سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، جوان توبه کار را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :48
کل بازدید :316836
تعداد کل یاداشته ها : 352
103/2/7
3:19 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
کمیل دیده بان[440]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه دانشجو رضا صفری بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن سرباز ولایت گل باغ آشنایی کشکول چلچلی من نگارستان خیال ...تـــــــــــــــــــــــــــــا خــــــــــــــــــــــــــدا سورپرایز نگاهی نو به مشاوره سرچشمـــه فضیـلـــت ها ؛ امـــام مهــدی علیــه السلام Mystery نزار تنها بمانم اسیرعشق چشمـــه ســـار رحمــت ||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *|| کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب بهانه ـــــــ م . ج ـــــــــ سلحشوران حس لطیف من تنهایی......!!!!!! سارا احمدی ماتاآخرایستاده ایم وبلاگ گروهیِ تَیسیر صحبت دل ودیده ارمغان تنهایی * مالک * عکس های زیبا و دیدنی از دنیای پرندگان شهیدباکری میاندوآب سرزمین رویا دل نوشته فرمانده آسمانی من RASTI از هر در سخنی پلاک صفر ✘ Heart Blaugrana اسیرعشق farajbabaii ارواحنا فداک یا زینب مشکات نور الله Royapardazi جایی برای خنده وشادی و تفریح دهکده کوچک ما سامانه افزایش بازدید عی سی رنک اسرا عاشقانه شاپرکها زنگ تفریح 【∂Đιss ℓσνє ℓ گیاهان دارویی روستای اصفهانکلاته
دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که می‌توان خاطرات انسان‌ها را تغییر داد.

اخیرا دانشمندان ادعا می‌کنند که فرمولی ریاضی را به دست آورده‌اند که از طریق آن مغز فرد خاطره‌ای را به ذهن می‌سپارد یا فراموش می‌کند. دانشمندان معتقدند این فرمول توضیح می‌دهد که ما چگونه خاطرات را به یاد می‌آوریم. آنها معتقدند که  این کشف در آینده این امکان را به پزشکان می‌دهد تا حافظه انسان‌ها را پاک کنند یا اینکه خاطرات تلخ را با اتفاقات دیگری جایگزین کنند. دانشمندان سوئیسی فهمیده‌اند که خاطرات توسط عضوی در مغز به با هم ارتباط پیدا می‎کنند که نام آن «سیناپس» است. سیناپس در لغت به معنای چنگ‌ زدن و لمس کردن  است و در اصطلاح پزشکی، به محل ارتباط یک نورون با نورون دیگر سیناپس گفته می‌شود. سیناپس‌ها آنقدر انعطاف‌پذیر هستند که این اجازه را به نورون‌ها می‌دهند که سرعت و تراکم اطلاعاتشان را تغییر بدهند و این باعث تغییرات در حافظه می‌شود.

 دانشمندان توانسته‌اند یک الگوریتم پیشرفته از آن استخراج کنند که از نظر آن‌ها دقیق‌ترین پژوهش در این حوزه پیچیده مغز انسان است. گرستنر سرپرست گروه می‌گوید: «اگر ما بفهمیم که سیناپس‌ها چگونه با هم کار می‌کنند تا انسان خاطره‌ای را فراموش کند یا به یادبیاورد؛ می‌توانیم درمان روانی را بهبود ببخشیم.»

با استفاده از این الگوریتم می‌توان حافظه‌های جدیدی به مغز اضافه کرد یا حافظه‌های قدیمی را پاک کرد. در ضمن برای این کار فرد حتما باید در حالت خواب باشد؛ چرا که مغز انسان و حیوان در موقع خواب نسبت به فعالیت‌های روزانه واکنش نشان می‌دهد.

دانشمندان فرانسوی هم این تحقیقات را به صورت آزمایشی در ماه مارس روی مغز یک موشانجام داده‌اند؛ آن هم موقعی که این موش خواب بوده است. وقتی که موش بیدار شد، دقیقا به همان محلی رفت که در حافظه‌اش برنامه‌ریزی شده بود و این نشان می‌داد که حافظه او به درستی توسط دانشمندان دستکاری شده است.


