سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیراگاه چشمها به صاحبانش دروغ می گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :25
کل بازدید :317780
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/29
10:12 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته
نویسنده : محمدصادق عابدینی 

بازی ضد ایرانی «یگان ببر» در مورد رویارویی ایران با نیروهای مشترک عربی و شکست نیروی قدس در یک ماجرای نظامی و اطلاعاتی، توسط شرکت امریکایی kumagames عرضه شده است. بازی که سایت‌های سعودی کاربران خود را به بازی آن تشویق می‌کنند. قطعا تولید این بازی ضد ایرانی با حمایت عربستان و دلارهای نفتی‌سعودی‌ها انجام شده است.
به گزارش«جوان»، بازی‌های آنلاین به دلایل مختلفی از جمله امکان ایجاد بازی شبکه‌ای و چند نفره، جذابیت‌های فراوانی دارند. این بازی‌ها با افزایش دسترسی و بالا رفتن سرعت ارتباط توسعه خوبی پیدا کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین انواع بازی‌های آنلاین را بازی‌های اکشن و استراتژیک تشکیل می‌دهند.

   شرکت امریکایی و بازی‌های ضد ایرانی
 شرکت امریکایی kumagames که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری فعالیت دارد که بخشی از آن را بازی‌های آنلاین تشکیل می‌دهد. بازی‌های این شرکت کامپیوتری اکثراً اکشن جنگی بوده و تلاش دارد تا بازی‌هایی تولید کند که با موضوعات روز بین‌المللی قرابت داشته باشد یعنی همان سیاستی که هالیوود در سینما دنبال می‌کند.
در این رویکرد تلاش می‌شود اهداف سیاسی دولت امریکا مانند ایجاد زمینه برای جنگ و اشغال ابتدا در قامت یک فیلم یا سریال و حالا در قالب بازی‌های کامپیوتری عرضه شود. گرچه هیچ گاه کیفیت بازی‌های شرکت کوما در حد سری بازی‌های Battlefield  نیست که در نسخه سوم آن حمله به ایران شبیه‌سازی شده بود اما این شرکت تلاش کرده تعداد بازی‌های ضد ایرانی خود را هر روز بیشتر کند. «آزادی گروگان‌ها در ایران» و «حمله به ایران» دو نمونه دیگر از بازی‌های ضد ایرانی کوما هستند.

   همکاری با سیا و جاسوسی از ایران
البته شرکت کوما نام آشنایی در زمینه مسائل امنیتی به شمار می‌رود. همکاری این شرکت با سازمان سیا زمانی فاش شد که یکی از اعضای ایرانی آن به نام «امیر میرزایی حکمتی» در ایران دستگیر شد. وی در اعترافات خود به همکاری با سیا اذعان داشت و هم اکنون نیز به رغم درخواست امریکا برای استرداد وی، دوران محکومیت 10 ساله خود را در زندان می‌گذراند.

  ترور نافرجام پادشاه عربستان حین بازی فوتبال!
بازی «وحده النمر» (یگان ببر) یکی از جدیدترین محصولات این شرکت کوما است. این بازی کاملاً عربی 20 قسمت دارد. مجله مهر درباره این بازی می‌نویسد: در این بازی حین برگزاری مسابقه فوتبال بین دو تیم عراق و عربستان، گروهی قصد دارند پادشاه عربستان را ترور کنند. اما با اطلاع و اقدام به‌موقع ببرها این طرح ناکام مانده و پادشاه عربستان از ترور جان سالم به درمی‌برد. او پس از این اتفاق به یکی از حامیان مالی گروه ببرها تبدیل‌شده و در نبرد با تروریست‌ها از آنها حمایت می‌کند!
در اقدام بعدی از سپاه قدس ایران درخواست می‌شود تا با ایجاد جنگی صوری و ساختگی میان بحرین و ایران، پای گروه ببرها را به منطقه بازکرده و در آنجا آنها را نابود کنند!
به دستور سردار فربد (از فرماندهان رده بالای سپاه قدس) و با هماهنگی پادشاه بحرین، طی یک‌سری عملیات از پیش تعیین‌شده، جنگنده‌های بحرینی به جنگنده‌های ایرانی حمله کرده و بدین ترتیب آتش جنگ در منطقه افروخته می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، گروه ببر برای بررسی بحران به منطقه اعزام می‌شوند تا اوضاع مشکوک پیش‌آمده را بررسی کنند. زیرا طبق ادعای فرمانده آنها، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران تنها مسئولیت ایجاد آشوب در مناطق و کشورهای خارج از ایران را عهده‌دار است و تحریک ایران برای ورود به یک جنگ آن‌هم از طرف سپاه قدس موضوعی بسیار عجیب و مشکوک به نظر می‌رسد. گروه ببر برای پیگیری موضوع با یکی از مسئولان ایرانی تماس گرفته و او از شکاف درونی نظام با آنها سخن می‌گوید و رفتار سپاه قدس را خارج از کنترل نظام معرفی می‌کند.
در همین زمان که گروه ببر رایزنی با مقامات ایرانی را آغاز کرده، ناو جماران خود را برای حمله به اهدافی در بحرین آماده می‌کند، اما در آخرین لحظه، این فتنه با درایت روحانیت کشف و آتش جنگ فروکش می‌کند. سردار فربد و همدستانش در سپاه قدس دستگیر می‌شوند (عده‌ای از آنها پیش از دستگیری اقدام به خودکشی می‌کنند) و بدین ترتیب عملیات تروریست‌ها بازهم با شکست مواجه می‌شود!

