب شده است متخصصان زیبایی و کلینیک‌‌های  پوست و مو در روزهای آخر سال اگر سرشان از سایر اصناف شلوغ‌تر نباشد، ‌خلوت‌تر نیست.

 افزایش دو برابری بار کاری جراحان زیبایی
این بار مثل همیشه پای شبکه‌های اجتماعی در میان است. هرچند انواع و اقسام تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات پیامکی و تبلیغات رسانه‌ای را هم نباید نادیده گرفت اما این تبلیغات در مجموع موجب شده است به گفته دکتر حامد باطنی فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تمایلات مردم برای انجام جراحی زیبایی در ایام نوروز به قدری افزایش ‌یابد که از چند ماه قبل و تقریباً اواسط سال برای انجام جراحی در این ایام وقت رزرو ‌کنند. وی برای آنکه این شلوغی را بهتر نشان دهد، می‌افزاید: ‌به طور مثال اگر یک متخصص جراح پلاستیک و زیبایی در ایام عادی ماهانه میانگین 25 تا 40 عمل جراحی را انجام می‌دهد، این آمار در اسفندماه که نزدیک به آغاز سال جدید است به 60 تا 70 جراحی می‌رسد. به گفته این عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، این آمار در بین افراد غیرمتخصص که با هزینه بسیار کم جراحی زیبایی را انجام می‌دهند، بیشتر هم هست، به گونه‌ای که تا پنج برابر بیش از آمار افراد متخصص عمل جراحی انجام می‌دهند.

 بازار داغ بوتاکس‌های تقلبی در بازار عید
طبق آمار و اطلاعات انجمن جراحان پلاستیک، روزانه در تهران به طور متوسط بین 2 تا 3 هزار نفر زن و مرد برای تزریق بوتاکس به مطب‌ها و کلینیک‌های پوست و زیبایی مراجعه می‌کنند که البته مردان هم تعدادی از این مراجعه‌کنندگان را تشکیل می‌دهند و تزریق آن بین 150 تا 250 هزار تومان هزینه دارد. فقط در تهران سالانه بیش از 100 میلیارد تومان، صرف زیبایی از طریق تزریق بوتاکس می‌شود. تزریق بوتاکس، ‌ژل و چربی اما فقط به مطب پزشکان و کلینیک‌‌های  زیبایی محدود نمی‌شود و به جز ورود پزشکان غیرمتخصص در حوزه زیبایی به وادی اعمال جراحی زیبایی و انواع تزریق‌ها، آرایشگاه‌های زنانه نیز پاتوق افرادی است که می‌خواهند در سال تازه چهره‌ای تازه داشته باشند به خصوص اینکه از این طریق ارزان‌تر هم به مقصد می‌رسند. این در حالی است که رئیس سازمان غذا و دارو درباره تزریق بوتاکس توسط غیر پزشک هشدار می‌دهد. بنا به تأکید رسول دیناروند این قبیل مراکز به دلیل ارزان بودن عمدتاً از داروهای غیراستاندارد و غیرمجاز استفاده می‌کنند که در مواردی با مخاطراتی از قبیل حساسیت و آلرژی‌های شدید همراه است.

علاوه بر این مواد تقلبی و قاچاق توسط افرادی به مشتری تزریق می‌شود که آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند. وی تصریح می‌کند: نتایج چنین فرآیندی شکایت‌هایی است که توسط افراد آسیب‌دیده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی کشور و قوه‌قضائیه وجود دارد. دیناروند تصریح می‌کند: متأسفانه بسیاری از بوتاکس‌های موجود در بازار، از طریق غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود که استفاده از آنها عوارض جدی برای پوست صورت دارد.  حتی اگر در دام شیادان هم نیفتیم، بوتاکس تنها شش ماه می‌تواند چهره را جوان‌تر کند و جراحی زیبایی بینی و افتادگی پلک و غیره نیز با مرور زمان اثرشان را در زیبایی چهره از دست می‌دهند و چهره شما دوباره در سرازیری پیری خواهد افتاد پس دویدن در این مسیر فقط ما را از نفس می‌اندازد.

نویسنده : زهرا چیذری