94/2/30::: 1:5 ع
نظر()
  
  

ای آنکه ضامن آهو شدی  به ناز

بهر دل شکسته ما مرهمی بساز

دل را دخیل ضریحت نموده ام

ای ثامن الحجج ، به تو آورده ام نیاز



إنشاء الله ،  به همین زودیا زیارت آقامون امام رئوف ، علی ابن موسی الرضا (ع)  قسمت همه پارس بلاگی ها شود صلوات !


  
  
انتشار عکس دو کودک یمنی در رسانه ها و فضای مجازی جهان عرب در 48 ساعت گذشته اشک میلیونها انسان را در آورد.

در این تصویر، دو دختر کم سن و سال یمنی پلاکاردی در دست گرفته اند که بر روی آن نوشته شده: درخواست کمک فوری داریم. از کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس).. شهر عدن زیر آتش قرار گرفته.. مراکز پزشکی خود را به روی زخمی های ما باز کنید.

  گفتنی است این تصویر ظرف 48 ساعت گذشته به طور گسترده در رسانه ها و فضای مجازی جهان عرب منتشر شده و همچنان میان کاربران در حال رد و بدل شدن است. متن نظرات و مطالبی که کاربران عرب زبان در ذیل این تصویر در صفحات مختلف سایت های اجتماعی منتشر می کنند، نشان دهنده غم و اندوه آنان از دیدن این تصویر است.  گفتنی است ارتش عربستان با کمک همدستانش نزدیک به 50 روز است که حملات ددمنشانه ای علیه ملت مظلوم یمن به راه انداخته و همچنان از رسیدن کمک های انساندوستانه به آنان جلوگیری می کند.

لعنت الله علی آل سعود و اعوانهم و انصارهم


  
  

اگر باور ندارید ، فقط کافیست یک سری به دادگاه های خانواده بزنید !

 

ماهواره، بلای خانمان سوز خانواده‌ها خانواده در تمام فرهنگ‌ها کانون شکل گیری هویت است و هیچ فردی جدا از خانواده‌اش قابل تعریف نیست. لازارسفلد معتقد است "قدرت رسانه را می‌توان با قدرت بمب اتم مقایسه  کرد" ماهواره به عنوان پدیده‌ای فراگیر سال‌هاست که در ایران گسترش یافته است. امروزه از میان 17 هزار و 666 شبکه جهانی، 3 هزار شبکه با دیش های معمولی قابل دریافت هستند.

از این میان 140 شبکه تلویزیونی فارسی زبان هستند و از میان آن‌ها حدود 15 شبکه، اختصاصا به نمایش 24 ساعته فیلم و سریال می‌پردازند، تاکنون 160سریال و فیلم در قالب 2700قسمت، از این شبکه‌های اختصاصی پخش شده است که سریال‌های ترکی 30درصد، سریال‌های آمریکایی 30 درصد و سریال‌های دیگر  کشورها 40درصد این نمایش را تشکیل می‌دهند.
گروهی از زوج‌های جوان با دیدن این سریال‌ها، این سوال را از خود می‌پرسند که "چرا ما خانه‌های بزرگ و تفریحات لذت بخش نداریم؟" یا "چرا من نباید مثل آن‌ها زندگی کنم" این زوج‌ها زندگی خود را بدون در نظر گرفتن اختلافات فرهنگی و جامعه و...با این سریال‌ها مقایسه می‌کنند و رنج می‌برند و پیام‌های تبلیغاتی، باعث رسیدن نوجوانان به بلوغ زودرس می‌شود و رسیدن به بلوغ زودرس جنسی، پیامدهای جسمی و روحی جبران ناپذیری را برای آن‌ها به دنبال دارد.