   عربستان به دنبال انتقام مجازی
این بازی در شرایطی که عربستان سعودی به یمن تجاوز کرده است، در سایت‌های مرتبط با دولت سعودی تبلیغ می‌شود. پروپاگاندایی که سعودی‌ها با ایجاد آن در پی وارونه جلوه دادن حقایقی هستند که در سطح بین‌المللی در جریان است. مخصوصاً اینکه کمک‌های مستشاری ایران در جنگ میان دولت‌های عراق و سوریه با تروریست‌های داعش و القاعده باعث شده تروریست‌های مورد حمایت سعودی‌ها شکست‌های سنگینی را متقبل شوند و حالا در فضای مجازی امریکایی‌ها این امکان را برای سعودی‌ها فراهم کرده‌اند تا انتقامی خیالی از این شکست‌ها بگیرند.


  
  

رئیس کل نظام پزشکی در اظهاراتی عجیب درباره عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد!

 شمشیرهایی که پخش تلویزیونی سریال طنز «در حاشیه» مهران مدیری در حال تیز شدن بودند حالا برای زورآزمایی علیه صدا و سیما و این سریال تلویزیونی از رو بسته شده‌اند؛ ظاهراً سازمان نظام پزشکی کشور در حال آماده‌سازی لشکر پزشکان برای تجمع حضوری و اعتراض به پخش آخرین سریال مدیری و تنها سریال طنز تلویزیون در شب‌های آتی است.
به گزارش «جوان»، سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان نهادی که از همان روزهای اول کلید‌خوردن سریال طنز مهران مدیری علیه ساخت آن اقدام به نامه‌نگاری و اعتراض کرده بود به تازگی یک بخش نظرسنجی را به سایت خود اضافه کرده و در آن با این ادبیات که «آیا در اعتراض حضوری (با کسب مجوزهای لازم)‌ به پخش برنامه هتاکانه «در حاشیه» و رویه صدا و سیما، به‌صورت قطعی حضور می‌یابید» ‌از پزشکان خواسته است تا با ثبت شماره نظام پزشکی خود در این رأی‌گیری شرکت کنند. این پرسش سازمان نظام پزشکی از پزشکان گویای تلاش‌های این سازمان برای سازماندهی اعتراضات خیابانی و حضوری پزشکان علیه سریال «در حاشیه» مهران مدیری طی روزهای آتی است.

اعتراض به «در حاشیه» و پخش یک گزارش در شبکه خبر

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور پیشتر هم در نامه‌ای به معاون سیمای رسانه ملی خواستار جلوگیری از خدشه‌دار شدن جایگاه جامعه پزشکی در پخش برنامه‌های طنز و انتقاد از سریال جدید مدیری شده بود. علیرضا زالی حالا یک بار دیگر دست به قلم شده و این بار به رئیس رسانه ملی نامه نوشته و اعتراض خود را به صدا و سیما به گوش سرافراز رسانده است. البته در نامه جدید زالی، اعتراض تنها به سریال مدیری ختم نمی‌شود بلکه پخش گزارشی در شبکه خبر درباره جامعه پزشکی و در کل رویکرد و رویه صدا و سیما در قبال این جامعه نیز هدف اعتراض رئیس سازمان نظام پزشکی کشور قرار گرفته است. این نامه و اظهارات جدید زالی در کنار نظرسنجی جدید سازمان نظام پزشکی کشور علیه صدا و سیما و سریال مدیری حالا از تلاش سازمان نظام پزشکی برای گمانه زنی درباره میزان و شمار پزشکان معترض به رسانه ملی حکایت می‌کند تا چنانچه تعداد معترضان قابل توجه بود، اعتراض از قلم و کاغذ، به اعتراض حضوری تغییر شکل دهد.
«در حاشیه» از روز ششم فروردین روی آنتن شبکه 3 سیما رفته است؛ این سریال داستان سه پزشک است که هر کدام در این حرفه مشکلات خاص خود را دارند؛ مدرک پزشکی یکی از آنها که در دانشگاهی فیلیپینی درس خوانده معادل مدرک سیکل ایران است؛ دیگری پزشک و جراح زیبایی است که صورت بیمارانش را خراب کرده و سابقه خوبی در جراحی‌های زیبایی ندارد و پزشک سوم در شاخه‌ای از پزشکی درس خوانده که در ایران شناخته شده نیست. این سه تن به ناچار بیمارستانی به نام «حاشیه» را تأسیس می‌کنند و در قسمت‌های آتی این سریال در تدارک تجهیز این بیمارستان و جذب نیرو بر می‌آیند.
«در حاشیه» مهران مدیری هنوز روی غلتک نیفتاده است و آن طور که اکثر مردم می‌گویند پشت صحنه‌هایش بیشتر از خود سریال مایه خنده است اما به سبک کارهای قبلی مدیری انتظار می‌رود که با رو به جلو رفتن این سریال، لحظات طنز و کشش آن نیز بیشتر از پیش شود.