تاثیر نامحسوس ماهواره بر ذهن خانواده‌ها

از اهداف شبکه‌های ماهواره‌های، از بین بردن بنیان خانواده است، در بسیاری از سریال‌های ماهواره ای شاهد روابط خارج از چهارچوب زناشویی، خیانت در هر سنی، سقط جنین‌های نامشروع، دروغ گفتن و....هستیم که باعث عادی جلوه دادن خیانت و روابط خارج از خانواده برای زوجین، عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران جوان و... می‌شود.
برخی افراد تصور می‌کنند، تماشای فیلم‌های ماهواره‌ای بخصوص شبکه GEM تاثیر مخربی در افراد متاهل ندارد، در حالی که روانشناسان معتقدند بر اساس اصل مقایسه وقتی شخصی هنرپیشه‌ها را در فیلم‌های ماهواره‌ای و... که بوسیله گریم و آرایش و تکنیک‌های ویژه فیلم برداری و تدوین بر زیبایی آن‌ها چندین برابر افزوده شده  است می‌بیند، با همسرش مقایسه می‌کند و در نتیجه او را جذاب و زیبا نمی‌بیند و به مرور زمان محبت و علاقه بین زوج کم و  کمتر می‌شود.

شبکه‌های ماهواره‌ای با خانواده‌ها چه کرده‌اند؟

به نظر می‌رسد این شبکه‌ها در چند سال اخیر تاثیر خود را تا حد زیادی بر خانواده‌ها گذاشته‌اند. افزایش آمار طلاق و اختلافات خانوادگی به ویژه در زوج‌های جوان و همچنین رواج پدیده‌ای شامل طلاق عاطفی و توافقی گویای واقعیت این مطلب است. با وجود اینکه سناریوی اصلی این سریال همه یکیست ولی با تکنیک‌های روانشناسانه، افراد معتاد را به دیدن این سریال‌ها تشویق می‌کنند. در این شبکه‌ها رابطه نامشروعی که بر اساس به اصطلاح عشق! شکل می‌گیرد را مقدس! می‌دانند و شخصیت‌های به ظاهر مثبت، در هنگام وقوع جرم به راحتی و بدون عذاب وجدان رفتار می‌کنند.

دختران مجردی که با بچه به خانه بخت می‌روند!

فیلم‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود ضمن ترویج فساد و بی بند و باری به روابط نامشروع زن و مرد دامن می‌زنند. این روند تا جایی پیش رفته است که در یکی از سریال‌های شبکه حجم کلاسیک داشتن فرزند برای دختران جوان بالای 15 سال کاملا عادی جلوه داده می‌شود.

شبکه‌های ماهواره‌ الگوی بدحجابی و رفتارهای غیر اخلاقی

طبیعی است که وقتی خانواده‌ها بدون هیچ محدودیتی اعضای خانواده پای ماهواره می‌نشینند و فیلم‌هایی را می‌بینند که برای خانواده مناسب سازی نشده است و بی حجابی در آن به عنوان یک امر عادی موج می‌زند، به مرور زمان از حجاب ارزش زدایی شده و زنان خانواده ترجیح می‌دهند که با حجاب کمرنگ‌تر یا بد حجاب در جامعه حضور پیدا کنند، آن‌چه در مجموع می‌توان به آن اشاره کرد این است که تهاجم فرهنگی به اقتضای نام خود فرآیندی فرهنگی است و باید با ابزارهایی از جنس خودش با آن مقابله کرد و از مبارزه با ابزار نامناسب پرهیز نمود، یعنی تولیداتی متناسب با رفتارهای اجتماعی صحیح و مناسب جامعه ما را گسترش داده و از نیروهای متعهد به  کشور در ساخت آن‌ها کمک گرفتته و سپس با بهترین روشها این فرآورده‌ها را به جوانان عرضه  کرد.
در اینکه ما در معرض حملات فرهنگی رسانه‌های بیگانه هستیم شکی نیست، اما ابزار مقابله با جنگ نرم در دسترس است، فقط باید هوشمندانه‌تر ببینیم و از ظرفیت‌های موجود به شکل کافی بهره ببریم، به امید روزی که هر خانواده ایرانی خود برای مقابله با ماهواره و حضور نیافتن این بلای خانمان سوز در بنیان خانواده دست به کار شود.

  
  
متخصصان با الهام گرفتن از نحوه پرواز زنبور عسل تلاش می‌کنند هواپیماهای بدون سرنشین جدید طراحی و تولید کنند.