دیوار سریال‌های طنز کوتاه است

«در حاشیه» با تمام داشته‌ها و نداشته‌هایش، مایه رنجش خاطر صنفی است که به آن پرداخته شده است؛ اینکه چرا و چگونه مردم هم از اینکه «در حاشیه» در همین قدم‌های اولیه و به این سرعت اعتراض پزشکان را برانگیخته متعجب هستند چراکه زبان گزنده مهران مدیری و تیم نویسنده‌اش که معمولاً در دیالوگ شخصیت‌های سریال‌هایش بروز پیدا می‌کنند هنوز در این سریال دیده نشده است. با توجه به حساسیت‌هایی که از سوی وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پزشکی کشور مشاهده شده هم بعید است مدیری با چند دیالوگ جنجالی علیه جامعه پزشکی کشور، چراغ سبز تلویزیون و حمایت‌های رسانه ملی برای پخش بلامانع سریالش را ناسپاسی کند. نکته‌ای که انتقاد و اعتراض پزشکان را در پی داشته نمایش چند پزشک در قالب شخصیت‌هایی لاابالی است که با حرکات و ژست‌هایشان مایه طنز و خنده و البته ظاهراً بی‌احترامی به جامعه پزشکان شده‌اند. پزشکی گفته است که چرا مدیری به جای صنف پزشکان، ‌قلیان‌کشی قهرمانان ورزشی یا اختلاس رئیس بانک ملی یا آرایشگاه‌های زنانه را سوژه نمی‌کند!
اینکه صدا و سیما چرا برنامه و سریال طنز کم می‌سازد، انتقادی است که معمولاً مردم به رسانه ملی وارد می‌کنند اما ساخت سریال طنز در ایران همواره چیزی نبوده جز قدم گذاشتن در محدوده‌ای خطرناک و راه رفتن بر لبه تیغی که ممکن است هر دم منجر به ضرر و زیان‌هایی برای عوامل برنامه‌ساز و حتی صدا و سیما شود. این فضای محتاطانه و پر ریسک و خطر، ناشی از رفتارها و حساسیت‌هایی است که اقوام و اصناف مختلف نشان داده‌اند و آن را در فرهنگ عمومی کشور تبدیل به یک عرف کرده‌اند؛ اینکه عینک بدبینی بر چشم بزنی، شمشیرت را از رو ببندی و مو به موی دیالوگ‌ها و جزئیات سریال مربوط به صنف و قومیت خود را زیر ذره‌بین بگذاری. این بحث‌ها و تعصبات صنفی و حساسیت بر سر کوتاه و بلند بودن دیوار اصناف همیشه وجود داشته‌ است. سال‌ها است که این دژهای تدافعی در مقابل ساخت سریال‌های طنز و غیر طنز صنفی و قومی در حال ساخته شدن هستند. سریال‌های تلویزیونی «ساختمان پزشکان» و «سرزمین کهن» و فیلم سینمایی «شوکران» از جمله آثاری هستند که پیشتر اعتراض اصناف مرتبط با محتوای موضوعی خود را در پی داشتند.
 
 رسانه ملی و تاریخ تعصبات صنفی و قومی

«ساختمان پزشکان» به کارگردانی سروش صحت که از شبکه سوم سیما پخش می‌شد مجموعه طنز تلویزیونی بود که در موردی مشابه اعتراض صنف و جامعه پزشکی را در پی داشت. پخش سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی در سال 92 هم پیش از آنکه در بررسی وقایع تاریخی - سیاسی – اجتماعی ایران به مقصد مشخصی برسد و در همان قسمت‌های نخست بنا به اعتراض مردم مناطق و استان‌های بختیاری‌نشین کشور متوقف شد. فیلم سینمایی «شوکران» به کارگردانی بهروز افخمی نیز محصول سال 1377 سینمای ایران است که در زمان خود اعتراض صنف پرستاران را در پی داشت.
این قبیل اعتراضات گاه کارایی خود را داشته‌اند و در مورد اعتراض مردم قوم بختیاری منجر به توقف پخش یک سریال شده‌اند و گاه نیز توجه‌ها را بیشتر از قبل بر محتوای یک فیلم یا سریال معطوف کرده‌اند همچنان که حواشی فیلم «شوکران» در زمان خود نقش مؤثری در فروش خوب 300 میلیونی آن داشت. حالا که سازمان نظام پزشکی مصمم به خراب کردن دیوارهای سریال «در حاشیه» مهران مدیری و حتی رجوع به نهادهای امنیتی و قضایی است اینکه صدا و سیما تسلیم خواسته این سازمان شود یا آنکه بر مواضع قبلی خود پابرجا بماند، مشخص نیست اما بعید به نظر می‌رسد که عموم مردم موافق خواسته‌های نظام پزشکی و توقف پخش تنها سریال طنز تلویزیون در شب‌های آتی باشند؛ آن هم به این بهانه که رابطه بین پزشک و بیمار تخریب می‌شود. به هر حال این مردم خودشان فرق بین دنیای طنز و جهان واقعیت را بهتر تشخیص می‌دهند.

  
  

چند روز پس از عید 58 روزنامه ها در صفحات میانی خود نامه‌ای از دختر انقلابی رضاخان خطاب به امام خمینی(ره) منتشر کردند که پس از سال‌ها در لابلای مطالب خواندنی این روزنامه‌ها جلب توجه می‌کند.

 در راستای انتشار گزارش های ویژه روزنامه های کیهان و اطلاعات در سالهای پر اتفاق 57 و 58 در آخرین گزارش از سلسله مطالب «عید انقلاب در آینه مطبوعات»، یکی از گزارش های مهم روزنامه اطلاعات در آن روزها را بازخوانی خواهیم کرد؛ گزارشی از نامه صدیقه سوادکوهی دختر رضاخان به امام خمینی (ره) در روزهای پس از پیروزی انقلاب.

در نامه صدیقه که روزنامه اطلاعات متن آن را منتشر کرده، آمده است: «اینجانب صدیقه دختر رضاخان (رضاشاه سابق) و زهرا سوادکوهی می باشم که با انگیزه تلفن مورخه سه شنبه اول اسفند 57 خانمی که خود را از کمیته آن امام به من معرفی کرد و گویا من بی نام و نشان را که از مردم طبقه سوم اجتماع نیز محروم ترم با شاهزاده خانم‌های معروف پهلوی اشتباه گرفتند و به کمیته احضارم کردند. لذا مصدع اوقات گرانبهای شما شدم در حالی که اکنون مجال رسیدگی به این امور نیست.»

روزنامه های نوروزی

 

 

در ادامه این نامه آمده است: «اینجانب بنا به وظیفه شرعی خود در روز ششم تشریف فرمایی آن حضرت موفق به زیارت شدم ولی حال که احضار گردیدم چه بهتر که این سعادت از نزدیک دست دهد تا جریان 20 سال مبارزه حق طلبانه از دستگاه بی عدالت دربار و طبقه حاکمه است نخست وزیری هویدا را به عرض برسانم. پرونده دادخواهی در مورد اثبات نسب و احقاق حق خود را که بنا بر امر مرجع تقلید شیعیان آن زمان مرحوم حضرت آیت الله بروجردی به جریان انداخته ام در تمام مراجع صلاحیت دار کشور نظیر اداره معاضدت قضایی شعبه اول دادگاه‌های شهرستان تهران، شعبه 6 دادگاه استان مرکزی و شعبه هفتم دیوان عالی کشور و دادگاههای کرمانشاه، همدان، مازندران، وزارت دربار، کمیسیون عرایض دربار، سازمان امنیت و... سابقه طولانی دارد. ضمنا چون مرحوم آیت الله بروجردی به من فرمودند در نهایت سیدی شما را یاری خواهد کرد، من ابتدا فکر کردم منظورشان امام جمعه سابق تهران است. پس از ملاحظه منزل و دم و دستگاه درباری و بریز و بپاش ایشان متوجه شدم او نیست و با تلفن پریروز دستگیرم شد آن سید یاری کننده زعیم و مرجع عالیقدر شیعیان فعلی می‌باشد. علی هذا من فاقد شناسنامه هستم به جهت اینکه وزارت دربار گفتند که شوهرش مصدقی است و اشرف پهلوی هم گفت ما این خواهر بیسواد که با لهجه صحبت می‌نماید را نمی توانیم شناسنامه پهلوی دهیم ناچار تقاضا کردم شناسنامه پهلوی نمی خواهم با شناسنامه مادرم که سوادکوه است به من شناسنامه بدهید آن هم پس از تشریفات اداری از دربار به وزارت دادگستری سپس به اداره ثبت احوال ارسال کردم که آنها هم اظهار داشتند باید یک مقام صلاحیت دار دستور بدهد.»

در بخش پایانی از این نامه آمده است: «به علت پیگیری 20 ساله نه تنها چیزی دست مرا نگرفت بلکه بیش از 40 هزار تومان قرض و از دست دادن درآمد روزانه شوهرم نصیبم گردید و فقط نزدیک به 700 متر زمین از ارثیه مادری که در مازندران است. بنابراین پس از تحقیق کافی از ادارات فوق و محل های سکونت من استدعای رسیدگی و احضارم را می‌نمایم تا با مدارک موجود بتوان حق مظلومی را از ظالمان اخذ و ضمنا به وصیت مرحوم آیت الله بروجردی نیز عمل شود.»

 

 


94/1/16::: 10:54 ص
نظر()
  
  

ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی پیشرو در تولید مواد رادیواکتیو، سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، استفاده از سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی و ... است که در راستای برنامه آمریکا در آنچه که مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق‌ بشر نام گرفته است، توسط دولتمردان این کشور انجام می‌پذیرد. یکی از برنامه‌های خطرناک این کشور در جهت توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، تولید سلاح‌های بیولوژیک و بیوتروریسم است. اقداماتی که ظاهرا کاملا علمی و در آزمایشگاه‌های مجهز در نقاط مختلف و با هدف اعلامیِ یافتن درمان برای بیماری‌های مختلف انجام شده، اما نگاهی دقیق‌تر به این فعالیت‌های علمی نشان می‌دهد هدف اصلی، شناسایی عوامل مخرب علیه بشریت، آزمایش آن‌ها بر روی نمونه‌های انسانی و استفاده از آن [در جنگ‌های تحمیلی به ملت‌ها] در مقیاس‌ گسترده بوده است.