محققان انستیتوی علمِ حرکت در دانشگاه مارسی در جنوب فرانسه تلاش می‌کنند با الهام از پرواز زنبورهای عسل فن آوری‌های جدیدی را در بخش طراحی و تولید پهباد‌ها ابداع کنند. 
پهبادهای کنونی به تجهیزات سنجش و اندازه گیری درونی مجهز هستند که می‌توانند میزان ارتفاع و قدرت جاذبه زمین را محاسبه کنند و اپراتور با تجزیه و تحلیل این اطلاعات هواپیما را راهنمایی می‌کند. اما حشراتی مانند زنبور عسل برای پرواز از چنین امکاناتی برخوردار نیستند و سیستم حسگرهای طبیعی آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که بدون نیاز به این اطلاعات پرواز کنند. 
محققان گروه تحقیقاتی بیوروبوتیکس با بررسی نوع پرواز زنبورهای عسل نوع جدیدی از روبات‌هایی هوایی را طراحی و تولید کرده‌اند. این محققان با بکارگیری اصول راهیابی بیولوژیک موجوجودات روبات موسوم به «بی‌روتور» را ابداع کرده‌اند، نوع جدیدی از پهباد که می‌تواند بدون نیاز به اطلاعات مرتبط با میزان ارتفاع، وزن و میزان جاذبه تعادل خود را حفظ کند. 
فرانک رافییر معاون گروه تحقیقاتی بیوربوتیکس گفت: سئوالی که محققان فرانسوی می‌خواهند به آن پاسخ دهند این است که حشراتی مانند زنبور عسل چه اقدامی انجام می‌دهند که بدون نیاز به اطلاعاتی مانند جهت پرواز، میزان ارتفاع و وزن که پهبادهای کوچک برای پرواز به آن‌ها نیازمند هستند، پرواز می‌کنند و در عین حال ثبات خود را در هنگام پرواز حفظ می‌کنند. 
وی اضافه کرد: به همین علت محققان در دانشگاه مارسی تلاش می‌کنند روباتی را طراحی و تولید کنند که بدون نیاز به اطلاعاتی مانند جهت پرواز و میزان جاذبه پرواز کند. محققان فرانسوی برای یافتن پاسخ این سئوال و درک چگونگی پرواز زنبور عسل با تجهیزات مدرن نوع پرواز این حشره را تصویربرداری کرده‌اند تا بتوانند توانایی‌های آن را در هنگام پرواز مشخص کنند. محققان فرانسوی متوجه شده‌اند که زنبور عسل برای پرواز و تعیین جهت و دستیابی به ثبات در پرواز از امکانات بسیار کمی استفاده می‌کند.
وتبارک الله احسن الخالقین
بأیِّ آلاءِ ربِّکُما تُکَذِّبان
کدامین نعمت پروردگارتان را انکار می کنید ؟

  
  

  یکی از شهیدان حزب الله لبنان لحظاتی پیش از شهادت، با خون خود نوشت:


سقطنا شهداء ولن نرکع.. انظروا دمائنا وتابعوا الطریق

  در خون خود غلتیدیم و هیچ گاه تسلیم نخواهیم شد..

به خون ما بنگرید و راهمان را ادامه دهید.

 

لبیک یا زینب (س)


94/2/27::: 1:47 ع
نظر()
  
  

  توافق ژنو

 

    توافق لوزان

 

 

  توافق وین !؟

 

لا یُلْسَعُ المومن، مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَین

مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

[پیامبر اکرم(ص) -  الخلاف طوسی ج4، ‌ص193]


  
  
(( تقدیم به تمام کودکان مظلوم یمن ))

نگاه کن که یمن در دهان گرگها مانده

سرود مرگ را چه کسی بهر کودکان خوانده ؟

عروسکی است فتاده درون یک گودال

نشانی از گل بابا  ، امید ها ، آمال

بخواب کودک نازم ، تمام هستی من

بخواب نوگل بابا ، به خاک پاک یمن

گریه امانم نمی دهد تمامش کنم  ... . یا حسین (ع)


94/2/23::: 2:9 ع
نظر()
  
  

  گاهی که قلب اهل زمان سنگ می شود  /  آقا دلم برای شما تنگ می شود

ای نبض آرزوی زمان تا ظهور تو  /  چشمم اسیر حسرت آونگ می شود..


94/2/23::: 10:15 ص
نظر()
  
  
   1   2   3   4   5   >>   >