حادثه یازده سپتامبر و اجرای آنچه که دولتمردان آمریکا "برنامه مبارزه با تروریسم‌" می‌دانند بهانه خوبی بود تا تعداد آزمایشگاه‌های تحقیقات بیولوژیک در این کشور روز به روز افزایش یابد. موضوع نامه‌های آلوده به سیاه‌زخم نیز جنجال دیگری بود که می‌توانست مردم و نمایندگان کنگره آمریکا را قانع کند تا با این ادعا که "دشمن علیه ما تسلیحات بیولوژیک به کار می‌برد" هزینه‌هایی را که قرار بود صرف تولید دارو برای مداوا بیماران شود به تحقیق بر روی تسلیحات بیولوژیکی اختصاص دادند   . در نهایت هم مظنونین به ارسال نامه‌های آلوده، دانشمندان آمریکایی حوزه تحقیقات سلاح‌های بیولوژیک بودند.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

دو نامه آلوده به سیاه‌زخم که برای دو سناتور دموکرات آمریکایی ارسال شد
در جریان ارسال نامه‌های مشکوک، 5 نفر کشته و 11 نفر آلوده به باکتری سیاه زخم شدند

نتیجه این اقدام این شد که هم اکنون بیش از 400 مرکز تحقیقاتی در درجات امنیت بیولوژیک 3 و 4 در آمریکا فعال هستند که توانایی تولید عواملی همچون باکتری سیاه زخم و فراورده‌های آن را دارند و بیش از چهارده هزار نفر بر روی تولید چنین عوامل خطرناکی کار می‌کنند. در گزارش پیش رو سعی گردیده تا برخی از این مراکز به ظاهر علمی معرفی گردد.

*مرکز فورت دیتریک

دولت آمریکا در بهار سال 1942 به دستور فرانکلین روزولت ـ رئیس‌جمهور وقت این کشور ـ در ایالت یوتا اولین تحقیقات خود برای ساختن بمب‌های میکروبی و ویروسی را آغاز کرد. در 1943 با در اختیار گرفتن محققین این تحقیقات توسعه یافت و بلافاصله آزمایشگاه فورت دیتریک در ایالت مریلند به مرکز اصلی تحقیقات تسلیحات بیولوژیک تبدیل شد. در خلال سال‌های پس از آن، آمریکا موفق شد انبار عظیمی از عوامل و سلاح‌های بیولوژیک به وجود آورد.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

این برنامه تا سال 1969 در این آزمایشگاه پیگیری می‌شد. تا این که در این سال رییس جمهور وقت آمریکا ریچارد نیکسون به ظاهر این نوع تسلیحات و تحقیقات را به طور رسمی مذموم و مطرود دانسته و اهداف فورت دیتریک را تغییر داد.

بعد از یازده سپتامبر، دولت نومحافظه‌کار بوش به یکباره چهل و سه میلیارد دلار برای انجام تحقیقات جدید بر روی سلاح‌های نامتعارف بیولوژیک تخصیص داد. بعد از دستور دولت بوش جهت توسعه و از سر گیری تحقیقات تسلیحات بیولوژیک، ارتش آمریکا انستیتوی نظامی بیماری های عفونی را در فورت دیتریک به یک لابراتوار جدید تبدیل کرد که بخشی از یک کمپ بزرگ به ظاهر دفاع بیولوژیک بود که شامل چندین گروه می شد. توسعه کار لابراتوار فورت دیتریک تنها یکی از اهداف اختصاص بودجه میلیاردها دلاری به آن بود، بودجه‌ای که بعد از پخش نامه‌های آلوده به "باکتری سیاه زخم" در اکتبر 2001 به تصویب کنگره رسید و به مراکز تحقیقاتی آمریکا و در راس آن‌ها فورت دیتریک اختصاص یافت.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

سایت مرکزی فورت دیتریک در مریلند امریکا

براساس برنامه‌های اعلامی، پایگاه جدید انستیتوی بیماری‌های عفونی ارتش آمریکا در فورت دیتریک تا اواخر سال 2015 به تکمیل پرسنل خود خواهد پرداخت. آن گونه که برای این پایگاه برنامه‌ریزی شده قرار است، حدود یک‌هزار دانشمند و 800 کارمند که هم اکنون در ساختمان‌های بنا شده سال 1960 مشغول به کار هستند، به این مرکز ملحق شوند تا تحقیق روی عوامل خطرناک بیولوژیک همچون باکتری‌ها و ویروس‌ها را آغاز کنند.

براساس اعلام کارشناسان ارتش آمریکا از جمله "اریک شوماخر" این آزمایشگاه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی کنترل آلودگی‌های بیولوژیک تجهیز خواهد شد تا از انتشار اتفاقی ارگانیسم‌های خطرناکی مانند باکتری سیاه زخم، باکتری طاعون و ویروس ابولا جلوگیری به عمل آید.

از معروف ترین افرادی که در مرکز فورت دیتریک مشغول به فعالیت هستند می توان به رابرت گالو (Robert Charles Gallo) اشاره نمود. نام وی به خاطر ایفای نقش در کشف ویروس ایدز و شناسایی آزمایش‌های خونی برای کشف این بیماری شناخته شده است.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

رابرت گالو

در حالی که مطابق ادعای برخی دانشمندان بیولوژیک مانند "جاکوب سگال" (Jakob Segal) ویروس ایدز توسط ایالات متحده و در همین مرکز فورت دیتریک ایجاد شده است.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

پروفسور جاکوب سگال

سگال مدعی بود که رابرت گالو از جمله کسانی است که در تولید این ویروس نقش جدی بر عهده داشته است.

 

*مرکزPine Bluff Arsenal (PBA)

این مرکز که در ایالت آرکانزاس آمریکا واقع شده از دیگر مراکز تحقیقات سلاح‌های بیولوژیک آمریکاست که ذخایر متنوعی از این نوع سلاح‌ها را در خود جای داده است. مرکز PBA در سال 1941 احداث و در ابتدا برای تولید تجهیزات نظامی به کار می‌رفت. در سال‌های پس از آن  1953 الی 1969- با تغییر رویکرد این مرکز به مکانی برای تحقیقات درباره سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک تبدیل شد.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

نقشه تقریبی مکان مرکز تحقیقاتی PBA

وظیفه این مرکز در حال حاضر تحقیق بر روی مواد شیمیایی، ذخیره مواد و خدمات فنی به ارتش ایالات متحده در خصوص سلاح‌های شیمیایی است. در سال 2005 میلادی حادثه‌ای در این مرکز به وقوع پیوست که نام آن را بیشتر بر سر زبان ها انداخت. 

 

در این سال مطابق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وقوع نشت در مخازن نگهداری مواد شیمیایی فسفر سفید منجر به آتش سوزی مهیبی در این مرکز گردید. مطابق گزارش‌های منتشر‌شده دود سفید ناشی از این انفجار از فاصله 6 مایلی نیز قابل مشاهده بوده که آتش سوزی 19 ساعت بعد خاموش گردید. بر‌اساس این گزارش‌ها در اثر این آتش سوزی در حدد 7500 مخزن نگهداری فسفر سفید از بین رفتند.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا +تصاویر و فیلم

جابجایی مواد شیمیایی در مرکز PBA

در مرکز PBA مطابق برخی آمار در حدود 12 درصد سلاح‌های شیمیایی ایالات متحده نگهداری و ذخیره شده است.

*مرکز Anniston Army Depot (ANAD)

این مرکز تحقیقات و نگهداری سلاح‌های شیمیایی در ایالت آلاباما آمریکا واقع شده و از دهه 1960 میلادی در حدود 7 درصد ذخایر سلاح‌های شیمیایی آمریکا در این مرکز نگهداری می‌شود. این مرکز در حدود 65 کیلومتر مربع مساحت و در حدود 2 هزار نفر پرسنل در اختیار دارد.این مرکز به جز ذخیره مهمات و تسلیحات شیمیایی که از زمان جنگ دوم جهانی به این منظور استفاده می‌شود، وظیفه تعمیر و اورهال تجهیزات نظامی سنگین ارتش آمریکا را نیز برعهده دارد.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا +تصاویر و فیلم

مرکز تحقیقاتی ANAD

در زرادخانه سلاح‌های شیمیایی مرکز تحقیقاتی ANAD عامل‌های شیمیایی سارین، عامل اعصاب و گاز خردل نگه‌داری می‌شود که بخشی از آن‌ها در سال 2011 امحاء شده است. 


  
  

*مرکز آزمایشگاهی لوس آلاموس 

آزمایشگاه ملی لوس آلاموس (Los Alamos National Laboratory) که در ایام جنگ دوم جهانیتاسیس شد در ناحیه لوس آلاموس ایالت نیو‌مکزیکوی آمریکا واقع شده است و یکی از بزرگترین انستیتوهای به اصطلاح علم و تکنولوژی در جهان است که ظاهرا به مطالعات میان رشته‌ای می‌پردازد و در خصوص نانو‌تکنولوژی و داروهای بیولوژیک نیز فعالیت دارد. این مرکز در حدود 900 نفر پرسنل داشته و بودجه سالیانه آن در حدود 2/2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا +تصاویر و فیلم

آزمایشگاه ملی لوس آلاموس به تحقیقات بیولوژیکی، ژنتیکی و بیوتکنولوژی مفصلی می‌پردازد و بر روی برنامه‌سازی کنترل ذهن، مهندسی ژنتیک، کلونینگ و نقشه برداری DNA در قالب اکتشاف ژنوم انسانی نیز کارهای فراوانی انجام داده است. اما نکته بسیار قابل توجه در این زمینه این است که در سال 2001 وزارت انرژی ایالات متحده وجود طرح‌هایی را آشکار ساخت که هدف آن‌ها ادغام تحقیقات پیشرفته بر روی عوامل بیولوژیک با کارایی جنگی با تسلیحات اتمی در آزمایشگاه‌های طراحی تسلیحات لوس آلاموس و لیور مور بود. این طرح شامل بکارگیری عوامل بیولوژیک تسلیحاتی‌ای بود که از نظر ژنتیکی دستکاری شده بودند و همچنین تست‌کردن سلاح‌های اسپری مانند حاوی ذرات معلق بیولوژیک بر روی جوامع چند صد عضوی جانوران کوچک آزمایشگاهی را نیز شامل می‌شد.

این آزمایشگاه دارای بزرگترین بانک اطلاعات ژنتیکی باکتری مولد بیماری سیاه زخم، باسیلوس آنتراسیس، در دنیا بوده و بیش از 1200 سویه از این باکتری در این آزمایشگاه طبقه‌بندی شده است.

*مرکز Umatilla Chemical Depot, (UMCD)

این مرکز در ایالت اورگان آمریکا واقع و در سال 1941 میلادی احداث گردیده است. در حدود 12 درصد از ذخایر مواد شیمایی و سلاح‌های بیولوژیک ارتش آمریکا در این محل نگهداری می‌شود.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا +تصاویر و فیلم

نقشه تقریبی محل مرکز UMCD در ایالت اورگان امریکا

در حال حاضر مطابق برخی گزارشات مواد شیمیایی نگهداری‌شده در این مرکز به سایر انبارهای ذخایر مواد شیمیایی در آمریکا منتقل شده است.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا +تصاویر و فیلم

یکی از انبار های مرکز UMCD

فیلم در خصوص عملیات موسوم به شهر بزرگ که در آن دولت امریکا در سال 1956 میلادی با اگزوز ماشین اقدام به انتشار باکتری بیماری سیاه زخم در شهرهای مختلف امریکا نمود.

· مرکز تحقیقاتی JGI

این مرکز تحقیقاتی در ایالت کالیفرنیا واقع گردیده و از سال 1997 فعالیت خود را آغاز نموده است. یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های این مرکز تحقیق بر روی توالی DNA انسان بوده و بر روی پروژه ژنوم انسانیبرنامه‌های تحقیقاتی خود را دنبال می‌نماید.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا +تصاویر و فیلم

با تکمیل پروژه ژنوم انسان مطابق اعلام این مرکز تحقیقاتی شناسایی ژن‌ها، شناسایی جهش‌های بیماری‌زا، تشخیص بیماری‌های ژنتیکی، تشخیص‌های پیش از بروز علامت‌ها، پیشگیری از بروز بیماری‌های ژنتیک و... بسیار آسان خواهد شد. این مرکز همکاری‌های تنگاتنگی در زمینه توالی های DNA با مرکز آزمایشگاهی لوس آلاموس دارد.

*مرکز تحقیقاتی لیور مور Lawrence Livermore National Laboratory (LLNL)

مرکز لیور مور در منطقه لیور مور ایالت کالیفرنیا به وسیله دانشگاه این ایالت در سال 1952 میلادی احداث گردیده است. بودجه تحقیقاتی مرکز لیور مور در حدود 5/1 میلیارد دلار در سال بوده و در حدود 6 هزار کارمند دارد.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا +تصاویر و فیلم

این مرکز با مرکز آزمایشگاهی آلاموس در تولید بمب اتمی که بر هیروشیما فرود آمد نیز همکاری داشته است. در سال‌های اخیر عمده تمرکز این مرکز تحقیقاتی بر روی تهدید‌های اتمی، شیمیایی، بیولوژیکی و سایبری متمرکز گردیده است. این مرکز نیز همانند مرکز JGI بر روی پروژه ژنوم انسانیطرح‌های جدی داشته و شناسایی توالی DNA یک از مهم‌ترین پروژه های تحقیقاتی در این موسسه است.

*مرکز تحقیقات ملی سرطان آمریکا NCI

مرکز ملی سرطان آمریکا (National Cancer Institute) یکی از یازده آژانس تحقیقاتی سلامت در ایالات متحده است که در سال 1937 میلادی تاسیس گردیده است. این مرکز تحقیقاتی که با سایر مراکز تحقیقاتی در نقاط دیگر جهان نیز ارتباطی را دارد یکی از مهم‌ترین موسسات مطالعاتی در خصوص سرطان بوده که ارتباطات نزدیکی با موسسه فورت دیتریک دارد.

مراکز تحقیقاتی که بیماری تولید می‌کنند +تصاویر و فیلم

این موسسه طرح‌های پژوهشی خود را در ایالت مریلند آمریکا با موسسه‌ای به نام فردریک که بخشی از مرکز تحقیقاتی فورت دیتریک بوده و در خصوص سرطان تحقیقات انجام می‌دهد مشترکا بر عهده دارد و بودجه‌ای بالغ بر 5 میلیارد دلار به آن اختصاص داده شده است. 

*مرکز تحقیقاتی Oak Ridge National Laboratory (ORNL)

این مرکز تحقیقاتی که در سال 1943 میلادی تاسیس شده دارای بخش‌های مختلف تحقیقاتی به خصوص در زمینه مواد رادیواکتیو است.

مراکز تحقیقاتی که بیماری تولید می‌کنند +تصاویر و فیلم

در این مرکز بخش خاصی به تحقیقات بیولوژیک اختصاص یافته و تبادلات اطلاعات میان این موسسه تحقیقاتی با مرکز فورت دیتریک و همچنین با موسسه تحقیقاتی JGI بر روی پروژه ژنوم انسانی نیز وجود دارد. بودجه سالیانه این مرکز در حدود یک‌ونیم میلیارد دلار است.

*مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی امریکا CDC

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا (Centers for Disease Control and Prevention) در سال 1946 میلادی تاسیس و زیر‌مجموعه دپارتمان بهداشت و سلامت آمریکاست. مرکز اصلی آن در ایالت جورجیا واقع شده و هدف اصلی آن حفظ سلامت عمومی جامعه در مقابل بیماری‌ها به خصوص عوامل عفونی است.

مراکز تحقیقاتی که بیماری تولید می‌کنند +تصاویر و فیلم

نام این مرکز به خصوص پس از انتشار بیماری ابولا در غرب آفریقا بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده چون طبق دستور رییس جمهور اوباما وظیفه مقابله با بیماری ابولا در آمریکا بر عهده این مرکز گذاشته شده است. بودجه این مرکز تحقیقاتی در سال 2014 میلادی در حدود 7 میلیارد دلار بوده است. یکی از جنجالی‌ترین برنامه‌های این مرکز، تحت عنوان مقابله با شیوع آنفولانزا بویژه نوع A یا خوکی آن موسوم به H1N1 اجرا شد و با فروش میلیاردی واکسن‌های این بیماری که خیلی زود مشخص شد تأثیر چندانی هم نداشته است، تب «آنفولانزای خوکی» پایان یافت. ایران در همان زمان بیش از دو میلیون دوز از این واکسن را از یک شرکت فرانسوی خریداری کرد که بحث کیفیت و ایمنی آن بسیار مورد بحث قرار گرفت.

جمع‌بندی

ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر به خصوص پس از وقایع 11 سپتامبر و به دنبال پیش‌آمدن برنامه طراحی شده نامه‌های آلوده به باکتری مولد سیاه زخم، تحقیقات خود برای گسترش سلاح‌های بیولوژیک را کماکان ادامه می‌دهد. جالب توجه است که این توسعه گسترده تحقیقات تنها به بهانه احساس خطر از چند گروهک تروریستی و انتقال تبلیغاتی این احساس به مردم آمریکا انجام گرفته است!

کلاتز و سیلستر دو تن از کارشناسان برجسته دفاع بیولوژیک، در کتابی با عنوان "پرورش ناامنی بیولوژیک: چگونه برنامه دفاع بیولوژیک آمریکا باعث گسترش ترس، جهانی شدن خطر و ناامن‌تر شدن همه ما می‌شود؟" در سال 2009، می‌نویسند: «در سال‌های پس از حادثه 11 سپتامبر، آمریکا میلیاردها دلار را برای گسترش آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارای امنیت بالا هزینه کرده و دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی را ترغیب کرده تا این آزمایشگاه‌ها را بسازند.» این مولفان میزان هزینه‌ای که آمریکا پس از 11 سپتامبر بر روی سلاح‌های بیولوژیک صرف کرده‌ را تا حدود 60 میلیارد دلار ذکر می‌کنند.

به نظر می‌رسد دیگر هزینه‌های ساخت و نگهداری تسلیحات هسته‌ای چندان به صرفه نیست و نظم نوین جهانی ادعا شده از سوی دنیای غرب نیاز به اسلحه نوین کم هزینه و مخرب‌تری دارد. با این وصف توسعه تسلیحات بیولوژیک خطر جدی مسابقه تسلیحاتی قدرت‌ها در دنیای آینده خواهد بود. زیرا که هم اکنون در آمریکا و برخی دیگر از مدعیان قدرت، مراکز ملی دفاع بیولوژیک در تمامی زیرشاخه‌های آن تاسیس شده است.

 

مراکز تحقیقاتی که بیماری تولید می‌کنند +تصاویر و فیلم

مراکز فعال در زمینه تحقیقات بیولوژیک در آمریکا

نکته قابل تامل این که این مراکز به ظاهر علمی با سایر موسسات و آزمایشگاه های تحقیقاتی در دیگر نقاط جهان نیز درصدد برقراری ارتباط است که در خصوص اهداف آن‌ها بایستی تامل جدی نمود. جمع‌آوری توالی DNA و پروژه ژنوم انسانی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در چند دهه اخیر در دستور کار این موسسات قرار گرفته و جهت تکمیل آن در کشور‌های مختلف جهان نیاز به برقراری ارتباطات علمی با موسسات پژوهشی به صورت جدی در دستور کار مراکز آمریکایی قرار گرفته است. در سال‌های اخیر ظهور بیماری‌هایی مانند ایدز، بیماری لژیونری، هپاتیت سی، جنون گاوی، ویروس‌های عامل خونریزی، تب لاسا، سندرم خستگی مزمن، بیماری جنگ خلیج فارس و بیماری‌های دیگر سوالاتی جدی در مورد منشا آن ها ایجاد کرده است .


  
  

 

 کارشناسان از آمار وحشتناک مواد شیمایی مرگبار در لوازم آرایشی در دنیا اظهار شگفتی کرده‌اند.
گفتنی است، بر اساس تحقیقات انجام شده میزان مواد شیمیایی در محصولات آرایشی تقلبی 200 برابر بیشتر از حد مجاز است و دارای موادی مانند آرسنیک، سرب، جیوه، مس و کادیوم است.بررسی‌ها نشان می‌دهند، بدنه خود محصولات آرایشی تقلبی نیز از جمله عوامل بروز انواع بیماری‌ها به دلیل تجزیه فلز آن به تدریج در طول زمان است.این فلزات می‌توانند باعث بروز مشکلات گوارشی، باروری، نابینایی و حتی مرگ در افراد شود. کارشناسان بویژه هشدار می‌دهند زنان باردار هرگز نباید از محصولات آرایشی در حین بارداری استفاده کنند زیرا بویژه مواد شیمایی خطرناک موجود در محصولات آرایشی تقلبی می‌تواند باعث عوارض برگشت ناپذیر در جنین و حتی بروز سرطان در حین بارداری شود. فلزات بکار رفته در محصولات آرایشی تقلبی باعث انواع مشکلات بهداشتی در افراد استفاده کننده می‌شوند و می‌توانند سلامت فرد را تحت تأثیر قرار دهند. کارشناسان هشدار می‌دهند، بانوان در صورت تمایل به مصرف مواد آرایشی حتماً از غیر تقلبی بودن آن اطمینان پیدا کنند و قبل از استفاده حتماً آن را به منظور بررسی حساسیت تست کنند و در صورت بروز حساسیت از مصرف آنها جدا اجتناب کنند.

  
  
<   <<   6   7   8   9